• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

تأکید مراجع عظام تقلید و علما بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

  • کد خبر : 18174
  • 03 مرداد 1393 - 1:56
تأکید مراجع عظام تقلید و علما بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه قم ضمن محکومیت کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع غزه بر حضور گسترده مردم ایران و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کردند. مراجع عظام تقلید و علما حوزه علمیه قم که همواره با موضع گیری‌های صریح و به موقع خود از مردم مظلوم فلسطین حمایت […]

مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه قم ضمن محکومیت کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع غزه بر حضور گسترده مردم ایران و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کردند. مراجع عظام تقلید و علما حوزه علمیه قم که همواره با موضع گیری‌های صریح و به موقع خود از مردم مظلوم فلسطین حمایت و مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس دعوت کرده‌اند امسال نیز با توجه به هجوم وحشیانه رژیم متجاوز و خونخوار به مردم بی‌دفاع غزه و کشتار کودکان مظلوم این منطقه، مسلمانان جهان را به حمایت گسترده و همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین و خروش یکپارچه بر ضد جنایات رژیم اشغالگر قدس فراخوانده‌اند.

حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی، علوی گرگانی، ممدوحی، مقتدایی ضمن دعوت همگان برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس از آن به عنوان یک وظیفه دینی یاد کرده‌اند.

خروش یکپارچه بر ضد جنایات اسراییل

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آستانه روز جهانی قدس در پیامی خاطرنشان کرد: شور و غوغایى در جهان بر ضدّ اسرائیل متجاوز و خونخوار برپا شده و با وجود سکوت مرگبار حامیان اسرائیل مخصوصا آمریکا و عده‌اى از سران کشورهاى عربى، سیل اعتراضات مردمى به سوى اسرائیل غاصب سرازیر شده است، کشتن مردم بى‌دفاع غزه مخصوص کودکان و تخریب منازل آنان را شدیدا محکوم مى‌کنند.

وی اظهار کرد: این هجوم وحشیانه بار دیگر ماهیت اسرائیل و نیات حامیان او را مخصوص آمریکا و بعضى از سران کشورهاى عربى را آشکار ساخت و داغ ننگى بر پیشانى آنها نهاد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: در این میان جالب این است که سرکرده تروریست‌ها در عراق مى‌گوید من کار به اسرائیل ندارم وظیفه من فقط کشتن تمام مسلمانانى است که با ما بیعت نکند و از اینجا نظریه کسانى که مى‌گویند این زائده شرور، ساخته و پرداخته اسرائیل است ثابت مى‌شود.

وی افزود: عجیب این است که سه نفر اسرائیلى کشته شدند که معلوم نیست قاتل آنها چه کسى بوده، آمریکا فوراً آن را محکوم کرد اما بیش از دویست نفر فلسطینى شهید و بیش از هزار نفر مجروح شدند که بسیارى از آنها کودکان بودند، نه فقط آمریکا و اتحادیه اروپا و حامیان عرب آنها، آن را محکوم نکردند، بلکه قولا یا عملا آن را تأیید کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: سزاوار است روز جمعه نیز کشور ما نیز یکپارچه به خروش برضد جنایات اسرائیل آید و ثابت کنیم که این بار نیز بازنده اصلى اسرائیل است که باید طعم تلخ شکست را توأم با منفوریت در سراسر جهان بچشد.

وی بیان کرد: خداوند حامیان اسرائیل را که از او دفاع مى‌کند و در برابر کشتار فلسطینى‌ها که اکثریت قاطع آنها از اهل سنت هستند، سکوت دارند از این خواب شیطانى غفلت بیدار کند تا این راه ضلالت را رها کرده به صفوف مسلمین بپیوندند و در برابر جنایات اسرائیل و جهان‌خواران بایستند.

همراهی همه آزادی خواهان جهان با مردم مظلوم فلسطین

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در پیامی تاکید کرد: پیام نخست ما در روز قدس که روز اسلام است، به استکبار جهانی و دولت‌هایی که با آنها همراه و همصدا هستند، بعد از محکوم کردن جنایاتشان، این است که روزگار دروغ، فریب و تزویر به پایان رسیده و عدالت و آزادی‌خواهی در جهان استقرار پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: پیام دوم ما به مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و غزه این است که شما تنها نیستید و همه دل‌های مسلمانان و آزادی‌خواهان با شماست و از شما حمایت خواهند کرد و مقاومت و ایستادگی شما را اجر خواهند نهاد و به شهدا و جانبازان راه مقاومت درود خواهند فرستاد و بشارت می‌دهیم که قدس شریف به آغوش ملت مسلمان باز خواهد گشت.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از پیام خود ابراز کرد: به صهیونیست‌ها و اشغالگران که در طول دوران عمر ننگین خود کاری جز تخریب و کشتار و جنایت نداشته‌اند می‌گوییم که دوران عمر نکبت‌بار شما رو به پایان است و به تعبیر امام امت این غده سرطانی ریشه کن خواهد شد.

وی در پایان ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: بر تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان و ملت شریف و بزرگ ایران لازم است که با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز قدس، با قدم مستحکم و شعارهای کوبنده و پرشور تنفر خود را از این رژیم و جنایات مستکبران و صهیونیست‌ها اعلام داشته و حمایت خود را از همه مظلومان جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین به نمایش بگذارند و بدانند که نفس‌های رژیم صهیونیستی به شماره افتاده است.

لزوم حضور همگان در راهپیمایی روز قدس به عنوان یک وظیفه مهم دینی

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز که همواره بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شرکت در راهپیمایی این روز تاکید کرده است حمایت از فلسطین را وظیفه هر مسلمان در هر جای دنیا دانسته و تاکید کرد: حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی ضروری دانست.

این مرجع تقلید با محکومیت ظلم آشکار صهیونیست‌ها و حمایت استکبار و ابرقدرت‌ها از آنها، ابراز کرد: آنچه بیش از شصت سال بر ملت مسلمان فلسطین می‌گذرد، ظلم آشکار اسرائیلی‌ها با حمایت استکبار و ابرقدرت‌ها است، گروهی که خوی ستم همانند خون در پیکر منحوس آنها جاری است و همواره نقشه راه آنان کژ راهه رفتن خود و راه مستقیم دیگران بستن است. رهنمود قرآن حکیم «لاتزال تطّلعُ علی خائنه منهم» ناظر به شیوه صهیونیست‌ها است.

وی، ساختن کعبه و قدس توسط انبیای ابراهیمی را به دلیل برقراری توحید و عدل و محو شرک و ظلم دانست و اظهار کرد: انبیای ابراهیمی کعبه و قدس را ساختند تا توحید و عدل استوار شوند و شرک و ظلم محو گردند.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: وعده پروردگار این است که هر وقت دشمنان اسلام آتش جنگ افروختند خدا آن را خاموش خواهد کرد «کلما اوقدوا نارا للحرب اطفاها» لکن این نوید با قیام موحدان عدل محور انجام خواهد شد و گرنه خداوند قدرت بیکران دارد و نیازی به دیگران نیست.

این مفسر بزرگ قرآن کریم تاکید کرد: حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، سنت حسنه‌ای از امام خمینی (ره) برای آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی است و باید همگان به این وظیفه مهم دینی عمل کنند و ضیافت الهی را با این وحدت میدانی ایرانی بدرقه کرده و به استقبال عید بزرگ فطر که جامعه جهانی اسلام در صحابت نورانی حضرت ختمی نبوت (ص) به آن مفتخر است، بشتابند.

راه نجات قدس؛ اتحاد همه مسلمانان

آیت‌الله جعفر سبحانی با محکوم کردن جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها در غزه گفت: مسئله فلسطین از مهمترین مسایل جهان اسلام است که باید همه در مقابل آن به وظیفه خود عمل کنند.

وی گفت: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و محل عروج پیامبر‌(ص) بوده است و از این نظر برای همه مسلمانان بسیار مهم و قابل احترام است و کسی حق تعرض و تعدی به این مسجد را ندارد زیرا این مکان از میراث‌های اسلامی است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: همه مسلمانان باید برای حفظ این میراث گرانبها تلاش کنند و در این ارتباط باید همبستگی داشته باشند.

وی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین تصریح کرد: عده‌ای از شرق و غرب عالم با اهداف نژادپرستانه به این سرزمین آمده و به کشتار مردم بی‌گناه دست می‌زنند، نباید اجازه این کار را به آنها بدهیم.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مسلمانان باید با ایستادگی در مقابل دشمنان، این سرزمین غصب شده فلسطین را آزاد کنند و قدس شریف را از چنگال صهیونیست‌ها درآوردند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارها برای پس گرفتن بیت‌المقدس، ایجاد آمادگی جهانی مسلمانان است که آخرین جمعه ماه رمضان هر ساله با اندیشه حکیمانه امام راحل این بستر را فراهم کرد تا همه مسلمانان یک صدا فریاد آزادسازی قدس را سر دهند.

وی عنوان داشت: راه نجات قدس، همبستگی همه مسلمانان و اتحاد آنها برای رسیدن به هدف و تلاش واقعی آنان در این مسیر است.

روز قدس؛ روز غرش علیه استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی

آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی نیز در پیامی ضمن تأکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد: امت بزرگ اسلام، آزادگان جهان، ای آنان که قلبشان برای آزادی، عدالت و امنیت می‌تپد هنگام فریاد فرا رسیده، روز قدس روز فریاد بر سر ظالمان و ستمگران، روز اسلام، روز تلاش برای آزادی مردم مظلوم و رنجدیده فلسطین، روز غرش علیه استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌المللی است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: اینجانب از تمام مسلمانان جهان و دل‌سوختگان عالم درخواست می‌کنم که در روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و بهترین و زیباترین یادگار امام راحل که رضوان خدا بر او باد، به ویژه امسال که رژیم سفاک و جنایتکار اسراییل غاصب، مردم مظلوم و شریف غزه را مورد شدیدترین حملات قرار داده که یادآور نسل‌کشی صبرا و شتیلا است با حضور خود در راهپیمایی این روز، انزجار خود را از این همه ظلم و ستم و تجاوز استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌المللی نشان داده و از مردم مسلمان فلسطین حمایت کنند.

انتهای پیام/فارس

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=18174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.