• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
3

۱۸۷۵ شهید/ کارتر: آمریکا حماس را به‌رسمیت بشناسد / خسارت شش میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی به غزه

  • کد خبر : 18618
  • 15 مرداد 1393 - 14:57
۱۸۷۵ شهید/ کارتر: آمریکا حماس را به‌رسمیت بشناسد / خسارت شش میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی به غزه

در حالی جنگ خونین اشغالگران علیه فلسطینی‌ها در غزه وارد سی امین روز خود شده و زمزمه‌های آتش بس و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی منتشر شده است، داعش و رژیم صهیونیستی را باید بازندگان بزرگ نبرد غزه نامید. به گزارش نبض سحر،بعد از حملۀ داعش به عراق مهمترین محوری که عربستان، ترکیه و رسانه های […]

در حالی جنگ خونین اشغالگران علیه فلسطینی‌ها در غزه وارد سی امین روز خود شده و زمزمه‌های آتش بس و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی منتشر شده است، داعش و رژیم صهیونیستی را باید بازندگان بزرگ نبرد غزه نامید.

به گزارش نبض سحر،بعد از حملۀ داعش به عراق مهمترین محوری که عربستان، ترکیه و رسانه های بین المللی آن را دنبال می کردند، القاء این توهم بود که جنگ عراق نه یک درگیری داخلی، بلکه یک جنگ تمام عیار شیعه-سنی است که از عراق آغاز و در تمام منطقه شلعه ور خواهد شد.

اما با حمله ناجوانمردانه و نسل کشی آشکار صهیونیست ها در غزه، معادله ناگهان عوض شد؛ داعش که پیش از این تا حدی موفق شده بود چهره ای ضد شیعه و متمایل به اهل سنت از خود نشان بدهد و با این استراتژی به پیروزی هایی هم در سوریه و عراق کسب کرده بود، عملا در برابر کشتار مردم فلسطین در غزه سکوت کرد؛ در سنی بودن مردم مظلوم غزه تردیدی نیست و اگر داعشی ها کوچک ترین صداقتی در کار خود داشتند، دستکم باید این جنایت علیه مسلمانان اهل سنت را محکوم کردند.

اما در این سوی میدان، با وجود آن که حماس و گروه های اسلام گرای سنی علیه دولت سوریه موضع می گیرند، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران که از سوی جریان داعش به تشکیل هلال شیعی و سرکوب اهل سنت متهم می شوند، تمام قد از مردم فلسطین و مقاومت اسلامی حماس در غزه حمایت کردند.

با این اوصاف می توان گفت، عملا بحران غزه دو بازنده اصلی داشت؛ نخست، رژیم اشغالگر اسرائیل که نتوانست به اهداف خود برسد و مفلوک تر و بدنام تر از همیشه در افکار عمومی جهان به عنوان رژیمی کودک کش لقب گرفت و از طرف دیگر، داعش به عنوان محرک ایجاد جنگ عظیم و خونبار شیعه-سنی در خاورمیانه.

بدین ترتیب خون شهدای فلسطینی جنگ غزه باعث اتحاد شیعه و سنی در منطقه و مانع از خونریزی هایی خواهد شد که عده ای با شعار جنگهای مذهبی در صدد رسیدن به آن بودند.

سی امین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز چهارشنبه پانزدهم مردادماه را بخوانید:

برخی کشورهای اروپایی برای بازسازی غزه اعلام آمادگی کردند

۱۲:۲۳– روزنامه “الحیات” در گزارشی به نقل از مقامات دیپلماتیک فلسطینی و غربی، از آمادگی تعدادی از کشورهای اروپایی برای مشارکت در کنفرانسی بین‌المللی به منظور جمع‌‌آوری کمک مالی جهت بازسازی غزه خبر داد.

۱۲:۰۳-
اسماعیل هنیه: صهیونیست‌ها از طریق سیاست نمی‌توانند شکست‌های خود را جبران کنند / به گزارش شبکه “الجزیره”، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: هیات فلسطینی در قاهره در کنار مردم و مقاومت است و هرگز در خصوص حقوق فلسطینی‌ها کوتاهی نخواهند کرد.

تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شش میلیارد دلار به این باریکه خسارت وارد کرده است

۱۱:۵۲- “هاآرتص” گزارش داد؛ مقامات فلسطینی و صهیونیستی مجموع خسارات وارده به طرفین در تجاوز یک‌ماهه رژیم صهیونیستی به غزه را هشت میلیارد دلار تخمین زدند که سه چهارم آن مربوط به غزه است.

اکوادور در فلسطین سفارتخانه تاسیس می‌کند

۱۱:۲۳- به گزارش خبرگزاری شین‌هوا،”ریکاردو پاتینو”، وزیر خارجه اکوادور در توئیتر خود نوشت: تصمیم داریم تا سفارتخانه‌ای در فلسطین تاسیس کنیم/ وظیفه اخلاقی جامعه جهانی است که به قتل عام در غزه خاتمه داده و زمینه صلح پایدار را فراهم آورد.

۱۰:۵۲-
تیراندازی فرد ناشناس به یک نیروی امنیتی در حیفا به زخمی شدن وی انجامید / روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارانوت” خبر داد؛ نیروهای امنیتی این رژیم در حال تحقیق برای یافتن عامل این حادثه هستند.

رادیو تل‌آویو: یک هیئت اسرائیلی دیگر امروز وارد قاهره می‌شود

۱۱:۱۵ – رادیو رژیم صهیونیستی از سفر یک هیئت دیگر اسرائیلی به قاهره و خواست این گروه مبنی بر خلع سلاح غزه در مقابل بازسازی آن خبر داد.

۱۱:۰۵
– فیدل کاسترو: اسرائیل در حال “نسل کشی وحشتناک” علیه فلسطین است /رهبر کوبا در مقاله‌ای با عنوان “هولوکاست فلسطینی در غزه” برای روزنامه “گرانما” نوشت: چرا اسرائیل فکر می‌کند که جهان نسبت به این نسل‌کشی وحشتناک که علیه ملت فلسطین در غزه انجام می‌دهد، بی‌تفاوت خواهد بود؟

استقرار نیروهای واکنش سریع ارتش تل‌آویو در مرز غزه

۱۰:۵۱ – ارتش رژیم صهیونیستی از استقرار نیروهایی ویژه در مرز غزه برای اقدام فوری در موارد اضطراری مانند کشف تونل و یا تحرکات میدانی خبر داد.

۱۰:۴۱ – سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: مخالف توسل به دادگاه لاهه توسط فلسطینیان هستیم /به گزارش رویترز، “جنیفر پساکی” گفت: ما با اقدام یکجانبه فلسطینیان در توسل به دادگاه بین‌المللی جنایی مخالفیم/ اکنون باید بر روی رسیدن به ‌آتش‌بس پایدار تمرکز کرد.

۱۰:۳۱
– رئیس صیلب سرخ تانزانیا: جنایات صهیونیست‌ها در غزه را محوم می‌کنیم /نانگاله در همایش چهل سالگی تأسیس سازمان انتقال خون در شیراز افزود: باید هرچه زودتر جنگ بی‌رحمانه در فلسطین خاتمه یابد/ تمام تلاش خود را برای کمک به افراد آسیب‌دیده در این منطقه به کار می‌گیریم.

۱۰:۲۶
– نصیریان: اسرائیل کودکان را هدف گرفته و با وقاحت آن را دفاع از خود می‌خواند /این بازیگر افزود: روزگاری جنایتکاران در خفا جنایت می‌کردند اما امروز در مقابل چشمان جهانیان دست به کشتار جمعی می‌زنند و آن را دفاع از خود می‌خوانند.

۱۰:۲۲-
نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز ۱۵ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند /به گزارش “الشرق الاوسط”، سخنگوی ارتش این رژیم مدعی شد؛ این افراد در قتل سه شهرک‌نشین صهیونیست که ماه گذشته در بیت المقدس ربوده شده بودند، دست داشتند.

کانال ۲ رژیم صهیونیستی: برای اشغال غزه به ۵ سال زمان نیاز است

۱۰:۱۱- تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سناریوی اشغال غزه به ۵ سال زمان نیاز دارد و هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد شِکل به همراه دارد.

۱۰:۰۱
– ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر نظامیان خود را در مرز با غزه مستقر کرد /به گزارش “المیادین”، نیروهای ویژه واکنش سریع رژیم صهیونیستی به منظور از سرگیری حملات به نوار غزه در صورت ناکام ماندن مذاکرات در قاهره، در مرز غزه مستقر شدند .

۱۸۷۵ شهید و بیش از ۹۵۶۰ زخمی

۰۹:۳۳ – سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از مجموع ۱۸۷۵ شهید ، ۴۳۰ نفر آنها کودک، ۲۴۳ نفر زن و ۷۵ نفر سالمند هستند.

۰۹:۱۳– گروه جدیدی از نمایندگان رژیم صهیونیستی امروز برای مذاکره با فلسطینیان به قاهره سفر می‌کنند / به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی، این گروه طرح جدیدی را ارائه خواهد داد که بر اساس آن، تل‌آویو در صورت خلع سلاح مقاومت، به طور کامل شهر غزه را بازسازی خواهد کرد.

۰۹:۱۲– تحلیلگر مشهور عرب: غزه پیروز شد و نتانیاهو و همدستان عربش شکست خوردند / “عبدالباری عطوان”در روزنامه “رای الیوم” نوشت: نتانیاهو آتش‌بس را پذیرفت نه از روی عطوفت به کودکان غزه بلکه به خاطر اینکه او یک بزدل است/ ارتش اسرائیل به عنوان چهارمین ارتش قوی جهان نتوانست حتی یک متر از غزه را بگیرد.

۰۹:۰۲– جیمی کارتر: آمریکا حماس را به رسمیت بشناسد / رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مجله فارین پالیسی نوشت: هیچ توجیه انسانی برای حملات اسرائیل به غزه وجود ندارد/ نمی‌توان حماس را نادیده گرفت.

۰۴:۴۲– کمیته توسعه بین‌الملل پارلمان انگلیس در گزارشی در مورد اوضاع زندگی فلسطینی‌ها، از محدودیت‌های گسترده‌ای که رژیم‌صهیونیستی در مناطق فلسطینی‌نشین اعمال می‌کند، انتقاد کرده و خواستار پایان این محدودیت‌ها شده است.

کری بار دیگر پایان محاصره غزه را به خلع سلاح مقاومت مشروط کرد

۰۲:۲۴– وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با بیان اینکه آمریکا از بازگشایی گذرگاه‌ها و دادن آزادی بیشتر به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه حمایت می‌کند، گفت لازمه این امر کنار گذاشتن راکت‌ها است.

مصر پیشنهاد کرد آتش‌بس در غزه ۲ روز تمدید شود

۰۱:۴۰ – شبکه «المیادین» گزارش داده است که مقامات مصری به طرفین مذاکره‌کننده در قاهره پیشنهاد کرده‌اند آتش‌بس در نوار غزه، به مدت دو روز تمدید شود.

۰۱:۳۱
– رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه مدعی شد مظنون اصلی ربایش سه اسرائیلی را در الخلیل بازداشت کرده و وی اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

یونیسف: ۴۰۰ کودک در حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه کشته شده‌اند

۰۱:۲۴ – نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در نوار غزه اعلام کرد که در حملات صهیونیست به این منطقه ۴۰۰ کودک فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند.

نشست بی نتیجه کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی

۰۰:۳۶ – نشست کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی که از ساعاتی پیش آغاز شده بود، بدون اعلام نتیجه پایان یافت.

۰۰:۲۳-
آنروا کمک به ۲۵۰ هزار آواره فلسطینی را خواستار شد / به گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی ملل متحد (انروا) از آتش‌بس جدید مورد توافق در نوار غزه استقبال و اعلام کرد به جمع‌آوری کمک‌های فوق‌العاده برای حدود ۲۵۰ هزار آواره در نوار غزه نیاز است.

اسناد جنایت جنگی صهیونیست ها در غزه روی میزدادگاه لاهه

۰۰:۱۱– دکتر می صبحی الخنساء حقوقدان و رئیس یک سازمان حقوقی چند ملیتی از تدارک خود و همکارانش برای محاکمه مقامات صهیونیستی به اتهام ارتکاب به جنایت جنگی در لاهه خبرداد.

منبع: فارس، العالم و نسیم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=18618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.