• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

دولت پیام استیضاح را دریافت کند/ تشکر صدیقی از وزیر بهداشت/ جزو منتقدین جدی دولت قبل بودم/جامعه را دو قطبی نکنید/دولت باید مانند شهید رجایی باشد

  • کد خبر : 19546
  • 07 شهریور 1393 - 15:46
دولت پیام استیضاح را دریافت کند/ تشکر صدیقی از وزیر بهداشت/ جزو منتقدین جدی دولت قبل بودم/جامعه را دو قطبی نکنید/دولت باید مانند شهید رجایی باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که رهبر انقلاب مطرح کردند پرهیز از دوقطبی کردن جامعه است؛ فتنه یک رویداد خسارت‌بار،‌قانون‌شکن و اختلاف‌افکن بود و از آثار شوم آن دوقطبی شدن جامعه است. حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب وقت این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه […]

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که رهبر انقلاب مطرح کردند پرهیز از دوقطبی کردن جامعه است؛ فتنه یک رویداد خسارت‌بار،‌قانون‌شکن و اختلاف‌افکن بود و از آثار شوم آن دوقطبی شدن جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب وقت این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اظهار داشت تقوا تنها توشه ای است که در آخرت به ما زندگی می‌دهد، کسی که تقوا نداشته باشد در عالم آخرت توشه‌ای و ابزاری برای زندگی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در این خطبه عناوینی از مسائل مهم مملکتی را به سمع شما بزرگان می‌رسانم اما قبل از هر چیز دهه کرامت و ماه ذیقعده الحرام است و آغاز چله‌ای است برای صاحبدلانی که تور عشق را آرزو می‌کنند و دلشان برای دیدار جمال یار پر می‌زند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: این چله از اول ذیقعده تا دهم ذی‌الحجه که روز عید قربان است برای اهل باطن و اهل الله فرصت طلایی است جهت خودسازی ، مراقبه و برنامه ریزی برای امور خلوت با خدا، خصوصا شب‌ها،‌خدا صحبت از روز نمی کند، معراج، خلوت، ارتباط، شستشوی دل، شستن از گناه و نجات از همه گرفتاری‌ها در شب است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: حیف است در این چهل شب نماز شب نخوانید، مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی به ما فرمود سعی کن سحر بیدار شوی،‌اگر دیدی حال نماز شب نداری همینقدر که چشم را باز کنی و بگویی یا کریم عالم شب و سحر عالمی است تکرار ندارد، خداوند هر منادی که سحر در بزند در را به روی او باز می کند، این چله را غنیمت بشمارید.

حجت‌الاسلام صدیقی ضمن تبریک سالروز تولد حضرت معصومه (س) گفت: او آیینه‌ی فاطمه طاهره است، او وارث عصمت فاطمی است و شفاعتش مخصوص اهل قم نیست، شفاعت گسترده داردو شفاعت باطن هدایت است، کسانی که نقش هدایتی در این عالم دارند به وسعت هدایتشان روز قیامت شفاعت دارند و آخر دهه کرامت تجلی نور رضوی امام رضا (ص) است.

وی در ادامه با اشاره به شهادت شهید بزرگوار شهید رجایی عبد صالح خدا که عبودیتش به امضای نائب امام زمان رسیدگفت: ای کاش همه روسای جمهور خود را به اینجا می‌رساندندکه نایب امام زمان آنها را این طور تایید می‌کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: امام خمینی (ره) درباره شهید رجایی می‌فرمایند که دستفروشی و ریاست جمهوری برای ایشان تفاوتی نداشت، ریاست جمهوری غروری برای وی به وجود نیاورد و وی خدمتگزاری بی‌ادعا و بدون غرور بود و ای کاش همه رؤسای جمهور ما به این مرتبه برسند که نائب امام زمان درباره آنان اینگونه سخن بگوید.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته دولت مقارن با شهادت شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: شهادت شهیدان رجایی و باهنر این پیام را دارد که دولت‌ها با امتیازات اخلاقی و ولایت ‌مداری شعوری و عملی که در این دو شهید وجود داشت، خود را تطبیق دهند و قبل از آنکه صاحب منصب باشند خدمتگزاران بی‌ادعای مردم باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان، اظهار داشت: جا دارد در این جا یک تقدیر و تشکر نسبت به کارهای شایسته‌ای که دولت محترم انجام دادند بشود که در راس آن مواضع روشنی است که در مسائل منطقه در مورد حماس، عراق، سوریه و زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه به آمریکا گرفتند.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه افزود: همچنین از وزیر بهداشت و درمان و از دولت محترم نسبت به طرح مبارک تامین سلامت تقدیر و تشکر داریم.

وی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با هیأت دولت گفت: این تذکرات منشور جامع اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بود و دولتی که چنین راهنما و حکیمی داشته باشد و نتواند خود را تطبیق دهد، ورشکسته است و به جایی نخواهد رسید.

خطیب نماز جمعه تهران رهنمودهای رهبر انقلاب به دولتمردان نسخه نجات‌بخش خواند و ادامه داد: ما در اواخر دولت قبل جزو منتقدان جدی بودیم ولی خدا را شاهد می‌گیریم که هیچ گاه حاضر به شکست دولت نبوده‌ایم زیرا شکست دولت، شکست شخص نیست.

وی تصریح کرد: برای ما افتخار نیست که دولتی بیاید و از رهبری انقلاب حکم انتصاب دریافت کند و پس از آن گرفتار نوسان، تزلزل، سوءرفتار و مشکلات شود.

وی با بیان اینکه ما دوست داریم دولت اسلامی و قوا در تراز مکتب امیرالمومنین و ائمه باشد، اظهار داشت: آرزوی ملت ما این است که کشور سرافراز و مشکلات آن حل شود.

**دو قطبی شدن از آثار شوم فتنه است

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی دولت به اقشار کم‌درآمد و متدین جامعه به عنوان اولویت اول دولت تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که رهبر انقلاب مطرح کردند پرهیز از دوقطبی کردن جامعه است؛ فتنه یک رویداد خسارت‌بار،‌قانون‌شکن و اختلاف‌افکن بود و از آثار شوم آن دوقطبی شدن جامعه است.

خطیب نماز جمعه تهران دوقطبی شدن جامعه را به ضرر جامعه دانست و اظهار داشت:‌اینکه عده‌ای این طرفی باشند و عده‌ای آن طرفی از خسارت‌های بزرگ است.

وی ادامه داد: دولت باید مانند دولت شهید رجایی بوده و ۱۰۰ درصد مجری رهنمودهای رهبری در چارچوب قانون اساسی و مدون باشد.

شما دیدید دولتی آمد که تفکرات اقتصادی غربی داشت و نتوانست جامعه را با خود همراه کرده و دوام بیاورد. پس از آن نیز دولتی با اندیشه‌های لیبرال دموکراسی سر کار آمد، به توسعه سیاسی فکر می‌کرد و به ارزش‌ها بی‌اعتنا بود و مورد اقبال جامعه قرار نگرفت و در دوره قبل نیز دولتی آمد که قانونمدار نبود و قانون‌گریز بود، اینها عبرت است برای دولت فعلی که هم به اقتصاد مقاومتی اسلامی فکر کند و هم فرهنگ شیعی و اهل بیت را بپردازد و در خدمت مردم متدین باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت خطوط قرمز و فاصله گرفتن از اهل فتنه، تصریح کرد: مسئله استیضاح وزیر علوم پیام داشت و دولت باید پیام این استیضاح را دریافت کند.

وی ادامه داد: ‌از ابتدا گفتیم مسئله دانشگاه مسئله بسیار مهمی است، دانشگاه باید دین‌مدار، فرهنگ‌مدار و علم‌مدار باشد نه ستاد تبلیغاتی و باشگاه سیاسی برخی جریانات سیاسی پس باید وزیری بر سر کار بیاید که ولایت‌مدار بوده و مردم از سرنوشت فرزندان خود نگران نباشند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه مردم انتظار دارند دولت قدم‌های جدی را در راستای رونق اقتصادی، تولید و رونق علمی بردارد، اظهار داشت: افت دو درجه‌ علمی ایران در شأن دولت نیست و امیدوارم وزیری انتخاب شود که رونق علمی را تقویت کند.

وی با اشاره به تحولات اخیر عراق تصریح کرد: همه باید برای شیعیان در محاصره عراق دعا کنیم و امیدواریم با حمایت‌های معنوی مردم و تشکیل ارکان دولت عراق، این کشور از بن‌بست خارج شود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت در غزه اظهار داشت: یک ورق ننگین بر پرونده سیاه صهیونیست‌های کودک کش اضافه شد و این معجزه مقاومت است.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان تحولات اخیر یمن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در یمن اتفاقاتی رخ دهد که برکات جدیدی را برای مردم به همراه داشته باشد.

همچنین حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران مردم و مومنین را به رعایت تقوای الهی و التزام واجبات دینی و ترک محرمات و رعایت اخلاق دینی توصیه کرد و اظهار داشت: هر که تقوا دارد، خداوند نمی‌گذارد او از روی نابلدی، راه زندگی را عوضی بگیرد و گرفتار گرگها و غارتگرها شود.

 وی با اشاره به پیام‌های سوره مبارکه حمد و معارفی که در این سوره به صورت گنج‌ها نهفته است، گفت: حمد به تعبیر امیرمومنان حضرت علی (ع) کلید یاد خداست و هر فردی که دلی به یاد خدا دارد و جانش شیدایی جمال و جلال یار است هر گاه هوای دیدار او را در خانه دلش داشته باشد با حمد، حرکت خود را آغاز می‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: شکر یک مصداق از حمد است از اینکه خدای ما رحمان، رحیم، رب، مالک، رازق، هادی، رئوف، ستار و ناصر است و همه این صفات جمال و جلالی منشاء برکات در زندگی، تکامل، آرامش، عزت، سرافرازی و آبرومندی انسان هاست.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: انسان‌ها در هر فضا و هر شرایطی که هستند در قبضه اسماء الهی هستند و این صفات فعلی خداست که تدبیر امور انسان‌ها و تمام شئون زندگی آنان به دست اوست.

وی اظهار داشت: خداست که حمد را بر زبان انسان‌ها جاری می‌کند و دل انسان‌ها را با محبت خود می‌برد و چشم باطن ما را به دیدن نعمت‌های خود باز می‌کند که انسان‌ها خودشان را در مقابل این همه نعمت شرمنده می‌بینند و زبان به ستایش در برابر اسماء حسنی بی‌کران پروردگار متعال باز می‌کنند.

انتهای پیام/yjc.ir

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=19546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.