• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0

ایران نخستین گام را محکم برداشت

  • کد خبر : 19829
  • 09 شهریور 1393 - 16:41
ایران نخستین گام را محکم برداشت

تیم ملی والیبال کشورمان در دومین روز از مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز به مصاف تیم ملی ایتالیا رفته است و ست اول این بازی را با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به نفع خود به پایان رساند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاگردان کواچ‌ در حالی امروز مسابقات جهانی را آغاز می‌کنند که پس از […]

تیم ملی والیبال کشورمان در دومین روز از مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز به مصاف تیم ملی ایتالیا رفته است و ست اول این بازی را با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به نفع خود به پایان رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاگردان کواچ‌ در حالی امروز مسابقات جهانی را آغاز می‌کنند که پس از پایان پیکارهای لیگ جهانی ۲۰۱۴ تمرینات مستمر و منسجمی را در تهران، امریکا و لهستان برگزار کردند، آنها پیش از شروع مسابقات چند دیدار تدارکاتی مقابل تیم‌های ملی امریکا‌ و استرالیا برگزار کردند حاصل این اردوهای مستمر و تدارکاتی بالا رفتن سطح آمادگی بازیکنان بود، آنها همچنان در طول اردوها از خستگی مفرط رنج می‌بردند و ابراز ناراحتی می‌کردند ولی وقتی تیم به لهستان اعزام شد همه متفق‌ القول‌ شدند که این بار هم برای والیبال ایران و پرچم سه رنگ کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نکنند و برای مقابله با حریفان بجنگند.

امروز ملی‌پوشان ایتالیا در حالی به مصاف ایتالیایی‌ها می‌روند که طبق اخبار ارسالی از لهستان آنها از شرایط روحی و روانی خوبی برخوردارند.

آتزوری‌ها یکی از قدرت‌های مهم در والیبال جهان محسوب می‌شوند که چهار مدال قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارند، ملی‌پوشان والیبال ایتالیا در سال‌های ۱۹۹۰.۱۹۹۴.۱۹۹۸ در سه دوره متوالی مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را از آن خود کردند و در سال ۱۹۷۸ نیز مدال برنز این رقابت‌ها را به دست‌آوردند.

لاجوردی‌ پوشان پنج مدال نقره و برنز مسابقات والیبال بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارند که در سال‌های ۱۹۹۶ آتلانتا‌ و ۲۰۰۴ آتن به مدال نقره دست یافتند و در سال‌های ۱۹۸۴ لس‌آنجلس، ۲۰۰۰ سیدنی‌ و ۲۰۱۲ لندن مدال برنز و عنوان سومی مسابقات والیبال بازی‌های المپیک‌ را به دست آوردند، بیشترین افتخارات تیم ملی والیبال مردان ایتالیا در مسابقات لیگ جهانی است که هشت مدال طلا در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ .۱۹۹۴.۱۹۹۵.۱۹۹۷ .۱۹۹۹ و ۲۰۰۰  از جمله آنان است این تیم همچنین سه مدال نقره، چهار نشان برنز لیگ جهانی والیبال را در پرونده کاری خود دارد که عنوان سومی لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ فلورانس‌ از جمله آنان است عنوان قهرمانی در جام جهانی سال ۱۹۹۸ ، نایب قهرمانی در سال‌های ۱۹۸۹ و ۲۰۰۳ و مقام سومی سال ۱۹۹۹ جام جهانی از دیگر افتخارات والیبال مردان ایتالیا در رقابت‌های مهم جهان است.

همچنین مردان ملی پوش والیبال ایتالیا کسب ۱۲ مدال در مسابقات قهرمانی قاره اروپا را  در گنجینه‌ افتخارات خود دارند.

** تیم ملی والیبال ایتالیا سابقه حضور در ۱۵ دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد و عنوان‌های کسب شده از سوی این تیم در ۱۷ دوره گذشته مسابقات قهرمانی مردان جهان به قرار زیر است:

۱۹۴۹: هشتم
۱۹۵۲: ایتالیا حضور نداشت
۱۹۵۶: چهاردهم
۱۹۶۰: ایتالیا حضور نداشت
۱۹۶۲: چهاردهم
۱۹۶۶: شانزدهم
۱۹۷۰: پانزدهم
۱۹۷۴: نونزدهم
۱۹۷۸: نایب قهرمانی
۱۹۸۲: چهاردهم
۱۹۸۶: یازدهم
۱۹۹۰: قهرمان جهان
۱۹۹۴: قهرمان جهان
۱۹۹۸: قهرمان جهان
۲۰۰۲: پنجم
۲۰۰۶:پنجم
۲۰۱۰: چهارم

**این بازی با کمی تاخیر ساعت ۱۵:۴۰ آغاز شد.

*ست اول؛ ایران گام اول را محکم برداشت

تیم‌های ایران و ایتالیا تاکنون در پنج رویداد رسمی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ملی پوشان کشورمان در تمامی این دیدارها عملکرد قابل قبول و درخشانی را از خود به نمایش گذاشته‌اند تنها در فلورانس ایتالیا و مرحله نهایی لیگ جهانی بود که ملی پوشان کشورمان تا حدودی ضعیف عمل کردند.

ولی امروز شاگردان کواچ رفتند تا مقابل لاجوردی پوشان قدرت واقعی خود را به نمایش بگذارند.

ترکیب تیم  ایران در این دیدار را در ست نخست سعید معروف، محمد موسوی عراقی، عادل غلامی، فرهاد ظریف، امیر غفور، فرهاد قائمی و مجتبی میرزا جانپور تشکیل دادند.
در این دیدار سه داور از کشور کانادا و داور دوم از کشور روسیه بود.

هر تیم ۱۴ بازیکن همراه خود به لهستان برده بودند و هر تیم باید در هر بازی ۱۲ نفر از بازیکنان خود را معرفی می‌کردند به همین دلیل نام عبدالرضا علیزاده و سامان فائزی در لیست ۱۲ نفره ایران نبود.

ترکیب تیم ایتالیا را نیز زاتسیف، بیرارسی، تراویکا، بوتی، زاتیسف، پرودی، جری کوار و روسینی تشکیل داد.

بازی با سرویس سعید معروف آغاز شد و اسپک امیر غفور امتیاز اول را برای ایران به همراه داشت. در مقابل زاتیسف ستاره ایتالیایی‌ها با آبشار محکم خود امتیاز برابر یک را به دست آورد.

امیر غفور ار منطقه چهار دومین امتیاز پیاپی را برای ایران به دست آورد.

فرهاد قائمی در خط سرویس، توانست سرویس خوبی بزند ولی در یک رفت و برگشت ملی‌پوشان نتوانست دریافت خوبی داشته باشند و امتیاز دوم برای ایتالیایی‌ها ثبت شد.
دفاع عالی از عادل غلامی در منطقه چهار تیم ایران را سه امتیازی کرد.

پاس کوتاه معروف برای محمد موسوی با دفاع ایوان زاتیسف را به همراه داشت و وی مانع از امتیازآوری تیم ایران شد.

امیر غفور جانشین شهرام محمودی با سرویس خوب خود کاری سختی را برای حریفان به همراه داشت و ایران به امتیاز پنج دست پیدا کرد.

امیر غفور بعد از کسب این امتیاز نتوانست در سرویس موفق عمل کند و توپ او به خارج رفت و ایتالیایی‌ها چهار امتیازی شدند . عدم موفقیت میرزا جانپور در زدن اسپک لاجوردی‌پوشان را به عدد ۵ رساند.

حرکت ریسکی معروف در بکارگیری از موسوی ایران را شش امتیازی کرد.

پرواز دیدنی امیر غفور پس از زدن سرویس میرزا جانپور ایران را به امتیاز ۸ رساند تیم ایران شروع بسیار خوبی داشت و به نوعی استرس در میان بازیکنان ایتالیا احساس می‌شود.
وقت استراحت فنی اول این ست هشت بر پنج به نفع ایران رقم خورد.

سرویس خوب مجتبی میرزا جانپور دریافت ایتالیایی‌ها را متزلزل کرد و یک امتیاز دیگر به ایران اضافه شد.

میرزا جانپور دهمین امتیاز را برای تیم ایران  با زدن سرویس مستحکم خود به دست آورد و مائورو بروتو مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شد تا بلکه با شاگردان صحبت کند و نکات فنی را به آن‌ها گوشزد کرد.

“تراویکا” پاسور تیم ایتالیا به خاطر سرویس‌های خوب تیم ایران تا پایان وقت استراحت فنی اول نتوانست عملکرد خوب خود را به نمایش بگذارد.

اسپک خوب فرهاد قائمی چپ دست مدافعین حریف را از کار انداخت و ایران ۱۱ امتیازی شد.

محمد موسوی نتوانست در زدن سرویس عملکرد خوبی داشته باشد و ایتالیا ۷ امتیازی شد.

سرویس پرودی هم در مقابل از زمین خارج شد.

جا خالی زاتسیف به خوبی از سوی ملی پوشان ایران مهار شد و در یک رفت و برگشت توپ امتیاز ۱۳ به همراه داشت.

سرویس بیرارسی کاپیتان با تجربه ایتالیایی‌ها به خوبی دریافت شد. مجتبی میرزا جانپور وقتی برای توپ گیری رفته بود با زمین برخورد کرد ولی مشکل وی جدی نبود و کار را در زمین دنبال کرد.

دفاع ناقص عادل غلامی مقابل “جری کوار” امتیاز ۱۰ را برای لاجوردی پوشان به همراه داشت.

فرهاد قائمی امتیاز ۱۴ را با زدن آبشار محکم خود برای کشورمان کسب کرده وی بعد از گرفتن امتیاز سرویس خود را به خارج از زمین زد و حریف امتیاز ۱۱ را به دست آورد.

دومین وقت استراحت فنی این دیدار ۱۶ بر ۱۱ به نفع تیم ایران رقم خورد.

تا اینجای کار هنوز بازی سطح عالی و ایده‌آل پیدا نکرده است و با این حال هم تیم ایران بهتر از ایتالیا ظاهر شد.

پس از بازگشت ۲ تیم به زمین بعد از استراحت فنی ایوان زاتیسف با آبشار محکم خود امتیاز ۱۲ را برای تیم ملی ایتالیا به دست آورد.

سرویس امیر غفور به خارج از زمین رفت و لاجوردی پوشان امتیازی دیگر کسب کردند.

سرویس مجتبی میرزا جانپور پس از یک رفت و برگشت با ضربه امیر غفور همراه شد و امتیاز ۱۹ برای تیم ملی کشورمان رقم خورد.

بروتو در امتیاز ۱۹ بر ۱۴ اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد تا با شاگردان صحبت کرده و مشکلات فنی آن‌ها را کاهش دهد.

تیم ایتالیا در این ست از سرویس‌های ریسکی بیشتری استفاده کرد و این مسأله چند امتیاز متوالی را برای آن‌ها به همراه داشت.

جری کوار با زدن اسپک خود مدافعین تیم ایران را از کار انداخت و ایتالیایی‌ها را ۱۵ امتیازی کرد آن‌ها که از تیم ایران در امتیازآوری عقب مانده بودند در این لحظات بازی تمام تلاش خود را برای کسب امتیاز به کار گرفتند.

محمد موسوی برای دومین بار در این ست سرویس خود را خراب کرد و امتیاز ۱۶ برای ایتالیا رقم خورد.

امتیاز ۲۳ در این ست با اسپک امیر غفور رقم خورد که در این لحظه بروتو سرمربی تیم ملی ایتالیا تقاضای استفاده از ویدئو چک کرد. که باز هم امتیاز به نفع ایران رقم خورد.

ست اول این دیدار با حساب ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران به پایان رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=19829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.