• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
5

ابلاغ ۳ دستور کار فوری درباره اشتغال

  • کد خبر : 20022
  • 11 شهریور 1393 - 15:57
ابلاغ ۳ دستور کار فوری درباره اشتغال

معاون توسعه اشتغال وزارت کار ساماندهی کسب و کارهای خُرد، ساماندهی اشتغال روستایی و ایجاد بنگاه های کاریابی مجازی را ۳ دستور کار فوری وزارت کار در زمینه اشتغال زایی اعلام کرد و گفت: دستورالعمل جدید ایجاد کاریابی مجازی و سایت های شغلی کشور ابلاغ شد به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، حسن طائی گفت: […]

معاون توسعه اشتغال وزارت کار ساماندهی کسب و کارهای خُرد، ساماندهی اشتغال روستایی و ایجاد بنگاه های کاریابی مجازی را ۳ دستور کار فوری وزارت کار در زمینه اشتغال زایی اعلام کرد و گفت: دستورالعمل جدید ایجاد کاریابی مجازی و سایت های شغلی کشور ابلاغ شد

به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، حسن طائی گفت: آمار بیکاران کشور بر اساس تعریف کامل و بزرگتری که از مفهوم بیکاری بر مبنای محاسبه افرادی که وارد بازار کار شده ولی شغلی به دست نیاورده اند، از آمار اعلام شده فراتر است.

معاون توسعه اشتغال وزارت کار اظهارداشت: آمارهای رسمی منتشر شده در کشور نشان می دهد که ۲۲ میلیون نفر شاغل در کشور وجود دارد و تا افق سال ۱۴۰۰ این آمار به ۳۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

طائی بیان داشت: با هدفگذاری های انجام شده اگر سالانه یک میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شود، در سال ۱۴۰۰ وضعیت مطلوبی در اشتغال زایی خواهیم داشت.

وی ساماندهی کسب و کارهای خُرد و کوچک را از اولویت های مهم وزارت کار عنوان کرد و افزود: با حمایت از صاحبان این حرفه ها در قالب بنگاه های پشتیبان، خوشه ها و دسته بندی های کنار هم می توان چرخه ای ایجاد کرد که شاغلان این رشته های خُرد خودشان مشکلات خود را حل کنند.

این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: این بنگاه ها حلقه واسط و پیوند کسب و کار خُرد و بنگاه های بزرگ هستند که با حمایت فنی و اعتباری و حقوقی از آنها فرایند کار از خانه تا کارخانه کامل می شود.

معاون توسعه اشتغال وزارت کار گفت: ساماندهی اشتغال روستایی از دیگر اولویت های این وزراتخانه است و با حمایت از اشتغال روستایی و استفاده از امکانات و دستگاه های اجرایی مستقر در روستاها زندگی و کار این اقشار بهبود می یابد.

طائی افزود: تسهیلات اعطایی با نرخ ۲۲ درصد برای سرمایه گذاران و کارآفرینان استان ها گران است و با این سود بسیاری از سرمایه گذاری ها توجیه اقتصادی ندارند.

وی ادامه داد: این وزارتخانه با پرداخت یارانه سود و کارمزد زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر در صنعت و ایجاد اشتغال در استان ها فراهم می کند.

معاون توسعه اشتغال وزارت کار ساماندهی بنگاه های کاریابی را از دیگر اولویت های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: بنگاه های کاریابی در اطلاع رسانی بازار کار و هماهنگی بین مهارت های کارجو و نیازهای کارفرما، نقش بسزایی دارند.

طائی از ابلاغ دستورالعمل جدید ایجاد کاریابی مجازی و سایت های شغلی در کشور خبر داد و گفت: بنگاه های کاریابی با ایجاد سایت ها و کاریابی های مجازی می توانند خدمات شغلی دانشگاهی را ارائه و فرایند جستجو را افزایش دهند.

وی ادامه داد: کارآفرینی تکمیل کننده زنجیره اعتبار و بودجه در ایجاد اشتغال است و باید به عنوان یک عامل محوری به آن توجه ویژه شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=20022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.