• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

آب میوه های حاوی رنگ دانه را زیاد مصرف نکنید

  • کد خبر : 20113
  • 12 شهریور 1393 - 10:27
آب میوه های حاوی رنگ دانه را زیاد مصرف نکنید

یک متخصص تغذیه با توصیه به مصرف سبزیجات خام و پخته به مقادیر فراوان گفت: میزان مصرف میوه ها در روز نباید بیشتر از ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم باشد، همچنین مصرف زیاد برخی آبمیوه ها نظیر آب آلبالو و آب زرشک که حاوی مواد رنگی هستند ،مناسب نیست. به گزارش نبض سحر،دکتر سید ضیاءالدین مظهری […]

یک متخصص تغذیه با توصیه به مصرف سبزیجات خام و پخته به مقادیر فراوان گفت: میزان مصرف میوه ها در روز نباید بیشتر از ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم باشد، همچنین مصرف زیاد برخی آبمیوه ها نظیر آب آلبالو و آب زرشک که حاوی مواد رنگی هستند ،مناسب نیست.

به گزارش نبض سحر،دکتر سید ضیاءالدین مظهری در گفت وگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه افزایش مصرف قند میوه(فروکتوز) سبب افزایش تری گلیسرید خون می شود، گفت: هر یکصد گرم میوه ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ نوشیدنی بهتر از آب برای برطرف کردن عطش نیست، اظهار کرد: آب بهترین نوشیدنی جلوگیری از گرمازدگی است.

وی با بیان اینکه آب بسیار خنک، سبب افزایش درجه حرارت مرکزی و افزایش تعریق می شود، ادامه داد: آب بسیار سرد برای برطرف کردن عطش توصیه نمی شود البته چای کم رنگ، مصرف میوه های تازه و آبمیوه های رقیق شده برای برطرف کردن عطش توصیه می شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف آبمیوه های تازه به مراتب بهتر از آبمیوه های فله ای (کارتونی) است، افزود: به آبمیوه های صنعتی مقادیر فراوانی آب و قند اضافه می شود.

دکتر مظهری آب سبزیجات را مناسب تر از آبمیوه برشمرد و افزود: در زندگی روزمره و طبیعی و بعلت آلودگی هوا و استرس براثر فعل و انفعالات ناشی از آن رادیکال های آزاد و مهاجم با یک الکترون اضافه، ایجاد می شود که برای از دست دادن الکترون آزاد به سلول ها حمله می کنند که حتی به تغییر اطلاعات ژنتیکی منجر می شود که با مصرف آب سبزیجات بعنوان یک آنتی اکسیدان، رادیکال های آزاد از بین می رود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه در بسیاری موارد یخ های حاوی میکروارگانیسم های بیماریزا هستند، یادآور شد: دوغ نیز از نوشیدنی هایی است که علاوه بر بر برطرف کردن عطش آب و الکترولیت از دست رفته را جبران می کند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20113

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.