• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

تولید داروی جدید برای «آلزایمر» و «ام اس»/ ساخت واکسن برای دختران بالای ۱۴سال

  • کد خبر : 20331
  • 15 شهریور 1393 - 13:28
تولید داروی جدید برای «آلزایمر» و «ام اس»/ ساخت واکسن برای دختران بالای ۱۴سال

در پژوهشکده زیست فناوری تولید سه داروی نو ترکیب شروع شده که یکی از این دارو ها برای درمان بیماران دچار زوال عصب مانند آلزایمر و ام اس است. آذین مهرداد -سرپرست پژوهشکده زیست فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران  گفت: در پژوهشکده زیست فناوری در تلاش هستیم تا سه داروی تراریخته در […]

در پژوهشکده زیست فناوری تولید سه داروی نو ترکیب شروع شده که یکی از این دارو ها برای درمان بیماران دچار زوال عصب مانند آلزایمر و ام اس است.

آذین مهرداد -سرپرست پژوهشکده زیست فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران  گفت: در پژوهشکده زیست فناوری در تلاش هستیم تا سه داروی تراریخته در زمینه محصولات تراریخته گیاهی تولید کنیم.

وی یکی از تولیدات خود را داروی نوترکیب “کلسی تونین” نام برد و در این خصوص توضیح داد: این دارو، هورمونی است که برای تثبیت کلسیم در استخوان نقش دارد چراکه نتیجه کمبود کلسیم می تواند به پوکی استخوان منجر شود و اخیرا هم در کشور مواجهه با این بیماری به وفور دیده می شود.

مهرداد یادآور شد: تحقیقات برای ساخت داروی نوترکیب کلسی تونین از حدود پنج سال پیش آغاز شده که هنوز به دلیل مشکلاتی به پایان نرسیده، این دارو تولید نشده است.

وی اظهار داشت: در این پژوهشکده بنا داریم تا داروی نو ترکیب MGF  را تولید کنیم. این دارو برای درمان بیمارانی که دچار زوال عصب، مانند آلزایمر و Ms و امثال این بیماری ها هستند به کار برده می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید داروی نو ترکیب هنوز در مرحله آزمایشگاهی است، ادامه داد: به نتیجه رساندن مواد دارویی، نیاز به زمان دارد و باید تست های زیادی در زمینه کشت سلول، تست های حیوانی و تست هایی روی انسان به صورت داوطلبانه صورت گیرد تا در زمان مشخصی به نتیجه برسیم.

مهردادگفت: تحقیقات روی MGF یک سال و نیم است که شروع شده است.

وی افزود: طبق آمار وزارت بهداشت، سرطان گردنه رحم در بانوان رو به افزایش است و این سرطان از طریق ویروسی در خانم ها ایجاد می شود، به همین دلیل در پژوهشکده زیست فناورری به انجام تحقیقات و در نهایت تولید واکسنی با همکاری انستیتو پاستور مشغول هستیم.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از این واکسن در برخی از کشورهای اروپایی برای دختران بالای چهارده سال، اجباری است و در ایران، این واکسن جز اقلام وارداتی محسوب می شود به این ترتیب بنا داریم تا این واکسن را تولید کنیم.

منبع:مهر

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=20331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.