• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

برای رسیدن به توسعه فرهنگ کتابخوانی،نبایدبه وضعیت موجود رضایت داشته باشیم

  • کد خبر : 20446
  • 19 شهریور 1393 - 17:21
برای رسیدن به توسعه فرهنگ کتابخوانی،نبایدبه وضعیت موجود رضایت داشته باشیم

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان خرّم دره برای  برنامه ریزی  و اخذ پیشنهادات در خصوص برگزاری اولین جشنواره خیّرین کتابخانه ساز شهرستان و ارائه و بررسی مشکلات حوزه کتابخانه های عمومی در راستای تصویب راهکارهای اجرایی مناسب در محل کتابخانه عمومی دکتر عزیزی تشکیل شد. به گزارش نبض […]

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان خرّم دره برای  برنامه ریزی  و اخذ پیشنهادات در خصوص برگزاری اولین جشنواره خیّرین کتابخانه ساز شهرستان و ارائه و بررسی مشکلات حوزه کتابخانه های عمومی در راستای تصویب راهکارهای اجرایی مناسب در محل کتابخانه عمومی دکتر عزیزی تشکیل شد.

به گزارش نبض سحر،در این جلسه معاون فرماندار شهرستان خرم دره  با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با توسعه فرهنگ کتابخوانی ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده در حوزه کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان گفت: برای رسیدن به توسعه فرهنگ کتابخوانی ، نباید به وضعیت موجود رضایت داشته  باشیم .

جعفری در ادامه تعداد کتابخانه های موجود شهرستان را متناسب با آمار جمعیت شهرستان ندانست و بیان داشت: در این حوزه باید کارهای زیر بنایی اساسی برنامه ریزی و به انجام برسد.

وی همچنین به اهمیت تقویت بخش کودک در کتابخانه های شهرستان تآکید کرد.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم دره در این جلسه ضمن تشکر از اعلام آمادگی اعضاء نسبت به مشارکت در برگزری اولین جشنواره خیّرین کتابخانه ساز شهرستان ، به ارائه گزارش آماری و توصیفی در خصوص برنامه ها و فعالیت های انجام شده در شهرستان پرداخت و گفت:درمقایسه آمار خدمات کتابخانه های عمومی در ۵ ماهه اول سال با ۵ ماهه مدت مشابه سال گذشته حاکی از سیر صعودی می باشد.

صباغی تعداد اعضای فعال در کتابخانه های عمومی شهرستان را سه هزار ۲۳۴نفر ،امانت ۴۲هزار و۴۵۴مورد ،مراجعین ۵۷هزار و۳۳۷نفر و تعداد کتاب های موجود در کتابخانه ها را ۵۷هزار و۴۳عدد نسخه عنوان اعلام کرد و ادامه داد: ایستگاه مطالعه در بیمارستان بوعلی سینا از ابتدا تا حال با۴هزار ۵۵۵ نسخه کتاب شارژ شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

وی با بیان آمار مسابقات برگزار شده از سال ۸۹ تا حال را سه هزار و۲۴۰ مورد آنلاین و ۹۲۴ مورد مکتوب اعلام کرد و در ادامه از نصب تندیس کتاب در پارک ورودی کتابخانه کوثر و پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها از شهرداری تشکر نمود و اجرای ماده ۱۷ قانون مربوطه در رعایت زمانبندی پرداخت نیم درصد از شهرداری راخواستار شد.

انتهای پیام/منبع:روابط عمومی فرمانداری

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام ، خانم صباغی ساخت و نوسازی کتابخانه شهید مدرس به کجا انجامید ؟ چرا بودجه استانی برای شروع ساختمان ، جذب نمی شود ؟ جرا در این زمینه کوتاهی کرده اند این کتابخانه اولین در شهر بود و الان نیاز خیابان ا۷ شهریور و مناطق اطراف ، به شدت ملموس می باشد . باتشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.