• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

۱۷۷ هزار دانش آموز از اول مهر در کلاسهای درس استان زنجان حضور می یابند

  • کد خبر : 20592
  • 24 شهریور 1393 - 18:09
۱۷۷ هزار دانش آموز از اول مهر در کلاسهای درس استان زنجان حضور می یابند

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۱۷۷ هزار دانش آموز در اول مهر در کلاس های درس این استان حضور خواهند داشت گفت: مدارس این استان برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس، آماده سازی شود. به گزارش نبض سحر به نقل از  خبرگزاری مهر، جمشید انصاری در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش […]

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۱۷۷ هزار دانش آموز در اول مهر در کلاس های درس این استان حضور خواهند داشت گفت: مدارس این استان برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس، آماده سازی شود.

به گزارش نبض سحر به نقل از  خبرگزاری مهر، جمشید انصاری در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: باید تمام توان و تلاش این دستگاه تعلیم و تربیت در روزهای باقی مانده تا بازگشایی مدارس، بر آماده سازی مطلوب مدارس و بازگشایی مناسب آموزشگاه ها معطوف شود.

وی، خواستار تلاش مسوولان آموزش و پرورش برای تسهیل در روند نقل و انتقال فرهنگیان شد.

استاندار زنجان ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان آموزش و پرورش در خصوص اقدامات انجام شده در پروژه مهر گفت: سعی شود با تسهیل روند نقل و انتقال، معلمان همه مقاطع تحصیلی بدون دغدغه خاطر در کلاس های درس حضور داشته باشند و آسایش نسبی آنها تامین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه این جلسه گفت: آمادگی مطلوب برای بازگشایی مدارس در این استان وجود دارد.

مرتضی تمجیدی با اشاره به اجرای طرح”شهاب'”در راستای شناسایی، هدایت و راهنمایی استعدادهای برتر دانش آموزان از مهر ماه سال جاری افزود: با اجرای این طرح خدمات آموزشی ویژه ای برای دانش آموزان با استعداد و نخبه این استان ارایه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح “شهاب”در مدارس ابتدایی این استان اجرا می شود یادآورشد: در راستای اجرای این طرح، دانش آموزان نخبه در همان مدرسه محل تحصیل خود، از خدمات ویژه آموزشی در قالب فعالیت های مکمل و فوق برنامه بهره مند خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، از اجرای طرح”تعالی مدیریت آموزشگاهی”در ۷۰ مدرسه این استان خبر داد و گفت: سعی می شود در این مدارس، تا تمام نیازها و مقدمات مدیریت کارآمد فراهم شود.

تمجیدی از بهسازی مدیریت آموزشگاهی به عنوان یکی از برنامه های اصلی آموزش و پرورش نام برد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب رشد کیفیت آموزشی در مدارس استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس گفت : با افزایش دو هزار نفری آمار دانش آموزان ، ۱۷۷ هزار دانش آموز در اول مهر در کلاس های درس این استان حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۳- ۹۴ بیش از ۱۵ هزار نیروی انسانی، آماده ارایه خدمات آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان این استان خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: بیش از ۷۷ درصد معلمان این استان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند.

علی الله عسگری افزود: با توجه به بالابودن کیفیت آموزشی در شیفت صبح ، بیش از ۹۴درصد مدارس استان زنجان در شیفت صبح دایر خواهد شد و تلاش بر افزایش تعداد این مدارس است.

وی خاطرنشان کرد : برای آشنایی بیشتر معلمان با تغییرات کتب درسی یکهزار و ۷۱ معلم دوره ابتدایی و دو هزار و ۶۷۹ معلم پایه هشتم متوسطه اول در حال گذراندن دوره های آموزشی تغییر کتب درسی هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش آموز، معلم و فضای آموزشی سه مولفه مهم برای شروع سال تحصیلی جدید است.

عسگری تاکید کرد: تاکنون بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت نام کرده اند، ساماندهی معلمان انجام و طبق برنامه ریزی های لازم سعی شده تا فضاهای آموزشی به شکل مطلوب برای بازگشایی فراهم شود.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.