• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

ائتلاف علیه داعش شبیه یک شو است/ تهدید مستقیم جمهوری‌اسلامی‌ایران از سوی دشمنان بعید است/ اقرار دشمنان بهترین ارزیابی برای نیروی قدس سپاه است

  • کد خبر : 20627
  • 26 شهریور 1393 - 8:14
ائتلاف علیه داعش شبیه یک شو است/ تهدید مستقیم جمهوری‌اسلامی‌ایران از سوی دشمنان بعید است/ اقرار دشمنان بهترین ارزیابی برای نیروی قدس سپاه است

در آستانه ۲۶ شهریورماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای زمینی، دریایی و هوایی سپاه نشست خبری سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز آغاز شد. در آستانه فرارسیدن بیست و ششم شهریورماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه دریایی و زمینی و هوایی […]

در آستانه ۲۶ شهریورماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای زمینی، دریایی و هوایی سپاه نشست خبری سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز آغاز شد.

در آستانه فرارسیدن بیست و ششم شهریورماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه دریایی و زمینی و هوایی سپاه در سال ۱۳۶۴ سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده محترم سپاه‌پاسداران‌انقلاب‌اسلامی نشست‌خبری را برگزار کردند.

در این نشست، سردار سرلشکر جعفری در رابطه با تشکیل این سه نیروی تخصصی زمینی، دریایی و هوایی، گفت: بعد از جنگ سپاه پاسداران بیشتر به تشکیل این سه‌نیرو به صورت تخصصی پرداخت و با همت و تلاش نیروهای این سه نیرو با مرکزیت سپاه و با عزم راسخ و همت نیروهای مجاهد و دانشمند در تمامی عرصه‌ها اقدامات خوبی را انجام داد که نتیجه آن، توانمندی و قدرت این سه‌ نیرو است.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان‌ ما به توانمندی‌های ما اذعان کر‌ده‌اند که سپاه‌پاسداران در کنار ارتش‌جمهوری‌اسلامی ایران مقتدرانه در مقابل تهدیدات ایستاده است که این قدرت اثر بازدارندگی خود را گذاشته است.

فرمانده کل سپاه‌پاسداران اظهار داشت: وظیفه سپاه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا است که مجموعه سپاه امروزه این آمادگی را برای دفاع از آرمان‌ها دارد که در عرصه نظامی و چه در عرصه جنگ‌نرم آمادگی دفاع در برابر تمامی هجوم‌ها را دارد و به امید خدا سپاه قدرتمندتر در مسیر دفاع از آرمانها حرکت می‌کند.

سرلشکر جعفری در این نشست‌خبری در رابطه با ائتلاف کشورهای غربی و بعضی از شیخ‌نشین‌های حوزه خلیج‌فارس علیه گروهک تروریستی موسوم به داعش، گفت: همانطور که مقام‌معظم‌رهبری فرمودند، حرکت آمریکا شبیه به یک شو (نمایش) است و همه می‌دانند که آمریکا و اسرائیل از این گروه‌ها حمایت گسترده‌ای می‌کنند تا بتوانند مانع پیشرفت دولت‌ها در عرصه مقاومت و ایستادگی شوند.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی امروزه از ایفای نقش داعش در مطنقه ناامید شده است و احساس خطر می‌کنند و برای رسیدن به توسعه و قدرت خود این ائتلاف را تشکیل دادند که به یقین ایران اگر هم در این ائتلاف دعوت می‌شد، شرکت نمی‌کرد، زیرا این ائتلاف با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که در مجموع امید زیادی به این ائتلاف نیست.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با پیامدهای پیروزی مقاومت در غزه، اظهار داشت: مقاومت ۵۱ روزه مردم مسلمان غزه استمرار پایداری و مقاومت در برابر نظام‌سلطه و رژیم‌صهیونیستی است که ما شاهد مقاومت جانانه و پیروزمندانه مردم غزه در برابر ارتشی کلاسیک و منظم بودیم که این مقاومت و پیروزی دستاورد انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس است که نشان داد اگر مردم یک جامعه بخواهند، می‌توانند در مقابل استکبار و ظلم ایستادگی کنند.

فرمانده‌کل‌سپاه بیان داشت: رژیم‌صهیونیستی از حملات قبلی خود به غزه و لبنان عبرت نگرفت و این ایستادگی مردم غزه با اراده خود در برابر ارتش‌های کلاسیک به پیروزی رسید.

وی تاکید کرد: امروزه خدا را شاکریم که بزرگترین توفیق یعنی ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار در جهان در حال گسترش است که این تفکر انقلاب‌اسلامی است و پیام‌اصلی انقلاب‌ما را دربردارد.

سرلشکر جعفری در رابطه با سامانه سوم‌خرداد، اظهار داشت: این سامانه برای دفاع از آسمان کشور با فناوری‌های جدید روز با ترکیب رادارهای مختلف و با توانمندی سامانه‌های ضدهوایی در کلاس سیستم‌های پیشرفته در دنیا است که دارای عمق و برد مناسب است، که این فناوری به دست دانشمندان مومن و گمنام سپاه‌پاسداران ساخته شده است.

وی در رابطه با رونمایی از دستاوردهای خود در رژه ۳۱ شهریورماه، گفت: آنچه را که ما بتوانیم در این رژه به نمایش بگذاریم، قطعا این کار را انجام می‌دهیم و اکنون نمی‌توانیم در رابطه با رونمایی از دستاوردهای خود در این رژه صحبتی داشته باشیم.

فرمانده‌کل‌سپاه در پاسخ به سوالی در رابطه با تجهیز پایگاه هوایی آمریکا در اربیل عراق، گفت: ساخت و تجهیز پایگاه‌هوایی آمریکا برای ما تهدیدی نیست و دشمنان ما هرچقدر هم بی‌فکر باشند و نتوانند آینده خود را پیش‌بینی کنند، نمی‌توانند ما را تهدید کنند.

وی ادامه داد: تهدید مستقیم جمهوری‌اسلامی‌ایران از سوی دشمنان بعید است.

وی در ادامه اظهار داشت: ساخت و تجهیز پایگاه‌هوایی آمریکا در اربیل عراق برای کردهای شمال عراق است تا بتوانند با این اقدامات روحیه کردها را بالا ببرند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: برآورد توان نظامی در جمهوری اسلامی ایران با برآورد توان نظامی کشورهای دیگر متفاوت است، زیرا توان نظامی ما متکی بر ایمان، انگیزه و اقدامات نرم‌افزاری در تاکتیک‌هاست و بیشتر ما متکی به ابعاد معنوی خود هستیم که این محوریت نیاز به بودجه زیادی ندارد و اما بازدهی بالایی دارد که وحشت دشمنان را از توان دفاعی ما بالا برده است.

وی ادامه داد: ماهر چه هم در عرصه نظامی قدرتمند باشیم تهدیدی برای کشورهای دیگر نخواهیم بود و اقدامات نظامی ما صرفا برای دفاع و بازدارندگی تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر جعفری در رابطه با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه اظهار داشت: دولت‌های غربی در تلاشند که با ایجاد و حمایت گروه‌های تروریستی در منطقه دولت و نظام سوریه را از بین ببرند زیرا نظام سوریه در جبهه مقاومت قرار دارد.

وی در ادامه گفت: نیروهای معارض در سوریه حضور دارند اما بدون تردید گسترش این گروه‌های تروریستی برای جهان نگرانی به وجود می‌آورد که امروزه آن‌ها احساس خطر می‌کنند و می‌خواهند با داعش مبارزه کنند که این تنها برای توجیه افکار عمومی است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: توسعه اقدامات در سوریه هنوز تمام نشده است و با توجه به اقداماتی که در غرب علیه معارضان توسط نیروهای ارتش دولت سوریه صورت گرفته است بعید است که معارضان بتوانند گسترشی در این کشور داشته باشند.

سرلشکر جعفری بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در ابعاد سیاسی، سیاستش حمایت قطعی و محکم از نظام حاکم سوریه است و هیچ گونه دخالت مستقیم و نظامی در این کشور نداشته است از همین رو هر گونه حرکت آمریکا برای تجاوز به حریم سوریه را محکوم می‌کند و اگر آمریکا با روحیه استکباری خود دست به اقدام متجاوزانه‌ای علیه خاک سوریه انجام دهد قطعا پشیمان می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران در پاسخ به تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما مورد به مورد به تهدیدات دشمنان پاسخ می‌دهیم و هیچ ترسی در این رابطه نداریم و مقتدرانه از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنیم که این یکی از رسالت‌های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سوالی در رابطه با عملیات موفقیت آمیز آمرلی در خاک عراق که به پیروزی ارتش و ملت عراق در برابر داعش منجر شد گفت: عملیات آمرلی محدود به شهر آمرلی نبود و یک منطقه وسیع بود که از جنوب به کرکوک عراق و از شرق به تکریت که منطقه سوق الجیشی و مهمی داشت که به تصرف داعش درآمده بود که آزادسازی آمرلی یک عملیات موفقیت آمیز و بزرگ بود و نقش ایران در این آزادسازی نقشی مستشاری بود که صرفا جمهوری اسلامی ایران تجربیات خود در این زمینه را در اختیار ارتش عراق قرار داده بود.

وی ادامه داد: نیروهای بدر که شامل ۲۰ هزار نیرو است که در زمان جنگ ایران با عراق هم حامی کشور ما بودند و در عرصه مقابله با رژیم بعث عراق حضور داشتند هم در این عملیات موفقیت آمیز سهیم بودند که از همین رو نیازی به دخالت مستقیم و نظامی ما در این عملیات آزادسازی آمرلی نبوده است که این عملیات آزادسازی ضربه زیادی بر داعش وارد کرد.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سوالی در رابطه با ساخت زیردریایی توسط سپاه پاسداران گفت: در تعیین وظایف و خطوطی که بین سپاه و ارتش قرار گرفته سیاست ما در نیروی هوایی و دریایی سپاه این است که ساخت زیردریایی‌ها و تجهیزات سنگین در دستور کار ارتش قرار داشته باشد و از همین رو سپاه در جنگ‌های ناهمتراز موفق‌تر عمل می‌کند وسپاه و ارتش با هم مکمل هستند.

وی گفت: سپاه در تعامل با تمامی دولت‌ها بوده و خواهد بود وظیفه سپاه در این تعامل در بخش سازندگی و محرومیت زدایی است که کارهای گسترده‌ای را در این رابطه از سوی سپاه انجام داده شده است سپاه پاسداران آمادگی آن را دارد که در عرصه سازندگی به دولت کمک کند و دولت هم به آن اذعان دارد که این همکاری‌ها در این عرصه و تمام عرصه‌ها باعث رابطه بسیار خوبی بین دولت و سپاه می‌شود که این امر در امر پیشرفت کشور کمک می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در رابطه با حوزه کاری بسیج و سپاه قدس، اذعان کرد: عرصه کار بسیج داخل کشور است و نیروی قدس کمک به مستضعفین در جهان را برعهده دارد و در کشورهایی مثل لبنان و سوریه و عراق کمک فکری می‌کند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: اقرار دشمنان بهترین ارزیابی برای نیروی قدس سپاه است که دشمنان با ایجاد ناامنی در عراق و سوریه نتوانستند راه به جایی ببرند که تمامی این‌ها با حمایت‌های فکری و آموزشی نیروی قدس به واسطه کمک مردم آزادی‌خواه بوده است.

وی افزود: امروزه یکی از عرصه‌های دفاعی ما حملات سایبری است ما بدون تردید باید خود را آماده مقابله با این تهدیدات کنیم که زیرساخت‌های این عرصه نیز آماده شده و به لطف خدا با این فرصت کم به این جایگاه رسیدیم که توانمندی سایبری ما به اذعان دشمنان ما توانایی بالایی است که اثربازدارندگی هم در مقابله با تهدیدات داشته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: توانمندی‌ها در عرصه پهپاد و منهدم کردن پهپاد نیروهای متجاوز برعهده نیروی هوایی است که بحث‌های راداری و موشکی هم از این قبیل است و تنها بحث هوا و فضا در رابطه با کنترل، تولید و پرتاب ماهواره‌ها و صنایع مرتبط با آن است.

سرلشکر جعفری در پایان در پاسخ به سوالی در رابطه با تسلیح کرانه باختری از سوی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اقدامات سپاه درعرصه کمک به نهضت‌ها بنا به درخواست‌های آن‌ها است و ما هم حمایت و دفاع از مسلمانان به ویژه کشورهایی که زیر ظلم و سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند را کمک می‌کنیم که مختص به دادن سلاح به آن‌ها نیست و بحث آموزش و تولید هم خیلی مهم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.