• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

۷۰ هزار هکتار بافت تاریخی در شهرهای قدیمی کشور در معرض خطر است

  • کد خبر : 20660
  • 26 شهریور 1393 - 9:32
۷۰ هزار هکتار بافت تاریخی در شهرهای قدیمی کشور در معرض خطر است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همه شهرداران باید به فکر نوسازی بناهای تاریخی در شهرهای قدیمی باشند گفت: بیش از ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده و تاریخی در شهرهای قدیمی کشور در معرض خطر است.  عباس آخوندی امروز در مراسم  کلنگ زنی پروژه بزرگ سبزه میدان با اشاره به اینکه دولت در […]

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همه شهرداران باید به فکر نوسازی بناهای تاریخی در شهرهای قدیمی باشند گفت: بیش از ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده و تاریخی در شهرهای قدیمی کشور در معرض خطر است.

 عباس آخوندی امروز در مراسم  کلنگ زنی پروژه بزرگ سبزه میدان با اشاره به اینکه دولت در تامین منابع مالی و تحویل اراضی برای احیای بافت فرسوده و بناهای تاریخی  حمایت های لازم را انجام میدهد، اظهار کرد: برای پروژه‌های بزرگی مثل سبزه میدان باید صندوق پروژه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دولت اساسا در پی انجام  پروژه هایی مانند پروژه  سبزه میدان که شامل فرهنگ اسلامی و نشان دهنده هویت شهری است، افزود: این نمادها بیش از آنکه کالبد باشد مجموعه ای از تاریخ و فرهنگ و مجموعه ای از تاریخ و فرهنگ  آن شهر را یادآوری میکند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب صندوق پروژه برای پروژه سبزه میدان شاهد اتمام این پروژه در زمان مقرر و پیش بینی شده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پروژه های بزرگ مقیاسی چون پروژه سبزه میدان از نظر تامین مالی مطمئن باشیم.

آخوندی با اشاره به تصویب صندوق پروژه برای تامین مالی پروژه ها تصریح کرد: خوشبختانه سازمان بورس اوراق بهادار و دولت تدبیر و امید فرایند تشکیل صندوق پروژه ها را تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه انجام اینگونه پروژه ها باعث ایجاد سر زندگی و شادابی محیط زندگی مردم می شود بیان کرد: احیای بناهای تاریخی، وحدت یگانگی اسلامی و محلی و رابطه همشهری‌گری و پیوند اجتماعی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=20660

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.