• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

حسن نصیری: مسئولان فکر می کنند مشکل جانبازان با دادن حقوق حل می شود

  • کد خبر : 20991
  • 02 مهر 1393 - 12:33
حسن نصیری: مسئولان فکر می کنند مشکل جانبازان با دادن حقوق حل می شود

جانباز زنجانی گفت: مسئولان خیال می کنند با دادن حقوق به جانبازان همه مشکلات جانبازان حل می شود. حسن نصیری اظهار داشت: از سال ۶۱ در جبهه های حق علیه باطل در لباس بسیجی شرکت کردم. وی با بیان اینکه در این زمان تنها ۱۶ ساله بودم،افزود: رژیم صدام یک جنگ تمام عیار با پشتیبانی […]

جانباز زنجانی گفت: مسئولان خیال می کنند با دادن حقوق به جانبازان همه مشکلات جانبازان حل می شود.

حسن نصیری اظهار داشت: از سال ۶۱ در جبهه های حق علیه باطل در لباس بسیجی شرکت کردم.

وی با بیان اینکه در این زمان تنها ۱۶ ساله بودم،افزود: رژیم صدام یک جنگ تمام عیار با پشتیبانی ۳۰ کشور از جمله شرق و غرب برای از بین بردن نظام اسلامی به راه انداخته بود.

این جانباز زنجانی با اشاره به اینکه دشمن فکر می کرد، انقلاب اسلامی به دلیل نوپا بودن در عرض چند روز نابود می شود، افزود: صدام به بهانه اختلافات ارضی از چهار منطقه به ایران حمله کرد.

جانباز حسن نصیری

نصیری با بیان اینکه لطف خداوند شامل حال رزمندگان شد تا در برابر آماج حملات،امکانات و تجهیزات بسیار فنی و جدید دشمن ایستادگی کنند، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام اگر چه در ابتدا غافلگیر شده بودند اما در نیمه دوم سال ۶۰ با انجام عملیات های بزرگ آنقدر تو دهنی به دشمن زدند که دشمن برای پذیرش قطعنامه از سوی ایران التماس می کرد.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان سلحشور میهن اسلامی با انجام عملیات های بزرگ در داخل خاک کشور عراق  از جمله والفجر ۸، خیبر، کربلای ۴، کربلای ۵، کربلای ۲ و بدر تو دهنی بزرگی به دشمن زدند، خاطرنشان کرد:  رزمندگان جوان با غیرت و دست خالی در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

این جانباز ۷۰ درصد با بیان اینکه در نیمه سال ۶۰، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با تشکیل تیپ های مختلف در مقابل دشمن صف آرایی کرد، تصریح کرد: با ورود تیپ ها معادلات دشمن به هم ریخت.

نصیری با یادی از همرزمان خود از ناصر گیوه ای، کریمخانلو، سیادت و صحبتی به عنوان همرزمان دوران دفاع مقدس خود نام برد و گفت: در بهمن ماه سال ۶۱ عازم جبهه شدم و در پادگان ۲۱ حمزه تهران دوران آموزشی را گذراندم.

وی با بیان اینکه اولین و دومین اعزام من به کردستان بود، یادآور شد: در مرحله بعد عازم منطقه جنوب شدم و سال ۶۳ به درجه جانبازی رسیدم.

نصیری با اشاره به خاطرات لحظه جانبازی خود اظهار داشت:  در گرما گرم عملیات بدر  که این عملیات از ساعت ۲۳.۱۵ شب در اسفند سال ۶۳ با رمز یا فاطمه زهرا آغاز شد به عنوان عملیات آبی و خاکی در شرق دجله در جزیره مجنون اجرایی شد.

وی با بیان اینکه نیروهای زنجانی از پد شش و هفت محور لشگر عاشورا و در این پدها وارد عملیات شدند، خاطرنشان کرد: امکانات، سیم خاردارهای خورشیدی و چند حلقه ای، مین گذاری های متعدد و حضور تانک های مجهز در روی خاکریزها موفقیت در این عملیات را غیر ممکن متصور می کرد و ما که در داخل آب بودیم با دیدن این تجهیزات لحظه ای تردید به خود راه نمی دادیم.

این جانبار ۷۰ درصد با بیان اینکه غواصان مین ها را خنثی کرده و با لطف و محبت حضرت زهرا (س)، خط را شکستند، گفت: شب به منطقه اتوبان بصره – بغداد رسیدیم و عراقی ها با وجود اینکه در منطقه خود بودند، فرار را بر قرار ترجیح دادند.

نصیری با اشاره به اینکه ساعت ۱۰ صبح فردا هواپیماهای عراقی، منطقه را برای ما به جهنم تبدیل کردند، افزود: بر اثر بمباران دشمن، از ناحیه دو چشم، دست و شکم مجروح شدم.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر جنگی رخ دهد دوباره در جنگ حضور می یابید، گفت: اولین روزی که با امام خمینی (ره) عهد بستیم که پشت سر ولایت فقیه باشیم، به عهد خود وفادار هستیم چرا که معتقدیم اگر پشتیبان ولایت فقیه باشیم هیچ خللی به جامعه وارد نمی شود.

این جانباز زنجانی با بیان اینکه اگر اندیشه ها امام و محوریت ولایت فقیه نبود ما در جنگ پیروز نمی شدیم، یادآور شد: شعار بسیجیان و رزمندگان این بود که اطلاعت از فرماندهی اطلاعت از ولی فقیه است.

جانباز حسن نصیری

*از رسانه ها گلایه مند هستم

وی در خصوص بهترین کتاب دفاع مقدس نیز گفت: کتاب دا ، تپه برهان و نخل های بی سر را خوانده ام،اما در خصوص انتقال ارزش های دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان از رسانه ها گلایه مند هستم.

نصیری با اشاره به اینکه رسانه ها وقت کافی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس صرف نکرده اند، افزود: بسیاری از رزمندگان، جانبازان و آزادگان این دوران هنوز به مردم معرفی نشده اند.

وی ادامه داد: اگر فیلم ساز بودم، رشادت های رزمندگان را در عملیات های پی درپی که در این دوران رقم خورد را لحظه به لحظه گزارش می کردم.

جانباز حسن نصیری

 نصیری با اشاره به اینکه در سن ۱۸  سالگی جانباز شدم و در حال حاضر۴۸ ساله هستم، گفت: دو دختر و یک پسر عنایت خداوند به زندگی من است.

این جانباز زنجانی گلایه هایی نیز از مسئولان داشت و گفت: جانباز حقیقتا با درد و رنج و نا سلامتی دست و پنجه نرم می کنند.

نصیری با بیان اینکه تصمیم گیرندگان و مسئولان باید خود را جای یک جانباز نخاعی بگذارند و ۲۴ ساعت از زندگی خود را روی ویلچر بگذرانند، خاطرنشان کرد: مسئولان خیال می کنند با دادن حقوق به جانبازان همه مشکلات جانبازان حل می شود.

وی با اشاره به اینکه جانبازان دارای مشکلات دیگری هستند، افزود: مشکلات رفت و آمد، درمان و زندگی جانبازان بیداد می کند.

جانباز حسن نصیری

*بنیاد شهید نمی تواند پاسخگوی مشکلات جانباز باشند

این جانباز زنجانی با بیان اینکه تنها بنیاد شهید نمی تواند پاسخگوی مشکلات جانباز باشند، خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۱۱۰ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد داریم که شش نفر روشندل هستند و آنطور که باید به مشکلات آنها توجه نشده است.

نصیری  با مروری به خاطرات دوران دفاع مقدس گفت: در منطقه سردشت زمانی که تنها ۱۷ سالم بود با سه بسیجی دیگر، سرهنگ عراقی و یک نیروی دیگر عراقی را به اسیری گرفتیم، سرهنگ عراقی سر تا پای ما را با تعجب نگاه می کرد، طاقت نیاورد و گفت شما بسیجی هستید، گفتم بله، گفت من هر چهار تای شما را می توانم بخورم.

وی با بیان اینکه دوستان دوران جنگ به بهانه های مختلف دور هم جمع می شویم و خاطرات را زنده می کنیم، یادآور شد: از رسانه ها انتظار داریم رزمندگان دوران دفاع مقدس را فراموش نکنند.

جانباز حسن نصیری

انتهای پیام/منبع:موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=20991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.