• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

قبح ریخته شده “طلاق” در جامعه/صف‌های طولانی پشت در اتاق‌های دادگاه خانواده برای “جدایی توافقی”

  • کد خبر : 21075
  • 05 مهر 1393 - 9:57
قبح ریخته شده “طلاق” در جامعه/صف‌های طولانی پشت در اتاق‌های دادگاه خانواده برای “جدایی توافقی”

متاسفانه در حال حاضر قبح طلاق در بیین مردم جامعه از بین رفته و جالب تر این است که وقتی طلاق می گیرند برای آن جشن هم می‌گیرند. وقتی برای تهیه گزارش ازپله های دادگاه خانواده بالا می رفتم و طبقات را یکی پس از دیگری پشت سر می گذاشتم با نگاه به سالن ها […]

متاسفانه در حال حاضر قبح طلاق در بیین مردم جامعه از بین رفته و جالب تر این است که وقتی طلاق می گیرند برای آن جشن هم می‌گیرند.

وقتی برای تهیه گزارش ازپله های دادگاه خانواده بالا می رفتم و طبقات را یکی پس از دیگری پشت سر می گذاشتم با نگاه به سالن ها تعداد زیادی از زوج ها را می دیدم که اکثر آنها جوان بودند و پشت اتقاق  قاضی منتظر نشسته بودند؛ آمده بودند برای جدا شدن، تا مهر طلاق را در سند ازدواجشان که روزی با شوق و اشتیاق آن را امضاء کرده بودند بزنند.

تعدادی از آنها با درخواست های توافقی آمده بودند که از هم جدا شوند و خیلی از آنها به راحتی می گفتنند که از زندگی با همدیگر خسته شده اند و قصدشان جدا شدن است.
یادم هست که پدربزرگ و مادربزرگمان از روزگار قدیم برای ما تعریف می کردند که اگر در خانواده ای طلاق اتفاق می افتاد تا مدت زیادی آن خانواده نمی توانستند در ببین مردم ظاهر شوند و یا حتی از شهر و دیار خوشان به شهردیگری می رفتند چراکه  از خجالت در ببین مردم نمی توانستند حضور پیدا کنند.
ولی حالا چه؟! دیگر آن حجب و حیا در این زمینه هم در جامعه ما متاسفانه از بیین رفته است و جوانان با مدت کوتاهی که در زیر یک سقف زندگی می کنند با کوچکترین مشکلات و اختلاف سلیقه با همدیگر سریع می خواهند جداشوند.
درست است اسلام نیز چیزی به نا طلاق را گذاشته تا زوج ها وقتی نتوانستند باهم زندگی مشترک داشته باشند جدا شوند اما اسلام این راهکار آخر را برای مردان و زنان قرار داده است، نه اینکه هنوز مدتی از زندگی مشترکشان نگذشته و با کوچکترین اختلافی که به وجود می آید بخواهند از همدیگر جداشوند.
متاسفانه در زمان حال قبح طلاق در ببین مردم جامعه از بین رفته و جالب تر این است که وقتی طلاق می گیرند برا ی آن جشن هم میگیرند.
با این اوصاف وضع فرهنگی کشور ما در وضعیت خطرناک و قرمز قرار گرفته است؛ زندگی که با آشنایی خیابانی،اینترنتی و به دور از اطلاع خانواده ها شکل می گیرد نتیچه آن چیزی بهتر از این نمی شود.
کارشناسان اعلام کرده اند دختران و پسرانی که از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی با همدیگر آشنا می شوند و ازدواج می کنند ۶۰درصدشان به طلاق و جدایی کشیده می شود.
درست است در شرایطی که تورم بالاست، مشکلات اقتصادی فراوانی بر سر راه جوانان وجود دارد اما وقتی زن و مرد در شرایط های سخت زندگی در کنار همدیگر باشند می توانند به راحتی از پس مشکلات برآیند، وقتی خشت خشت زندگی را دونفر باهمدیگر روی هم می گذارند قدر و ارزش آن زندگی را بیشتر می دانند و به راحتی با کوچکترین مشکل و یا دخالت های نابجا حاضر نیستنند آن را خراب کنند و در جهت حفظ آن بیشتر تلاش می کنند.
در پایان نباید توکل به خدا را فراموش کرد و لذا زوج های جوان ما در شرایط کنونی جامعه که مشکلات اقتصادی، فرهنگی و … زیادی وجود دارد باید آستانه تحمل خود را بالاتر ببرند و از زندگی مشترک و در کنار هم بودن لذت ببرند.
روح الله گودرزی
انتهای پیام/منبع:راه دانا
لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=21075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خوش بحال زن روح الله
    گودرزی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.