• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

کوثری:نطق کامرون هشداری به خوشبینان داخلی بود/حبیبی: کامرون نامردی دیپلماتیک کرد

  • کد خبر : 21055
  • 05 مهر 1393 - 7:54
کوثری:نطق کامرون هشداری به خوشبینان داخلی بود/حبیبی: کامرون نامردی دیپلماتیک کرد

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود در سازمان ملل گستاخانه ایران را متهم به حمایت از ترورسیم کرد و به مردم کشورمان توهین کرد که بلافاصله با واکنش های از سوی مقامات سیاسی کشورمان روبه روشد. دیدار حجت السلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با دیدود کامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه ۲مهرماه […]

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود در سازمان ملل گستاخانه ایران را متهم به حمایت از ترورسیم کرد و به مردم کشورمان توهین کرد که بلافاصله با واکنش های از سوی مقامات سیاسی کشورمان روبه روشد.

دیدار حجت السلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با دیدود کامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه ۲مهرماه در حاشیه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل در دفتر انگلیس در سازمان ملل متحد انجام شد.

اما بلافاصله پس از این دیدار دیویدد کامرون نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود که در سازمان ملل داشت گستاخانه ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده و به مردم کشورمان توهین کرد.

دیوید کامرون در قسمتی از سخنرانی خود در سازمان ملل گفت:” ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می تواند بخشی از راه حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.
کامرون پس از طرح این اتهامات همکاری با ایران را نیز اینگونه مشروط کرد: با این حال رهبران ایران می توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می توانند برای عراقی امن تر و باثبات تر و نیز سوریه ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما بایستی از همراهی آنها استقبال کنیم.”
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه کامرون
گستاخیی نخست وزیر انگلیس با واکنش های از طرف مقامات کشورمان روبه روشد به صورتی که مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان  اظهار داشت: «سخنرانی نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی ملل متحد نشان دهنده تداوم دیدگاه خود محورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست آن دولت است.»
وی افزود: «باعث تاسف است که دولتی که با اقدامات و حمایت های خود از تروریست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است به خود اجازه می دهد که در باره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، قضاوت نابجا بنماید.»
حبیبی: کامرون نامردی دیپلماتیک کرد

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با ایسنا، درباره دیدار رئیس جمهور ایران با نخست وزیر انگلیس اظهار کرد: در عالم دیپلماسی بنا بر تعامل و ارتباط و گفت و گو است. در نفس ملاقات روحانی و کامرون نمی توانیم ایرادی به آقای رئیس جمهور بگیریم چون دیدار رئیس جمهور با روسای جمهور و نخست وزیران سایر کشورها، جز در برخی استثنائات مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی طبیعی به حساب می آید، اما من این رفتار زشت کامرون را تقبیح می کنم.

وی اضافه کرد: اگر لاطائلاتی که کامرون بعد از ملاقات با آقای روحانی گفت را قبل از ملاقات گفته بود، یقینا رئیس جمهور ما با او ملاقات نمی کرد. من این کار کامرون را یک نوع نامردی دیپلماتیک می دانم که بیاید ملاقات کند و بعد از آن، یک سری حرف های غیر واقعی و توهین آمیز را بگوید. من معتقدم که یک کار خلاف اخلاق و خلاف عرف دیپلماتیک از سوی کامرون انجام شد و باید نخست وزیر انگلیس را به خاطر این کارش محکوم کنیم.
زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس : جریان صهیونیستی پشت سر اظهارات کامرون قرار دارد
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در مورد سخنان خصمانه دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران گفت:‌ ما به شدت این اظهارات را محکوم می‌کنیم.
وی با مشابه دانستن محتوای ضد ایرانی سخنان کامرون با مواضع سران رژیم صهیونیستی افزود: پشت سر اظهارات کامرون جریان صهیونیسم بین‌الملل قرار دارد که با کینه‌ای که علیه انقلاب اسلامی دارد، سال‌هاست می‌کوشد دستاوردهای آن را تضعیف کند.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز گلایه از وزارت امور خارجه به عنوان ترتیب‌دهنده ملاقات رئیس جمهور اسلامی ایران و نخست‌وزیر انگلستان گفت: بلافاصله پس از انجام این ملاقات، شاهد نطق گستاخانه دیوید کامرون بودیم و این بر عهده وزارت امور خارجه است که پیش از تدارک مقدمات دیدار، در مورد محتوای نطق کامرون در مجمع عمومی اطلاعاتی کسب می‌کرد.
وی تأکید کرد:‌ اگر وزارت خارجه از مواضع خصمانه کامرون که قرار بود ساعتی پس از ملاقات با آقای روحانی در جلسه مجمع عمومی بیان شود مطلع می‌شد، باید اساساً دیدار را ملغی می‌کرد.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است از این به بعد دقت بیشتری از سوی دستگاه دیپلماسی کشور پیش از برگزاری دیدارهای رئیس‌جمهور با همتایانش صورت گیرد چرا که رئیس‌جمهور نماد عزت و اقتدار ملت است.
زاهدی در پایان از وزارت امور خارجه خواست نسبت به ملزومات بازگشایی سفارت انگلستان در تهران هوشیار بوده و اگر از این به بعد قرار است مواضع صهیونیست‌ها از زبان نخست‌وزیر انگلیس مطرح شود هیچ لزومی ندارد که روابط دو کشور در حد سفیر برقرار شود.
ایرج ندیمی:اظهارات گستاخانه دیوید کامرون بار دیگر مرموز بودن انگلستان را ثابت کرد
ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات خصمانه دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: انگلیسی‌ها همیشه مرموز بودن خودشان را در قبال دیگران به نوعی نشان داده‌اند.
وی با اشاره به سابقه موضع‌گیری‌ها و سیاست‌های چند پهلوی انگلستان اظهار کرد: صهیونیسم ریشه در سیاست‌های خاورمیانه‌ای انگلستان دارد.
ندیمی پیشگامی انگلستان در مستعمره‌سازی در دنیا را یادآور شد و گفت: انگلستان حتی حاضر نشده است که به اتحادیه اروپا بپیوندد چراکه همواره خواسته‌اند نقش ویژه برای خود حتی در قاره اروپا ایفا کنند.
وی تحت‌الشعاع قرار دادن مشکلات داخلی را یکی از انگیزه‌های کامرون از محتوای ضد ایرانی نطق خود در مجموع عمومی خواند و افزود: انگلستان همیشه و از جمله در این مقطع زمانی نشان داده است که نیازمند کشوری است که نوعی تابعیت نسبت به لندن داشته باشد نه اینکه خود را هم‌ارز انگلستان بداند.
نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گستاخانه بودن سخنان کامرون گفت: البته این به این معنا نیست که مذاکرات را متوقف کنیم بلکه با در پیش گرفتن ۳ اصل حکمت، عزت و مصلحت باید آن را پیش ببریم.
کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی: نباید به جنایتکاران انگلیس اطمینان کرد
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات خصمانه دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان در نطق خود در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: دیداری میان سران دو کشور به‌صورت خوش‌بینانه برگزار شد ولی همانطور که احتمال آن داده می‌شد مشخص شد که نباید به مسئولان انگلیس جنایتکار چندان اطمینان کرد.
وی عکس‌العمل خبیثانه نخست‌وزیر انگلیس پس از دیدار با رئیس‌جمهور را هشداری به مسئولان جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: دستگاه سیاست خارجی ما نباید ساده‌لوحانه و خوش‌بینانه به انگلستان این روباه پیر و مکار اعتماد کند.
کوثری با تأکید براینکه انگلیس هیچ‌گاه دلش با ما صاف نمی‌شود، گفت: البته دوران استعمار گذشته و انگلیسی‌ها خود می‌دانند که هیچ جایگاهی در این کشور ندارند و جنایت‌هایشان را نیز مردم فراموش نمی‌کنند، التبه دستگاه دیپلماسی باید هوشیارانه در قبال موضع‌گیری‌های اینچنین از دولت انگلستان برخورد بکند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد بازگشایی سفارت هم باید انگلستان ملزم به عذرخواهی باشد و پس از آن نیز تنها در حد کاردار سفارت‌ها بازگشایی شود.
محتشمی: اجداد آقای کامرون مولد سیاست‌های تروریستی هستن
مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با فارس، درباره سخنان اخیر دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر حمایت ایران از تروریسم اظهار داشت: دولت انگلیس در طول ۲۰۰ سال گذشته منشأ مزاحمت، خشونت،‌ دین‌تراشی، افراطی‌گری و تروریسم در جهان و به ویژه در منطقه خاورمیانه بوده است.
محتشمی با اشاره به اعلامیه بالفور ۱۹۲۱ انگلیس که نطفه شیطانی تروریسم صهیونیستی در آنجا بسته شد، تصریح کرد: آنها با اقدامات خود زمینه را برای تشکیل تروریسم صهیونیستی فراهم کردند  در سال ۱۹۴۸ منجر به تأسیس اسرائیل در منطقه خاورمیانه شدند.
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان، ادامه داد: تشکیل چنین رژیمی از سیاست‌های تروریسم‌پرور انگلیسی‌ها و اجداد آقای کامرون بوده است و در واقع کامرون مولد مجموعه‌ای تروریستی است.
وی با بیان اینکه ما امروز به خاطر سیاست‌های تروریستی دولت‌های غربی از جمله انگلیس شاهد خلق طالبان، القاعده، داعش و بوکوحرام در منطقه آفریقا هستیم ، افزود: دولت جمهوری اسلامی و آقای دکتر روحانی باید بدانند که انگلیس دیگر قدرت اول دنیا نبوده و قدرت دوم و سوم جهان است و پیرو سیاست‌های تروریست‌پرور آمریکا عمل می‌کند.
محتشمی با اشاره به هزینه سیاست‌های تروریست‌پرور انگلیس بر ملت‌ها و به ویژه ملت‌های مسلمان یادآور شد: امروز افکار عمومی جهان و خاورمیانه نسبت به انگلیس مسموم است.
این فعال اصلاح‌طلب درباره دخالت کامرون در موضوعات داخلی کشورمان تصریح کرد:‌  انرژی هسته‌ای حق مسلم ایران است و انگلیس در جایگاهی نیست که بخواهد درباره حقوق ملت ایران روده درازی کند.
وی اضافه کرد: انگلیس بهتر است به مشکلات داخلی خود بپردازد چرا که در طول هزاره سوم بیش از یکصد هزار نفر در انگلیس مسلمان شده‌اند و این نشان می‌دهد که جمعیت مسلمان انگلیس در آینده فزونی خواهد گرفت.
محتشمی گفت: موج وسیع اسلام‌گرایی در انگلیس باعث شده است آنها با ایجاد و حمایت از گروه‌هایی همچون داعش به افکار عمومی القاء کنند که اسلام دین خشونت است در حالی که اسلام تشیع، اسلام مخالفت با خشونت، افراطی‌گری و تروریست است.
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در پایان به ارائه پیشنهادی به رئیس‌جمهور جهت سخنرانی در سازمان ملل که امروز برگزار می‌شود پرداخت و گفت:‌ جبهه اصلاح‌طلبان از آقای روحانی تقاضا دارد که در سخنرانی امروز خود در سازمان ملل با طرح پیشنهادی ایجاد ائتلاف جهانی علیه تروریسم ابزار مبارزه با تروریسم را که آمریکا آن را آغاز کرده از دستور کار خارج کند و با محوریت ایران در ائتلاف جهانی علیه تروریسم حضور مؤثری داشته باشد.
انتهای پیام/منبع:راه دانا
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=21055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.