• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

اجرای کند پروژه‌ها در خرمدره, سرمایه‌گذاران را بی‌رغبت کرده است

  • کد خبر : 21128
  • 06 مهر 1393 - 7:58
اجرای کند پروژه‌ها در خرمدره, سرمایه‌گذاران را بی‌رغبت کرده است

نماینده شهرستان خرمدره در شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه روند اجرای پروژه‌ها در شهرستان خرمدره کند است، گفت: اجرای کند پروژه‌ها در خرمدره سبب کاهش توجه و بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران به این شهرستان شده است. علی مقدم‌نژادبا اشاره به زیرساخت‌های شهرستان خرمدره اظهار کرد: قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت تهران- تبریز- اروپا […]

نماینده شهرستان خرمدره در شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه روند اجرای پروژه‌ها در شهرستان خرمدره کند است، گفت: اجرای کند پروژه‌ها در خرمدره سبب کاهش توجه و بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران به این شهرستان شده است.

علی مقدم‌نژادبا اشاره به زیرساخت‌های شهرستان خرمدره اظهار کرد: قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت تهران- تبریز- اروپا و راه آهن و آزاد راه و امکان فعالیت گسترده‌ کشاورزی، صنعت، معدن، بازرگانی و گردشگری از جمله ظرفیت‌های شهرستان خرمدره است.

وی به موقعیت جغرافیایی شهرستان و نزدیکی به مرکز استان و کشور اشاره کرد و گفت: نزدیکی به قطب‌های صنعتی و بازارهای عمده‌ مصرف ‌و تولید عمده محصولات باغی نظیر انگور، حبوبات، میوه‌های دانه‌دار و هسته‌دار نیز از جمله ظرفیت شهرستان خرمدره است.

نماینده شهرستان خرمدره در شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به ذخایر قابل توجه گرانیت در شهرستان خرمدره عنوان کرد: زمینه و گرایش در توسعه‌ صنایع معدنی، نساجی، کانی غیر فلزی، تبدیلی و غذایی و غیره در این شهرستان وجود دارد.

وی به نیروی انسانی کارآمد  و متخصص دانشگاهی در شهرستان خرمدره اشاره کرد و افزود: با توجه به نیروهای کارآمد، امکان ایجاد تشکل‌های تولیدی- صادراتی با توجه به وجود واحد‌های فعال صنعتی و تولید محصولات صادراتی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و با وجود جنگل‌های انبوه با درختان صنعتی و نیمه صنعتی از ظرفیت‌های این شهرستان است.

کشف آثار تاریخی هشت هزار ساله در تپه خالصه شهرستان خرمدره

مقدم نژاد با بیان اینکه جاذبه‌های تاریخی زیادی در شهرستان خرمدره وجود دارد، عنوان کرد: کشف آثار تاریخی ۸ هزار ساله در تپه خالصه از دیگر جاذبه تاریخی است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های مناسب در شهرستان مشکلاتی نیز وجود دارد که سبب شده است تا استفاده‌ مطلوب از این مواهب برای توسعه‌ شهرستان انجام نشود.

نماینده شهرستان خرمدره در شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به مشکلات کشاورزان منطقه ابراز کرد: اکثر کشاورزان با وجود زحمات زیادی که متحمل می‌شوند و با وجود خاک حاصل‌خیز و آب مناسب درآمد مطلوبی که پاسخگوی زحمات آنان باشد به دست نمی‌آورند.

عوامل طبیعی و عدم ساماندهی بازار فروش از دلایل کاهش درآمد کشاورزان است

وی اظهار کرد: از جمله دلایل کاهش درآمد کشاورزان می‌توان به عوامل طبیعی مانند سرما و تگرگ‌زدگی، کاهش شدید بهای محصول در زمان برداشت و نبود بازار مناسب و در نهایت بالا بودن بهای تمام شده محصولات که سبب کاهش جذابیت فعالیت در این بخش مهم اقتصادی شده است.

مقدم نژاد به تهدید بزرگ دیگر بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیر زمینی از جمله تهدیدات بخش کشاورزی است که در آینده این بخش را با مشکل جدی مواجه می‌کند و باید تدابیر لازم توسط مسؤلان اندیشیده شود.

وی با اشاره به راهکارهای لازم برای برطرف کردن مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد: آب مصرفی کشاورزی با استفاده از روش‌های نوین علمی از جمله آبیاری قطره‌ای، استفاده از لوله برای رساندن آب به مزرعه و غیره باید مدیریت شود.

همه محصولات کشاورزی برای اطمینان خاطر کشاورزان باید بیمه شوند

نماینده شهرستان خرمدره در شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه محصولات کشاورزی باید بیمه شوند، بیان کرد: با استفاده از ابزارهای بیمه محصولات کشاورزی، اطمینان خاطر لازم برای کشاورزان ایجاد می‌شود تا در زمان بروز حوادث قهری ضرر و زیان عمده تحمیل کشاورز نشود.

وی با اشاره به ساماندهی فروش محصولات کشاورزی اظهار کرد: تدابیر لازم برای فروش مناسب محصولات کشاورزی اتخاذ شود تا حاصل دست‌رنج کشاورز در طول یک سال با قیمت بسیار پایین از دست‌شان خارج نشود.

مقدم نژاد به خرید تضمینی محصولات اشاره کرد و گفت:خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی مناسب و سایر حمایت‌های لازم‌ برای رشد‌، توسعه و رونق این بخش مهم اقتصادی ضروری است.

روند کند اجرای پروژه‌ها سبب کاهش توجه سرمایه‌گذاران به این شهرستان شده است

وی با بیان اینکه باید توجه بیشتری به بخش صنعت شهرستان انجام شود، عنوان کرد: با وجود اینکه از زمان‌های دور شهرستان خرمدره به دلیل موقعیت بسیار مناسب آن مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده و گاهی کارخانه‌هایی در این شهرستان ایجاد شده اما روند آن بسیار کند و قابل مقایسه با سایر نقاط کشور نیست تا جایی که اگر مسئولان در طول سال‌های گذشته تدابیر لازم را به کار می‌بردند، امروز شاهد رونق بیشتر شهرک صنعتی خرمدره و سایر مناطق مستعد شهرستان بودیم.

نماینده شهرستان خرمدره در شورای اسلامی استان زنجان بیان کرد: از امروز مسئولان و به ویژه متولیان بخش صنعت باید بر تلاش خود بیفزایند تا سرمایه‌گذاران انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان دارای ظرفیت داشته باشند و برای رسیدن به اهداف نه تنها نباید در راه سرمایه‌گذاری سنگ اندازی شود بلکه باید همراهی لازم نیز انجام شود تا سرمایه‌گذاران  محل دیگری غیر از این شهرستان‌ را برای سرمایه‌گذاری ترجیح ندهد.

وی به مشکلات بخش خدمات در شهرستان خرمدره اشاره کرد و افزود: خرمدره در مسیری قرار گرفته است که مسافران بخش شمال غرب باید از این مسیر عبور کنند و از طرفی با وجود مواهب طبیعی و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و ظرفیت بالقوه و بالفعل گردشگری و میراث فرهنگی که از قدمت ۸ هزارساله برخوردار است اما از این موقعیت مناسب نیز استفاده بهینه نمی‌شود.

مقدم نژاد با بیان اینکه اکثر مسافران گذری هستند و توقف برای دریافت خدمت ندارند، گفت: از جمله دلایل آن نیز می‌توان به فعال نبودن موثر و مناسب بخش خدمات و عدم وجود استراحت‌گاه و سایر امکانات گردشگری در این شهرستان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه معضل اصلی جوانان شهرستان خرمدره بیکاری است، افزود: جوانان با استعداد که در زمینه‌های مختلف علمی- فرهنگی- ورزشی و هنری برای شهرستان افتخار آفرین بوده‌اند متأسفانه امروز برای بدست آوردن شغل مناسب دچار مشکل هستند که برای برون رفت از وضعیت فعلی باید به بخش‌های ذکر شده کشاورزی، صنعت و خدمات توجه بیشتری شود تا ضمن ایجاد اشتغال و افزایش درآمد از جابه‌جایی و نقل مکان اجباری برای بدست آوردن شغل در سطح شهرستان پیشگیری شود.

نماینده شهرستان خرمدره در شورای اسلامی استان زنجان از جمله اقدامات ضروری و مورد نیاز در شهر خرمدره اشاره کرد و گفت: ساماندهی طرح جامع و تفضیلی شهر که در حال حاضر مشکلات زیادی ایجاد کرده و نیز مساعدت برای اصلاح ورودی‌های شهر و اجرای کامل کمربندی دور شهر و بهبود وضیعت خیابان‌ها و کوچه‌ها و غیره نیازمند اقدامات ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات و تنگنا‌های موجود، شهرستان خرمدره یکی از شهرستان‌های بسیار زیبا و با موقعیت ممتاز است که دارای مردمانی خونگرم، نیک اندیش و دارای فرهنگ و تمدن چند هزار ساله است که مهمان نوازی آنان زبانزد خاص و عام است و در طول سال‌های گذشته در کنار مردم سایر نقاط کشور در مناسبت‌های مختلف به صورت گسترده ‌مشارکت و  تأثیر‌گذاری داشته‌اند، به ویژه در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده‌اند.

 

انتهای پیام/منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=21128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آقای مقدم نژاد نماینده شورای شهر خرمدره در شورای استان زنجان

    مطرح کردن مسائل و مشکلات شهرستان در کنار پتانسیل ها و ظرفیت شهرستان در سخنان شما بسیار زیبا بیان شده است. خیلی ممنون که این موارد را مطرح کرده اید. با توجه به مطالب بالا مشخص می شود به اصطلاح برخی از دردها و مشکلات خرمدره برای شما کاملا مشخص و معین است، اما درمان این مسئله نیز مهم است.
    همه مواردی که مطرح کرده اید جای بحث دارد و می توان در مورد آن ها نظراتی جمع آوری کرد که انشالله مفید نیز باشد.
    لطف کنید مطالباتی که از استان باید قاطعانه پیگیری کرد، قاطعانه پیگیری کنید.
    به هر حال قصد ارائه مطلب خاصی ندارم و فقط خواستم از شما تشکر کنم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.