• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

جای خالی ایران در محاکمه لاتینی اوباما

  • کد خبر : 21195
  • 07 مهر 1393 - 21:17
جای خالی ایران در محاکمه لاتینی اوباما

روسای جمهور آمریکای لاتین نشان دادند همچنان بر مواضع ضد امپریالیستی خود وفادارند. این می تواند یک پیام مهم به دستگاه دیپلماسی یاران منتقل کند. دستگاهی که کلید معیشت مردم ایران را در آمریکا و اروپا جستجو می کند. می توان با جرات مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ را به اسم «کریستینا فرناندز» […]

روسای جمهور آمریکای لاتین نشان دادند همچنان بر مواضع ضد امپریالیستی خود وفادارند. این می تواند یک پیام مهم به دستگاه دیپلماسی یاران منتقل کند. دستگاهی که کلید معیشت مردم ایران را در آمریکا و اروپا جستجو می کند.

می توان با جرات مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ را به اسم «کریستینا فرناندز» نامگذاری کرد. رئیس جمهور آرژاتنتین چهارشنبه هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل را به دادگاهی برای محاکمه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سایر حامیان تروریست های داعش کرد.

کریستینا فرناندز نطقی آتشین علیه سیاست های دوگانه آمریکا و رفتار متناقض رئیس جمهور این کشور در اوضاع و تحولات جهانی اظهارنظر کرد و به تحقیر و تمسخر این سیاست ها پرداخت. کریستینا فرناندز به زبانی طنز و البته تحقیر آمیز درباره رفتار متناقض و دروغگویی های غرب در قبال تروریسم موضع گرفت. او داعش را دست پروده خود آمرکیا و دیگر متحدانش دانست و با اشاره به حمایت های همه جانبه آمریکا از تروریست های مخالف بشار اسد، درباره حملات این روزهای آمریکا به مواضع داعش اظهارنظر کرد و اوباما را به خاطر این تناقضات و دوگانگی ها سرزنش کرد.

رئیس جمهور آرژانتین در نطق خود البته از جمهوری اسلامی ایران دفاع و صراحتا اعلام کرد ایران به هیچ وجه در جریان بمب گذاری آمیا دست نداشته و اتهای که تاکنون به ایران وارد می شد؛ دروغی بیش نبوده است. فرناندز در این نطق همچنین از حزب الله لبنان نیز حمایت کرد.

این اظهارات صریح و بسیار مهم رئیس جمهور آرژانتی که همانند یک بمب سیاسی در مجمع عمومی سازمان ملل منفجر شد؛ باعث گردید رسانه های غربی بلافاصله سخنرانی او را قطع کرده و سپس در روزهای بعد، به سانسور این اظهارات صریح روی آوردند.

فرناندز در نطق خود در مقر عمومی سازمان ملل، به زبان تمسخر گفت:” گردهم آمده‌ایم . یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.

وی افزود:نام حزب الله لبنان پیش از این در فهرست سازمانهای تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است…شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی رخ داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد…شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی صادر کردید، مجوز ورود ( نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می برند!

رئیس جمهور آر‍ژانتین افزود: «با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید و موشکهایی هم که به اسرائیل اصابت کرد تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.» فرناندز گفت :«امروز اینجا هستیم تا یک قطعنامه بین المللی درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می شناسید و داعش هم پیمان برخی قدرتهای بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است !»

البته این تنها فرناندز نبود که در مقر عمومی سازمان ملل علیه آمریکایی ها اظهارنظر کرد. دیلما روسف،رئیس جمهور برزیل و «انریکه پنانیتو» رئیس جمهور مکزیک هم علیه سیاست های متناقض اوباما نطق کردند. در واقع روسای حمهور این ۳ کشور که در آمریکای لاتین واقع شده اند؛ در مجمع عمومی سازمان ملل اوباما را به دلیل اقدامات و سیاست های ریاکارانه اش مورد سرزنش قرار دادند.

این موضوع باز هم این واقعیت را نشان داد که سرمایه گذاری ایران در مناطقی چون آمریکای لاتین می تواند باعث هم افزایی قدرت ها در مقابله با زیاده خواهی آمریکا شود. روسای جمهور آمریکای لاتین نشان دادند همچنان بر مواضع ضد امپریالیستی خود وفادارند. این می تواند یک پیام مهم به دستگاه دیپلماسی یاران منتقل کند. دستگاهی که کلید معیشت مردم ایران را در آمریکا و اروپا جستجو می کند.

منبع:افکارنیوز

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=21195

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.