• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

بلاتکلیفی ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرم‌دره

  • کد خبر : 21886
  • 01 آبان 1393 - 8:36
بلاتکلیفی ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرم‌دره

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: در پی نیمه‌تمام ماندن پروژه خط انتقال آب از سد کینه‌ورس به اراضی کشاورزی ۱۶۰۰ هکتار از اراضی بلاتکلیف مانده‌اند. “فریدون داوودی” ، با بیان اینکه خط انتقال آب از سد کینه‌ورس به اراضی کشاورزی خرم‌دره از طرح‌های ملی شهرستان است، اظهار کرد: این طرح از طرح‌های وزارت نیرو است. […]

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم‌دره گفت: در پی نیمه‌تمام ماندن پروژه خط انتقال آب از سد کینه‌ورس به اراضی کشاورزی ۱۶۰۰ هکتار از اراضی بلاتکلیف مانده‌اند.

“فریدون داوودی” ، با بیان اینکه خط انتقال آب از سد کینه‌ورس به اراضی کشاورزی خرم‌دره از طرح‌های ملی شهرستان است، اظهار کرد: این طرح از طرح‌های وزارت نیرو است.

 

وی با بیان اینکه کلید این خط انتقال از سال ۸۹ زده شده است، عنوان کرد: وزارت نیرو ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته است که در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه این طرح به یکی از طرح‌های ملی نیمه‌تمام شهرستان مبدل شده است.

 

این مسوول با بیان اینکه اجرای طرح آبیاری تکمیلی و بارانی در اراضی مشخص شده به پایان رسیده است، یادآور شد: کشاورزان ۱۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان همچنان در انتظار تکمیل شدن این خط انتقال هستند، زیرا نیمه‌تمام ماندن این طرح موجب بلاتلیفی آن‌ها شده است.

 

داوودی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بحران آب به یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کشور تبدیل شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه هدررفت آب در بخش کشاورزی از آمار بالایی برخوردار است، تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری بارانی و قطره‌ای نقش کلیدی در صرفه‌جویی آب در این بخش ایفا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه تعیین درصد پایین‌تر در اعطای تسهیلات برای تحت پوشش قرار دادن اراضی برای آبیاری تحت‌فشار از مهم‌ترین مطالبات کشاورزان شهرستان از رییس‌جمهور در سفر به استان است، افزود، در حال حاضر بهره در نظر گرفته شده برای این وام‌ها از سوی بانک‌ها ۱۷ درصد است که کاهش آن‌ها حداقل به ۱۰ درصد نقش مهمی در افزایش اراضی تحت پوشش آبیاری‌های نوین خواهد داشت.
انتهای پیام/ایسنا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=21886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.