• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

سفر رئیس جمهور به زنجان بی‌حاشیه‌ترین سفر هئیت دولت بود

  • کد خبر : 21907
  • 02 آبان 1393 - 15:47
سفر رئیس جمهور به زنجان بی‌حاشیه‌ترین سفر هئیت دولت بود

امام جمعه زنجان گفت: سفر رئیس جمهور به زنجان بی‌حاشیه‌ترین سفر هئیت دولت بود. آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور گسترده مردم زنجان در مراسم استقبال از رئیس جمهور اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به استان زنجان با حضور گسترده مردم برگزار شد. وی با تقدیر […]

امام جمعه زنجان گفت: سفر رئیس جمهور به زنجان بی‌حاشیه‌ترین سفر هئیت دولت بود. آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور گسترده مردم زنجان در مراسم استقبال از رئیس جمهور اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به استان زنجان با حضور گسترده مردم برگزار شد.

وی با تقدیر از مردم برای حضور گسترده در مراسم استقبال از رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این سفر با همکاری نیروهای امنیتی و دست‌اندرکاران سفر به خوبی صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به آغاز ماه محرم ادامه داد: هفته امر به معروف و نهی از منکر فرصت مناسبی برای احیای این فریضه است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تذکر لسانی به عنوان وظیفه همگانی باید مورد توجه باشد، افزود: باید از این هفته به عنوان الگو استفاده شود.

* اعتراض امام به قانون ننگین کاپیتولاسیون

وی با اشاره به چهارم آبان این روز را از روزهای تاریخی در کشور عنوان کرد و افزود: اعتراض به قانون کاپیتولاسیون از سوی امام خمینی (ره) موجب شد تا این قانون در کشور اجرایی نشود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دوم محرم در تاریخ کربلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در این روز کاروان امام حسین (ع) به کربلا رسید.

وی همچنین با اشاره به هشتم آبان سال ۱۳۵۹ به عنوان روز بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: روزهای نخست دوران دفاع مقدس بسیار سخت بود و بسیج مردمی از سوی امام خمینی (ره) موجب شد تا مردم داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کنند.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان و جوانان نیز در قالب بسیج وارد جبهه شدند، خاطرنشان کرد: روز شهادت شهید فهمیده نوجوان ایرانی موجب شد تا این روز به عنوان روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شود.

* سرمایه‌گذاری برای احیای تفکر بسیج در قشر دانش‌آموزی صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اعتقاد دارم پایه اصلی و اولیه بسیج را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: باید بیشترین سرمایه‌گذاری در خصوص احیای تفکر بسیج در قشر دانش‌آموزی صورت گیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس افتخار این نیرو است، ادامه داد: بیانات امام خمینی (ره) در خصوص این شهید ارزش فعالیت در بسیج را بیشتر آشکار می‌کند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله ای است که نارنجک به خود می‌بندد تا تانک دشمن را منهدم کند، افزود: باید به قشر دانش‌آموزی بسیج توجه ویژه شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امروز جوانان و نوجوانان ایرانی دارای روحیه شهادت طلبی هستند، تصریح کرد: باید این روحیه در جامعه افزایش یابد.

این مسئول با تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت‌الله مهدوی کنی، افزود: سفر رئیس جمهور نیز به استان زنجان برای حضور در مراسم تدفین این عالم مجتهد یکروزه به اتمام رسید.

آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی کنی یار دیرین امام خمینی (ره) بودند، متذکر شد: این عالم نستوه خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=21907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.