• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

برای توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی همه باید بسیج شوند/برگزاری بیش از چهار هزار مسابقه کتابخوانی در سطح استان زنجان

  • کد خبر : 22844
  • 01 آذر 1393 - 14:05
برای توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی همه باید بسیج شوند/برگزاری بیش از چهار هزار مسابقه کتابخوانی در سطح استان زنجان

“محمدربیع احمدخانی”رئیس کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت:برای توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی همه باید بسیج شوند.   احمدخانی در گفتگو ی اختصاصی با نبض سحر گفت: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگ کتاب وکتاب خوانی ،سند نهضت مطالعه مفید تنظیم شد که این سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. رئیس کتابخانه […]

“محمدربیع احمدخانی”رئیس کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت:برای توسعه فرهنگ کتاب وکتابخوانی همه باید بسیج شوند.

 

احمدخانی در گفتگو ی اختصاصی با نبض سحر گفت: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگ کتاب وکتاب خوانی ،سند نهضت مطالعه مفید تنظیم شد که این سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رئیس کتابخانه های عمومی استان در خصوص فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی گفت: این فرهنگ نیاز به کمک خانواده ها،نظام اموزشی،مسئولین ،کتابخانه های عمومی،صداوسیما،تبلیغات و دانشگاهیان میباشد.که خود مردم بهترین کسانی هستند که می توانند به توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی کمک بکنند.

احمدخانی گفت: ما با احداث کتابخانه برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در سطح استان تلاش می کنیم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در سال ۱۳۸۲ تعداد کتابخانه های ما ۳۶ باب بود و در حال حاضر به ۸۰باب توسعه یافته است و در شهرستان خرم دره یک باب کتابخانه وجود داشت و در حال حاضر به هفت باب رسیده است که پیگیر افزایش آن هم هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به یکی دیگر از راههای توسعه این فرهنگ که در آن فضایی برای تجمع مردم نیاز است افزود: ما در حال ایجاد ایستگاههای مطالعه هستیم و در حال حاضر ۷۱ ایستگاه مطالعه و پیک مهر راه اندازی کرده ایم.

*برگزاری بیش از چهار هزار مسابقه کتابخوانی در سطح استان زنجان

وی گفت: بیش از چهار هزار و۹۰ مسابقه کتابخوانی در سطح استان برگزار کرده ایم که این مسابقات به صورت ماهانه و برای افراد مختلف مانند: دانش آموزان ،نظامیان،مددجویان و حتی مادران وزنان خانه دار دانشجویان و طلاب برگزار شده است.

احمد خانی تصریح کرد: بیش از ۴۰درصد جمعیت ما،در روستا است و ما برای ایجاد کتابخانه های عمومی در روستاهای کم جمعیت از طریق کتاب رسان سیار و در روستا های پر جمعیت نسبت به احداث کتابخانه اقدام می کنیم.

وی در پایان میزان مطالعه شخصی خود را دو ساعت در روز و اولین کتابی که مطالعه کرده است را کتاب “حماسه حسینی” شهید مطهری عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=22844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.