• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال

  • کد خبر : 22996
  • 04 آذر 1393 - 10:47
عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال

استاندار زنجان با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک‌ها در اراه تسهیلات اشتغال به متقاضیان گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال عملکرد قابل قبولی ندارند. جمشید انصاری امروز در ششمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات اشتغالزایی توجه ویژه داشته باشند چرا عملکرد ضعیف آنها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی موجب […]

استاندار زنجان با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک‌ها در اراه تسهیلات اشتغال به متقاضیان گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال عملکرد قابل قبولی ندارند.

جمشید انصاری امروز در ششمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات اشتغالزایی توجه ویژه داشته باشند چرا عملکرد ضعیف آنها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی موجب عدم توسعه استان در زمینه اشتغال وکارآفرینی است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات تنها به مشتریان خود توجه نکنند بلکه منافع استان را نیز مد نظر داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید علل عدم پرداخت تسهیلات توسط بانکها پیگیری شود تصریح کرد: برخی از مشکلات بانکها در ارائه تسهیلات مربوط به روند سیستم بانکی است که لازم است در رویه‌های بانکی اصلاحاتی انجام شود.

انصاری با بیان اینکه ۵۰ درصد تسهیلات تنها به دو استان تهران واصفهان اختصاص یافته است، بیان کرد: لازم است مدیران بانک‌های استان پیگیر ارائه تسهیلات باشند و با ادامه روند فوق تسهیلات ارائه شده نمی‌توانند از صنعت وتولید حمایت کنند.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی ابراز کرد: نرخ تسهیلات ارائه شده توسط صندوق توسعه ملی پایین است که متقاضیان به سمت دریافت چنین تسهیلاتی سوق داده می‌شوند.

استاندار زنجان مطرح کرد: تسهیلات ارائه شده باید به پروژه‌هایی که اشتغالزایی بیشتری دارند سوق داده شود.

وی افزود: سرپرستان و مدیران بانک‌ها باید چارچوبی برای معرفی متقاضیان تسهیلات به صندوق توسعه ملی ارائه کنند و تسهیلات ارائه شده صندوق باید در راستای ایجاد خط تولید و اشتغال جدید برای استان باشد.

انصاری با اشاره به سند توسعه اشتغال استان تصریح کرد: در صورتی که این سند به تصویب رسیده باشد باید اجرایی شود.

وی افزود: در صورتی که سند توسعه اشتغال استان به صورت یک طرح مطالعاتی باشد عملا امکان پیگیری آن وجود ندارد وبا توجه به ابلاغ آن در سال ۹۲ نمی‌توان گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها ارائه کرد.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: تدوین این سند و مطالعات انجام شده می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آتی اشتغال وسرمایه گذاری استان موثر باشد.

وی ابراز کرد: هر یک از دستگاه‌ها می‌توانند گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند تا میزان آن با اهداف تعیین شده مشخص شود.

انصاری تاکید کرد: در صورتی که سند توسعه اشتغال استان به تصویب رسیده باشد باید تکالیفی نیز برای تحقق اهداف پیش بینی شده برای سال‌های آتی ارائه شود.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=22996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.