• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

قانون‌شکنی بی حساب و کتاب در فیس بوک/ فضای مجازی کنونی منبع و منشا فساد است

  • کد خبر : 23061
  • 04 آذر 1393 - 15:18
قانون‌شکنی بی حساب و کتاب در فیس بوک/ فضای مجازی کنونی منبع و منشا فساد است

یک کارشناس فضای مجازی گفت: قانون‌شکنی فیس بوک در ادامه همان اینترنت بی حساب و کتابی است که در جامعه ما پیشروی کرده و کوچک و بزرگ را درگیر این فضا و مفاسد آن نموده است در حالی که شبکه ملی اطلاعات با این محتوا به شدت مخالف است و با قانون پذیر بودن سایت‌های […]

یک کارشناس فضای مجازی گفت: قانون‌شکنی فیس بوک در ادامه همان اینترنت بی حساب و کتابی است که در جامعه ما پیشروی کرده و کوچک و بزرگ را درگیر این فضا و مفاسد آن نموده است در حالی که شبکه ملی اطلاعات با این محتوا به شدت مخالف است و با قانون پذیر بودن سایت‌های داخلی و الزام رعایت قانون دیگر شاهد این قبیل ناهنجاری ها در فضای مجازی نخواهیم بود.

به گزارش نبض سحر به نقل از دانا؛ روح‌الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی در گفت وگو با طنین یاس؛ به رعایت نکردن قانون ایران در شبکه های اجتماعی چون فیس بوک اشاره کرد و گفت: در فیس بوک به هیچ عنوان قوانین و مقررات ما رعایت نمی شود، چون ایران به رسمیت نشناخته و در لیست کشورهای ثبت شده قرار ندارد، چراکه از قوانین اسرائیل و آمریکا تبعیت می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: این قانون شکنی فیس بوک در ادامه همان اینترنت بی حساب و کتابی است که در جامعه ما پیشروی کرده و کوچک و بزرگ را درگیر این فضا و مفاسد آن نموده است در حالی که شبکه ملی اطلاعات با این محتوا به شدت مخالف است و با قانون پذیر بودن سایت های داخلی و الزام رعایت قانون دیگر شاهد این قبیل ناهنجاریها در فضای مجازی نخواهیم بود.

کارشناس فضای مجازی گفت: فیس بوک بر مسئولین ما نیز تاثیرگذار بوده و آنان را نیز داخل بازی خود کرده است، که متأسفانه برخی از مسئولین به راحتی و بدون هیچ ابایی وارد این فضا شده و به عضویت این شبکه اجتماعی در آمده اند.

کارشناس فضای مجازی ادامه داد: برای کشور ما هم فاجعه است و هم خطرناک، که شبکه ای مانند فیسبوک نه تنها در پی ایجاد فساد در مردم و کاربران عادی بلکه در پی نفوذ بر مسئولین کشور است تا جایی که بتواند به آسانی دوستان و دشمنان آنان را شناسایی کند و از همان طریق برای ضربه زدن به پیکره نظام بهره ببرد. آیا لازم است مسئولین با زبان فارسی برای مردم ایران در یک سایت صهیونیستیِ فیلترشده مطلب بنویسند؟

وی گفت: ما در کشور خودمان رسانه و ابزار ارتباطی داریم لازم نیست برویم در فیسبوک صهیونیستی مطلب بنویسیم و از آن طریق با مردم خود ارتباط برقرار کنیم! آیا وزیر امور خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی ایرانی اَکانت می سازد و از طریق این شبکه با مردم کشور خودش گفت وگو می کند؟ چرا خواسته و ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزیم در حالی که توقع ما از مسئولان بیش از این ها است.

این کارشناس فضای مجازی به اراده ملت ایران در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ملت ایران ملتى است که سرسختى خود را در راه دفاع از آرمان‌هاى خود و از منافع خود نشان داده است و میل و رغبت به دین و دستورات دین دارد این مردم همانی هستند که در دفاع مقدس در برابر سخت‌ترین و مهلک‌ترین سلاح دشمن ایستادند و دست از ایمان و باور خود برنداشتند و اکنون وظیفه مسئولین است با مدیریت بر فضاهای مجازی محیطی امن و سالم را برای نسل امروز و نسل‌های بعدی فراهم کنند و مراقب اراده و ایمان مردم باشند.

مومن نسب اظهار کرد: برخی با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مخالفت می‌کنند، زیرا موقعیت مالی و مقامی خود را در خطر می بینند و دیگر نمی‌توانند پولی به جیب بزنند؛ در حالیکه اگر کمی بیندیشند به دست آوردن این پول به چه قیمت گزافی برای کشور و مردم ما تمام می‌شود، حتی اگر منافع خود را در خطر ببینند به راه اندازی شبکه ملی ارتباطات کمک می‌کنند و از سنگ‌اندازی در این راه دست بر می دارند و اطاعت امر رهبری را الویت امور قرار خواهند داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فضای مجازی کنونی که منبع و منشا فساد است بر آن است تا جوانان و خانواده ها را از واقعیت های زندگی و معنویات دور کند و این حق  خانواده‌ها است که از دولت انتظار دارند بر اساس اصل سوم قانون اساسی که وظائف دولت را مشخص کرده است، «محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» را در سرلوحه برنامه خود قراردهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=23061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.