• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

مدعیان حقوق بشر آمریکایی از ایران دست بردارند/ سران فتنه توبه و عذرخواهی کنند

  • کد خبر : 23878
  • 28 آذر 1393 - 14:07
مدعیان حقوق بشر آمریکایی از ایران دست بردارند/ سران فتنه توبه و عذرخواهی کنند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سران فتنه ۸۸ گفت: ای کسانی که در کشور این فتنه را حمایت کردید شما به رهبر و مردم ظلم کردید، اگر اعتراف کنید که اشتباه کردید و توبه کنید، مردم و رهبر عذر شما را می‌پذیرند؛ شما اگر به انتخابات اعتراض داشتید، باید راه قانونی را پیش […]

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سران فتنه ۸۸ گفت: ای کسانی که در کشور این فتنه را حمایت کردید شما به رهبر و مردم ظلم کردید، اگر اعتراف کنید که اشتباه کردید و توبه کنید، مردم و رهبر عذر شما را می‌پذیرند؛ شما اگر به انتخابات اعتراض داشتید، باید راه قانونی را پیش می‌گرفتید.

آیت‌الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به سنت همیشگی الهی مبنی بر نابودی ظالمین گفت: خدا در قرآن می‌فرماید هرچه مستکبرین خون بریزند با همین کشتارها به سقوط نزدیکتر می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدای متعال، رضاخان، محمدرضا، صدام و طاغوت‌های منطقه را نابود کرد اظهار امیدواری کرد ان‌شاءالله روزی می‌رسد که قدرت پوشالی آمریکا هم نابود می‌گردد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ۳ مصیبت پیش‌رو یعنی رحت جانسوز رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) این مصایب را سنگین عنوان و به محضر حضرت بقیه‌الله(عج) و مقام معظم رهبری عرض تسلیت گفت.
وی پیرامون خدماتی که رسول اکرم(ص) و تمام انبیا(ع) به جامعه بشری عرضه کردند اظهار داشت: این‌ها به عنوان رسالت الهی عنوان شده و آنها که وارث انبیا هستند این بار سنگین را به دوش می‌کشند.

**علما وارث انبیاء هستند

وی وارث بار سنگین انبیا را علما خواند و بیان داشت: انبیا بشر را از جهل نجات داده‌اندو انسان‌ها را با خدا مرتبط کرده‌اند و روح توحید را در جامعه بشریت دمیدند و کرامت انسانی را به انسان‌ها تفهیم کردند، و گفتند شما بزرگ هستید و خود را ارزان نفروشید و در مقابل هر طاغوتی سجده نکنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه پیامبران انسان‌ها را از ظلم‌های متنوع شهوت، غضب و حب دنیا و سایر ظلمات نجات دادند تأکید کرد: آنها انسان‌ها را وارد نور کردند و به تعبیر قرآن آن زنجیرهایی که بشریت به دلیل جهالت به دست و پای خود بسته بود انبیا آنها را باز کردند و زندگی را به انسان آسان کردند.

وی خدمت دیگر انبیا را ساختن انسان‌ها عنوان و اظهار داشت: آنها در انسان‌ها قدرت غلبه به هوای نفس را ایجاد کردند.

امام جمعه موقت تهران مهمترین رسالت انبیا را تعقل و دعوت انسان‌ها به تفکر مطرح و تصریح کرد: آنها برای اینکه انسان‌ها را بسازند از طریق تعقل وارد شدند و این مهمترین رسالت انبیا بود که انسان‌ها را وادار به فکر و عقل‌های دفن شده را زنده کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عقل‌ها در جاهلیت‌ها دفن شده بود و بنا نداشتند عقل را به کار بگیرند و انبیا آمدند وآنها را به تفکر وادار کردند و این ارزنده‌ترین کار آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه گاهی اوقات یک لحظه فکر کردن انسان را از جهنم خارج و به بهشت وارد می‌کند “حربن‌یزید ریاحی” را مثال زد و افزود: اگر آدم اسیر نفس نباشد به راحتی راه را پیدا می‌کند و اگر اسیر نفس باشد هرچقدر فکر کند جهنمی می‌شود.

**طبق فرموده امام راحل آمریکا نابود خواهد شد

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید آیات من را تلاوت کنید و خود را بیدار کنید خاطر نشان کرد: طبق قول الهی خدا نمی‌خواهد انسان‌های ضعیف همچنان زیرسلطه طاغوت بمانند زیرا خدا وعده داده تلاش کنید که خود را نجات دهید که اگر مقابله کنید ما شما را یاری می‌کنیم چون خدا می‌خواهد دشمنانتان را به دست شما نابود کند.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری افرادی که به امام خمینی(ره) توصیه می‌کردند قدرت شاه فوق‌العاده است تا امام را از مبارزه منصرف کنند اذعان داشت: امام در مقابل گفت، قیام کنید زیرا شاه رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

وی در پایان خطبه اول با اشاره به تأکیدات پیامبر اسلام(ص) مبنی بر ارج نهادن به قرآن و عترت، به ذکر مصیبت رسول اکرم(ص) و حضرت سید‌الشهدا(ع) پرداخت.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار داشت: عزیزان هرچه می‌توانید بکوشید در بعد تقوا خود را قوی کنید و آنچنان که شایسته است حریم الهی را حفظ کنید تا خود را در مقابل لغزش محفوظ نگهدارید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جا دارد فوت برادر عزیزمان مرحوم آیت‌الله غیوری را تسلیت عرض کنم، ایشان که عنصری مهربان و دلسوز نسبت به فقرا بود و بعد از پیروزی انقلاب در سنگر مبارزه و حمایت از ولایت تلاش کرد. این عزیز خانه‌های بسیاری برای انسان‌های بی‌خانمان ساخته و خدمات ارزشمندی در این زمینه داشته است. حقا باید بگوییم یک رخنه‌ای در اسلام و نظام اسلام رخ داد که این عنصر ارزشمند از دست رفت و همچنین خلاءهای دیگری همچون مهدوی کنی، بهشتی و مطهری این خلاء را پر نمی‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مورد اربعین باید بگویم که چه خوب مردم ما این روز بزرگ را گرامی داشتند، البته نه فقط مردم ایران و عراق، بلکه از کل دنیا انسان‌هایی حضور پیدا کردند که رقم ۲۰ میلیونی را شنیدیم، ساده نیست ۲۰ میلیون زیارت امام حسین(ع) آمده‌اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: پیام این موضوع بقای حق و بطلان باطل است، باطل هرچه بکوشد رفتنی است اما حق ماندنی خواهد بود، در جریان کربلا حق با عواطف انسانی گره خورد و دو عامل که با خاندان امام حسین(ع) گره خورد یکی حق بود و دیگری عواطف که خداوند آنرا متوجه اهل بیت این امام بزرگوار کرد.

** امنیت عراق در اربعین حسینی بی نظیر بود

امام جمعه موقت تهران افزود: در مورد داعش باید بگویم که باید از غصه بمیرد،‌ ای بدبخت با چه می‌خواهی بجنگی و با چه اراده‌ای؟ اراده خدا، بقای این عزیزان است و نابودی شما خیانتکاران. به دولت عراق باید تبریک بگویم که این توفیق را داشت که موفق شود و برای این جمع عظیم امنیت را برقرار کند و این بهترین نشانه قدرت این حکومت است که می‌تواند روی پای خود بایستد. هنوز زائران کربلا خستگی خود را به در نکرده‌اند، خود را برای راهپیمایی و رفتن به مرقد امام رضا (ع) آماده می‌کنند و با پیاده روی ما امسال شاهد ۱۰ میلیون زائر به حرم این امام بزرگوار راهی می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ادامه بحث اول در رابطه با ارزش فکر باید بگویم آمریکا و غرب پیرو آمریکا چند جمله را باید عرض کنم، به دولتمردان آمریکا می‌گویم تا دیر نشده نصیحت ایران را بپذیرید و بیشتر فکر کنید، عقل را دفن نکنید، تا کی می‌خواهید تبعیض نژادی را ادامه دهید و رنگین پوستان را از خیابان‌های آمریکا که هر روز تظاهرات می‌کنند، بکشید؟ این زیبنده شما نیست.

وی افزود: و تا کی می‌خواهید با اسرائیل همراه باشید و زندان خود را پر از مظلومین و شکنجه را اعمال کنید و مسئولین شما افتخار کنند به این شکنجه، تا کی می‌خواهید در مورد ایران دروغ بگویید که حقوق بشر را رعایت نمی‌کند و مدافع تروریست است، این دروغ شما را رسوا می‌کند، از اشتباهات درس بگیرید، همانگونه که در مورد کوبا اعتراف کردید.

**هیات مذاکره کننده ایرانی در برابر آمریکا هوشیار است

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: شما به این امید بودید که با تحریم‌ها کوبا منزوی شود، اما خود شما منزوی شدید، همانطور که رسما کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت؛ ما با تحریم خواستیم کوبا را منزوی کنیم، اما خودمان منزوی شدیم. شما از معامله با شاه چه نتیجه‌ای گرفتید؟ بدانید هیئت ایرانی بیدار است و می‌داند که آمریکا دشمن شماره یک ماست و اینکه آمریکا تلاش می‌کند به عزت ما آسیب برساند و درخواستی که رهبر و ملت ما از هیئت ایرانی دارند، این است که مواظب باشید عزت ایران آسیب نیبند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همانطور که امام(ره) فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان هم از زمان خلقت انسان گفت من از هر طرف که شود فرزندان آدم را وسوسه می‌کنم، هیئت ایرانی نیز هوشیار باشند که آمریکا با برنامه‌های مختلف می‌خواهد به کشورمان ضربه بزند اما مطمئنا نخواهد توانست و رو به سقوط می‌رود.

**سران فتنه توبه و عذرخواهی کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه ۸۸ افزود: به سران خارجی فتنه می‌گویم آن زمان که مردم را تشویق می‌کردید که به خیابان‌ها بریزند، کور خواندید.‌ ای کسانی که در کشور این فتنه را حمایت کردید شما به رهبر و مردم ظلم کردید، اگر اعتراف کنید که اشتباه کردید و توبه کنید، مردم و رهبر عذر شما را می‌پذیرند؛ شما اگر به انتخابات اعتراض داشتید، باید راه قانونی را پیش می‌گرفتید.

وی تصریح کرد: همانطور که داعش در فلوجه عراق ۱۵۰ زن را کشت که در بین آن‌ها تعدادی نیز باردار بودند، بنده جا دارد از گروگانگیری که در پیشاور پاکستان رخ داده آن‌را محکوم کنم و به دولت، ملت و خانواده قربانیان پاکستان تسلیت بگویم.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=23878

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.