• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
22

تریبون آزاد

  • کد خبر : 24378
  • 08 دی 1393 - 18:40
تریبون آزاد

همشهریان عزیز در این قسمت می توانند نظرات خودشون را در خصوص سایر مسئولینی که در قسمت صدای شهروند موجود نیست قرار بدن و همچنین پیشنهادات و انتقادات خودشون را در هر زمینه ای که مدنظرشونه در این قسمت بفرستند. با تشکر از تمامی مخاطبین سایت نبض سحر  

همشهریان عزیز در این قسمت می توانند نظرات خودشون را در خصوص سایر مسئولینی که در قسمت صدای شهروند موجود نیست قرار بدن

و همچنین پیشنهادات و انتقادات خودشون را در هر زمینه ای که مدنظرشونه در این قسمت بفرستند.

با تشکر از تمامی مخاطبین سایت نبض سحر

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=24378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 53در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵۳
  1. با سلام لطفا در مورد کم آبی و خشکسالی و این که ما در یک دوره خشکسالی ۳۰ ساله به گفته کارشناسان قرار داریم سیزدهمین سال آن راطی کرده و ۱۷ سال را پشت سر داریم و همجنین لزوم مصرف بهینه ی آب و این نکته که متاسفانه ما این خطر را به فراموشی سپرده ایم و در این زمینه اطلاعات کافی مردم عزیز ندارند ، مطالب لازم را بیان و یک بسیج عمومی برای کاهش مصرف آب را مد نظر داشته باشید . ممنونم

  2. از ابتکارتان در زمینه تریبون ازاد ممنونیم

  3. سلام آقای مرادی عزیز ، آیا وقت آن نرسیده که سر تیتر خود را تعویض کنید چون ما در ماه صفر قرار داریم و یا نمی دانم همیشگی است . جسارت بنده را ببخشید .

  4. ۳۶ سال پبش در چنین روزهایی بود که بچه های انقلابی خرم دره دوسگ که روی آنها اسم شاه و فرح نوشته بودند در خیابانهای خرم دره رها می کنند و گلشائیان وقتی خبر دار می شود مرحوم نوحی را مامور گرفتن انها می کند و بعد مراجعه اعلام می کند که قربان شاه را گرفتیم و فرح فرار کرد و به همین خاطر چند روزی زندانی می شود . به نقل از یکی از دوستان انجمن اسلامی .

  5. با سلام آقای مرادی عزیز آیا قبول می کنید از وقتی که آقای شهروند عزیز ۱ در سامانه حضور ندارند ، دیگر همشهریان هم از رونق افتاده اندو کمتر نظر می دهند .

  6. چرایه ستون به کمپین محمدرسول الله اختصاص ندادین

  7. سلام جنابان مسئولین محترم شبکه بهداشت هدفتان از ایجاد سکو در ورودی وداخل کوچه شماره ۳ چه بوده است؟

  8. ارزش واقعی آب :
    هر مترمکعب آب با صرف انرژی فراوانی از چاه یا پشت سدها به زمین کشاورزی می‌رسد؛ اما در نهایت محصولی که از این نهاده‌ها تولید می‌شود، در مقابل این حجم مصرف انرژی و آب ارزش اقتصادی زیادی ندارد.
    در حالیکه ارزش واقعی آب در ایران ۱۰ هزار تومان برای هرمترمکعب است، همین محصول به‌دست آمده از آب فراوان و انرژی یارانه‌ای را با قیمت بسیار اندکی به دیگر کشورها صادر می‌کنیم و باید در صادرات مجازی آب به این روش، تجدیدنظر اساسی کنیم
    راهکار مهم:تغییر الگوی تغذیه‌ای جامعه به سوی مواد غذایی که آب کمتری برای تولید آنها نیاز است
    برای تولید و تامین هر نیاز مادی جامعه اعم از محصولات کشاورزی و غیره به مقدار آب مشخصی نیاز است که به آن آب ظاهری هم می‌گویند و بستگی به نوع محصول دارد.مقدار آب ظاهری مورد نیاز برای هر تولید یک کیلوگرم از برخی محصولات کشاورزی بر حسب لیتر به شرح ذیل است:
    یک کیلوگرم گوشت گوساله ۱۶۰۰۰ لیتر آب
    یک کیلوگرم گوشت گوسفند ۱۰۰۰۰لیتر آب
    یک کیلوگرم گوشت مرغ ۴۵۰۰لیتر آب
    یک کیلوگرم روغن ۸۰۰۰ لیتر آب
    یک کیلوگرم لوبیا ۵۰۰۰ لیتر آب
    یک کیلوگرم برنج ۲۵۰۰ لیتر آب
    یک کیلوگرم گندم ۱۵۰۰ لیتر آب
    یک کیلوگرم ذرت ۱۲۰۰ لیتر آب
    یک کیلوگرم لوبیا سبز ۵۵۰ لیتر آب
    یک کیلوگرم هندوانه ۲۳۵ لیتر آب
    یک کیلوگرم سیب زمینی ۲۰۰ لیتر آب
    یک کیلوگرم ماهی ۱۰۰ـ۰ لیتر آب
    این جدول نشان می‌دهد که آب لازم برای تولید یک کیلوگرم از گوشت گوساله ۱۶۰ برابر بیشتر از تولید یک کیلوگرم ماهی است یا برای تولید یک وعده غذا متشکل از ماهی، سیب‌زمینی و نان در حدود ۳۵۰ لیتر آب مورد نیاز است، در حالی که برای همان مقدار غذا متشکل از گوشت قرمز، برنج و لوبیا سبز در حدود ۳۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

    تغییر الگوی تغذیه‌ای جامعه به سوی مواد غذایی که آب کمتری برای تولید آنها نیاز است خود بخود کشاورزی را در جهت کاهش مصرف آب سوق خواهد داد. برای مثال، گزارشات نشان می‌دهند که سرانه مصرف گوشت قرمز ۱۳ کیلوگرم و ماهی ۷ کیلوگرم است. اگر با ترویج همگانی و همت آحاد جامعه، جای این دو منبع پروتئینی در سبد مصرف خانوار عوض شود علاوه بر افزایش سلامت جامعه، سالانه حدود ۷میلیارد متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود که این مقدار از کل آب مصرفی شهری بیشتر است.
    راهکار مهم :منع صادرات آب مجازی (امسال افزایش ۸۰ درصدی صادرات هندوانه یا صادرات آب مجازی داشته ایم !)
    هندوانه که جزو محصولات صادراتی به شمار می‌رود امسال از نظر وزنی ۸۳.۷۶ درصد و از نظر ارزشی ۷۴.۶۳ درصد افزایش صادرات را تجربه کرده است که عراق در این میان با خرید بیش از یک سوم این محصول عمده‌ترین مشتری هندوانه ایرانی به شمار می‌رود.
    اما در این میان بسیاری از کارشناسان معتقدند صادرات محصولات کشاورزی که آب بری بالایی دارند مانند هندوانه، خربزه، سیب زمینی و … صادرات آب مجازی است که با توجه به گران بودن آب برای تولید محصولات کشاورزی صرفه اقتصادی چندانی ندارد و باید برای آن فکری کرد.
    عیسی کلانتری، دبیرکل خانه کشاورز معتقد است ‌باید به گونه‌ای تولیدات کشاورزی را برنامه‌ریزی کنیم که به نام محصولات کشاورزی آب صادر نشود چراکه اگر صادرات محصولات کشاورزی نهایتا حدود ۱۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور داشته باشد آب مایه ارزشمند و حیاتی است که به بهای ناچیزی صادر می‌شود.
    هفتاد درصد آب شیرین جهان صرف آبیاری می شود
    هر انسان روزانه تقریبا ۴ لیتر آب می نوشد و برای تولید غذایی که در یک روز توسط هر فرد نوشیده می شود دو هزار لیتر آب – یعنی ۵۰۰ برابر آب مصرفی نیاز است… تولید ۱ تن غله به ۱۰۰۰ تن آب نیاز دارد
    کمبود منابع آب در حالی مهمترین چالش منابع طبیعی شمرده می شود که در بسیاری از نقاط جهان در حال حاضر هفتاد درصد اب شیرین صرف آبیاری محصولات کشاورزی می شود و بسیاری از کشورها را به فکر واردات محصولات کشاورزی و یا تصرف منابع آبی دیگر کشور ها انداخته است.
    راهکار مهم= واردات محصولات کشاورزی آب بر+ تولید و صادرات محصولات کم آب بر

    مشاور محترم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، جناب آقای دکتر مکنون:
    واردات محصولات کشاورزی که به آب زیادی نیاز دارد حتی برای مصارف داخلی صرفه اقتصادی بیشتری به همراه دارد. همچنین تولید محصولاتی مانند زعفران و کیوی که با آب کم‌تر تولید می‌شوند و قیمت بالایی دارند نیز باید در اولویت کشاورزی ایران باشد.

    تولید محصولات آب بر مانند هندوانه در فضای کنترل شده بجای فضای باز= افزایش ۱۰ برابری بهره‌وری آب
    قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی:
    درخصوص تولید محصولات آب بر از جمله صیفی‌جاتی مانند هندوانه و صادرات آن‌ها، در حال تدارک امکانات و بسترهای لازم هستیم تا با حمایت از سیاست تولید محصول در محیط‌های کنترل شده بتوانیم تولید در فضای باز را محدود کنیم… توسعه تولید محصولات آب بر در فضای کنترل شده(مانند گلخانه) به پشتیبانی علمی، فنی و اعتباری نیاز دارد که دولت باید آن را تامین کند که در این صورت حداقل بهره‌وری آب در این بخش تا ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

    گردآوری و تنظیم ” فریدون کلانتری دبیر ادبیات

  9. با سلام یک همشهری ساعی و داشتیم که به جد دنبال مسائل شهرمان بود نمی دانم این عزیز کجا تشریف دارند و چرا ما را قابل ندانستن که حداقل حضور و ملاقاتی داشته باشیم تا از نزدیک در مورد مسائل شهرمان هم اندیشی می کردیم . عزیز همشهری بیز چوخ زماندع یولینع ایزلمشیق کاش بیلیدین که نجع سنزسیزلمیشیق .

    • با سلام خدمت آقای کلانتری بزرگوار و سایر همشهریان عزیز
      قبل از اینکه مطلب اصلی خود را بیان کنم، به دلیل حمایت از کمپین عاشقان حضرت محمد (ص) و یک دلیل شخصی دیگر، سخن خود را با یک صلوات آغاز می کنم : اللهم صل علی محمد و آل محمد.
      آقای کلانتری عزیز شما واقعا به بنده لطف دارید. بنده همیشه دعا گوی شما هستم. در واقع همشهری ساعی شما هستید و بنده هنوز اندر خم یک کوچه ام. واقعا بنده را شرمنده کردید، شما تاج سرید و بنده یکی از کوچکترین همشهریانی که وقت شما و سایرعزیزان را با مطالب خود گرفته ام، انشالله که بنده را ببخشید. آقای کلانتری بزرگوار، بنا به دلایلی که با مشورت با دوستان به این نتیجه رسیدم، تصمیم گرفتم در مسائلی که نظراتی برای گفتن داشتم سکوت کنم و این موضوع رفته رفته کمرنگ شد تا چند ماهی که دیگر در سایت حضور نداشتم. جنابعالی نیز در آخرین نظری که بنده نوشته بودم به این موضوع اشاره کرده بودید. افتخار می کنم که همشهری نظیر جنابعالی و برخی دوستان دیگر دارم. در نظر قبلی خود و نظرات دیگر خود به بنده لطف داشتید. اما با توجه به اهمیت موضوعی که پیش آمده هم باب سخن را باز می کنم و هم انتقاد کوچکی مطرح می کنم.
      با خوشحالی باید عرض کنم، از نظر بنده روندی که در شهرستان از ابتدای سال تا کنون اتفاق افتاده است سیر مثبتی داشته است و امیدواری را حداقل در بنده زنده کرده است که نوید بخش این موضوع است سال آینده سالی بهتر از سال جاری باشد. آقای کلانتری بزرگوار بنده انتقادات و پیشنهادات به حق و تندی برای پیشرفت شهرستان دارم اینطور نیست که دستمان خالی باشد اما فعلا مصلحت نیست آن ها را بیان کنم چون برخی باید به آن پختگی لازم برسد تا اهمیت موضوع را درک کنند وگرنه به حاشیه سازی متهم می شوم. کم و کاستی های فراوانی در شهرمان داریم اما با امید و یاری یکدیگر آن ها را رفع خواهیم کرد.
      و اما مسئول عزیز
      اگر مشکل بسیار مهمی به مسئولی گوشزد می شود، مسئول نباید بگوید به ما مربوط نیست، یا از سر خود باز کند و…و چهار کلمه سخن خلاف واقع و یا مشکوک منتشر کند، حتی اگر به او کوچکترین ربطی نیز نداشته باشد، اگر نیت و هدف نهایی پیشرفت و توسعه شهر است باید سخاوت به خرج دهد و در حد خود کاری انجام دهد و بگوید ” اگر چه این موضوع به ما ربطی ندارد، فردا اولین کاری که می کنم پیگیری این موضوع است” و موضوع را در حد توان با قدرت و با صلابت پیگیری کند تا خدای ناکرده شهر متضرر نشود. به هر حال سخن مسئولین بیشتر از همشهریان عادی خریدار دارد. با اینکه از این واژه بی خود “تعامل” که در ادبیات مسئولین خرمدره استفاده می شود خوشم نمی آید، با این وجود مگر شما مسئولین با هم تعامل ندارید؟!!!. عجب زمانی که افتتاح است یا استقبال از ورزشکاران هست یا دوربین و غیره و ذالک هست، اکثر مسئولین از ابتدای انقلاب تا کنون هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!، اما زمانی که مشکلی در حال وقوع است و خودش هم در ابتدایی ترین مراحل!، همه خود را کنار می کشند؟!!!.
      ای کاش این سخن آقای آدینه دغدغه ی اصلی مان باشد: ” من به سازندگی ، توسعه و بالندگی شهری می اندیشم که محبتش تا اعماق جانمان ریشه دوانیده است، چرا که دغدغه اصلی من آبادانی و توسعه خرمدره است “. برای توسعه باید عوامل تفرقه افکنانه برداشته شود. حالا یا به اداره پست مربوط باشد و یا نباشد.
      در ادامه ببینید برای توسعه و پیشرفت شهر و عشق به هم نوع و هدف قرب الهی چه کارهایی که انجام نمی دهند، آنوقت تصمیم بگیرید به ما مربوط است یا مربوط نیست:
      خداوند رحمت کند ننه نرگس را، هیچ وقت تیتری که منتشر شده بود را فراموش نمی کنم :” پیر زن روشن دل ۱۰۱ ساله خرم دره ای به نام نرجس فتحی مقدم خرمی ( نه نه نرگس )یک باب ساختمان مسکونی و باغ به وسعت۸۵۰ متر مربع واقع در شهرستان خرم دره برای احداث درمانگاه اهداء کرد.”(موارد مذکور، دار و ندار ایشان بود). برای شادی روح ایشان و همسرشان فاتحه ای بخوانید. مانند این بزرگوار در شهرستان کم نداریم و کم نداشتیم که شما عزیزان نیز حتما تعدادی از آن ها را می شناسید. به نظر شما لیاقت داریم خاک پای چنین عزیزانی باشیم؟. همشهری عزیزی با مشقت فراوان کارگاه دوخت البسه دایر کرده است که در دهه فجر افتتاح شد، برای همشهریان اشتغال زایی و درآمد زایی کرده است، به نظر شما نباید از منش و انسانیت و آن فکر والا و الهی ایشان و امثال ایشان درس بگیریم؟. کشاورز عزیزی به دلیل قلب آسمانی خود علی رغم اینکه هشتش گرو نهش است، در موقع برداشت محصول بی آنکه نیاز باشد از میدان کارگر می گیرد تا آن ها نیز مشغول کار شوند. به نظر شما لیاقت دست بوسی چنین عزیزانی را داریم؟. معلم زحمتکشی بدون هیچ چشم داشت و حتی دریافت ۱ریال وجه، هر آنچه در توان دارد برای دانش آموزی که آینده ساز کشور است و به لحاظ مالی ضعیف است می گذارد، به نظر شما می توان خم شد و دست او را بوسید؟. عزیز دیگری از هزینه شخصی خودش کتابخانه راه اندازی می کند و مسائل بسیار دیگری. اما در عوض در شهرمان برخی دیگر… (اجازه بدهید این قسمت را که حدود هشت خط می شد سانسور کنم چون پای بعضیا را کشیده بودم وسط! که … نعوذبالله، اما شما از این قسمت بگذرید).
      مسئولین عزیز می دانم برخی از شما هر چه در توان دارید را در مسیری که در آن قرار دارید به کار بسته اید. ما هم به عنوان همشهری و شهروند خرمدره ای پشت شما ایستاده ایم. برای اینچنین مردمی باید سنگ تمام گذاشت.

      • با سلام محضر همشهری عزیز و گرامی ، اشگ شوق از چشمان بنده سرازیر شد بنده دست عزیزانی چون شما را از دور می بوسم و به وجود شما افتخار می نمایم درورد خداوند بر شما .
        و اما در مورد مسئولین بنده اگر جای ایشان بودم مطالب شما را قاب می کردم و همیشه در مقابل دیدگانم داشتم . متشکر و ممنونم .

        • آقای کلانتری بنده را بسیار شرمنده کردید. بنده قابل این حرفا نیستم.

          اما فلواقع همشهریان نازنینمان لیاقت بهترین ها را دارند و به وجود آن ها باید افتخار کرد.

  10. با عرض سلام و خدا عزت ؛
    باید این جا یه قسمتی هم برای ارتباط با رئیس آموزش و پرورش و مدیران مدارس بگذارید . ممنون
    اگه می تونید خبر نگار بفرستید به مدارس که واقعا از امکانات برخی مدارس که در حد خیلی پایینی هستش مطلب جمع اوری کنن و به گوش مسئولین پر مشغله شهر برسونید .
    ممنون

  11. با سلام ٰ به روزهای پایانی سال نزدیک شدیم به امید خدا سال خوبی توام با سلامتی و برکت بر ای همگانٰ به لطف درگاه لایزال الهی ٰ داشته باشیم. سفارش حقیر در این زمینه هست که ما در ایام تعطیلات از شهر های مختلف کشورمون مهمانانی خواهیم داشت انشاا.. جوانان عزیزمون رسم مهمان نوازی را خواهند داشت و با برخورد مناسب شان و منزلت خود و شهرشون را حفظ و مبلغی برای شهرمان ٰ خواهند بود . جسارت بنده را ببخشید .

  12. با سلام مجدد و عرض ادب و پوزش به دلیل اینکه این پیام خود را با چند ساعت تاخیر نسبت به پیام قبلی خود می نویسم.

    معلمی شغل نیست، هنر است، ذوق است، ایثار است، عشق است و فداکاری.
    پیشاپیش این روز فرخنده و میلاد با سعادت حضرت علی (ع) را خدمت معلمان عزیز همشهری ام علی الخصوص دوست و همشهری عزیز جناب آقای کلانتری تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت و شادی برای همه دارم . همچنین یک تبریک خاص تر خدمت پدران نازنین همشهری دارم و دست بوس همه آن ها هستم و خواهم بود.

  13. سلام و عرض ادب به پیشگاه مولای متقیان حضرت علی (ع) و تبریک و شادباش به مناسبت سالروز ولادت آن حضرت و نیز تبریک گرامی روزپدر و روز معلم بر معلمین عزیز .
    تشکر و سپاس قلبی خود را محضر دوست و همشهری گرامی ، عرض نموده و موفقیت ایشان ایشان و سایر همشهریان گرامی را از خداوند متعال خواستارم .

    جای دارد از همین جا درود و سلامی محضر روح جاودانی معلم شهیدم حسین متذکر داشته باشم و شفاعت ایشان و سایر شهدای عزیز مملکتمون را برای خود و شما عزیزان بطلبم .

    همچنین از معلم پایه ی اولم آقای طاری وردی اهل شناط تشکر و سپاس و تبریک جهت این مناسبات را دارم و آرزوی توفیق ایشان و سایر همکاران را از خداوند متعال خواهانم .

  14. خرمدره ای های عزیز سلام. . درمانگاه تامین اجتماعی شهدا ی خرمدره واقع در خ جمالدین در اینده ای نزدیک با تکمیل کادر پزشکی (تخصصی .عمومی ) به صورت سه شیفته کار خواهد کرد. این موضوع را به فال نیک میگیریم واز مصوبان این مسئله تشکر مینماییم ..لطفا عزیزان اطلاع رسانی کنند

  15. اخبار سیاسی – جزئیات استانی شدن انتخابات مجلس
    کسانی که سواد و تخصص بالاتری داشته باشد انتخاب می شوند
    اکثریت مردم کمتر اشتباه می کنند، مردم یک استان بین دو فرد الف و ب نگاه خواهند کرد و شخصی که اصلح تر است، را بر خواهند گزید، و این شخصی کسی خواهد بود که مقبولیت استانی دارد، کسی که در این انتخابات شرکت می کند باید در شهرستان خود هم رای مقبولی داشته باشد.
    در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی یک فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار گرفت.
    این طرح به امضای ۱۶۹ نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود. موافقان این طرح معتقد بودند با تصویب نهایی این طرح، نمایندگان به بررسی امور ملی می‌پردازند و وقت نمایندگان صرف امور جزیی و محلی نخواهد شد.
    علاوه بر این سطح کیفی و کارایی مجلس با انتخاب داوطلبان شاخص‌تر و با صلاحیت برتر، افزایش می‌یابد.
    مخالفان این طرح معتقد بودند با استانی شدن انتخابات، حلقه ارتباط حاکمیت با مردم منطقه محروم و شهرها، قطع خواهد شد و این فرصت از نظام برای حل مشکلات مردم گرفته می‌شود.
    مخالفان همچنین معتقد بودند با استانی شدن انتخابات مجلس، هزینه‌های انتخابات چند برابر شده و افرادی رای می‌آورند که به لابی‌های قدرت و ثروت متصل باشند. علاوه بر این فوریت این طرح با ۱۳۳ رای موافق، ۶۴ رای مخالف، ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.
    در صورت تصویب نهایی این طرح، در انتخابات مجلس شورای اسلامی محدوده جغرافیایی هر استان به عنوان حوزه انتخابیه اصلی و حوزه‌های انتخابیه موجود تابعه استان، حوزه انتخابیه فرعی محسوب می‌شوند و هر یک از رای‌دهندگان می‌توانند برای کلیه کرسی‌های استانی، نماینده انتخاب کنند.
    موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با تابناک در این خصوص اظهار داشت، استانی شدن انتخابات بعد از تاکیدات رهبری و از مجلس هشتم شروع شده است، ایشان همیشه بر این اعتقاد بودند که نمایندگان باید ملی فکر کنند و کمت به تفکرات منطقه ای تمرکز داشته باشند، اما این به مفهوم این نیست که نمایندگان به منطقه خود فکر نکنند، نظور از این کار این است که نمایندگان تفکر منطقه ای نداشته باشند.
    وی گفت: اگر می خواهیم کشور رشد کند باید طوری عمل کنیم که کل کشور رشد کند، اما در حال حاضر به گونه ای دیگر است، نماینده های که قوی عمل می کنند پرژه های بزرگ را برای منطقه های خود می گیرند، اما نماینده های ضعیف تر کاری از پیش نمی برند در نتیجه مردم این منطقه ها دچار اسیب می شوند.
    اصل ۴۸ قانون اساسی تاکید بر توسعه متوازن استانها دارد، اما آیا الان این گونه است؟ طبعا این گونه نیست و تنها دلیل آن این است که نماینده ها ملی نیستند نماینده ها همگی فکرشان معطوف به یک منطقه خاص است. و فرصت اینکه بخواهند ملی فکر کنند وجود ندارد حتی امکان این هم وجود ندارد که ملی فکر کنند چون مردم منطقه چیز دیگری از وی می خواهند.
    این نماینده گفت: در این طرح، همه شهرستانها نماینده خواهند داشت و حوزه های انتخابیه به هم نخواهد خورد و اگر به طور مثال استانی ۸ نماینده دارد باز هم همان هشت نماینده را خواهد داشت، و هر نماینده از شهرستان خودش شرکت خواهد کرد، اما کسی انتخاب خواهد شد که سواد و تخصص بالاتری داشته باشد.
    وی گفت: برخی ها تصور می کنند، شهرستانهای کوچک دیگر نماینده نخواهند داشت، این تصور اشتباهی است و همه شهرستانها نماینده خواهند داشت، ولی از این شهرستانها کسانی بالا خواهند آمد که قوی تر و توانمند تر و مردمی تر هستند، خواهند بود.

    اکثریت مردم کمتر اشتباه می کنند، مردم یک استان بین دو فرد الف و ب نگاه خواهند کرد و شخصی که اصلح تر است، را بر خواهند گزید، و این شخصی کسی خواهد بود که مقبولیت استانی دارد، این نکته را هم بگویم کسی که در این انتخابات شرکت می کند باید در شهرستان خود هم رای مقبولی داشته باشد، اما اگر غیر از این باشد قابل قبول نخواهد بود.

    وی گفت: تعدا آرا در شهرستانها برای انتخاب شدن دار سفق مشخص خواهد بود و شخص کاندیدا ابتدا باید تعداد آریش در شهر خودش از میزان سقف بیشتر باشد، پس از آنکه توانست سقف را پر کند، ارای وی در استان مورد شمارش قرار می گیرد و در نهایت کسی که بیشترین رای را در سطح استان داشته باشد وارد مجلس می شود.

    اخبار سیاسی – تابناک

  16. برخی مواقع از خود می پرسم در روزگار آقای مهدوی برخی موانع جدی بر سر راه مردم شریف خرم دره گذاشته شد و امروز دود آنها چشم همه را گرفته و دامنگیر همه شده / چرا آن روز گار مسئولین در خواب بودند و مقابله نکردند و امروز لاینحل باقی مانده اند بگذریم از این اینکه چند نفر نادان باعث آبروزی ریزی شدند و از کجا معلوم خرم دره ای بودند ؟ دروغه دروغه بیمارستان را عرض می کنم . چرا امروز ما در اکثر امور لای منگنه هستیم ؟

  17. سلام . اقای کلانتری واضح تر سخن بگویید .زنده باشید همیشه

  18. سلام ، از خدمات بیمارستان بوعلی سوال کرده اید ، همانگونه که می دانیم این بیمارستان کوچک ۴۰ سال پیش برای اهالی شرکت مینو نه عموم مردم ساخته شد و می توانست ۳۰ سال پیش جوابگو باشد البته مرحوم خسرو شاهی به نقل از کارگران گفته بوده که بهترین اطبا را برای آن خواهد آورد که عمرش کفاف نکرد .
    پس در این فاصله برای این شهر از سوی دولت های گرامی از این جهت کاری نشده و اگر هم بعد از کارشکنی ها و کم کاری های نمایندگان قبل بعد خون دل خوردن ها و هزاران مجروح و بیمار که در راه انتقال شان به بیمارستان های مجهز ، تلف گشته اندتکمیل این بیمارستان کار شاقی نیست و تا دیروز هم خیلی ها طالب آن بودند که تکمیل نشود و اگر شود وابسته و ابتر باشد همانگونه که امروز هم توسعه اورژانس آن در زمینی کوچک ، برای آینده باعث زحمت همگان خواهد بود .
    اکنون شاهد هستیم که ساحتمان اداره برق در خال توسعه است ولی بدرد نمی خورد چون مدیران وابسته و گماشته نخواستند انرا در زمینی بزرگ تر در خیابان مطهری توسعه دهند .
    این بیمارستان و ده ها طرح دیگر به جهت حضور مدیرانی که از قبل دستور گرفته اند که باید این شهر وابسته بماند و توسعه پیدا نکند همه و همه از سستی شهروندان و متاسفانه رضایت به طرح های کوچک و بدرد نخور دادن ، باعث پیامدهایی در آینده می شود که جبرانشان به سالها وقت نیاز دارد و از آینجاست که شهروند خرم دره ای دستش به جایی بند نمی شود و همواره ناراحت از اوضاع است ولی مقصر هم هست چون پیگیر امور نیست و روزی از خواب بیدار می شود که دیر شده است .

  19. -خرمدره ای های عزیز سلام. . درمانگاه تامین اجتماعی شهدا ی خرمدره واقع در خ جمالدین در اینده ای نزدیک با تکمیل کادر پزشکی (تخصصی .عمومی ) به صورت سه شیفته کار خواهد کرد (فعلا دوشیفته تا ساعت ۲۱ شب) . این موضوع را به فال نیک میگیریم واز مصوبان این مسئله تشکر مینماییم ..لطفا عزیزان اطلاع رسانی کنند

  20. سلام قبلا تابلویی زیبا از شرکت صنعتی مینو در جاده ترانزیت در مقابل دید همگان وجود داشت ویه جو رایی سند افتخار شهرمان بود ‘آیا شایسته نیست که این شرکت دوباره به این کار اقدام کند مسافری که ازاین مسیر میدان گذرد از وجود شرکتی به این بزرگی در شهرام واقف نیست و فکر کنم آین هم از کم بینی برخی مدیران غیربومی این شرکت است که چشم دیدنش.را ندارند ‘البته اگر شد به استحکامی نیز فکری کنند که روی ماشین ها و مردمی نیفتد ‘

  21. در خبر ها می خوانم که به روسای ۲ قوه اهانت شده و این کار درستی نیست امروز ما نیازمند اتحادیم و نباید به جهت کرسی های مجلس احساسی شویم و بزرگان قوم خود را ناسزا بگوییم و حضرت آقا هم با تفاهم و توافق حتما موافق هستند چون مردم ما در این ۳۶ سال آبدیده گشته اند و می دانند که دیگر زمان احساسی عمل کردن نیست و آقای رضایی هم با در زمینه عملیات هایی که عده ای می گویند لو رفته بوده پاسخ گو باشند .

  22. با سلام.سوالی دارم که ماه هاست ذهن مرا مشغول کرده.سوال من از شهروندان عزیز خرمدره ای این است که سی و شش سال پیش با وجود اب فراوان
    در خرمدره( رودخانه ها،قنات ها و چشمه ها) چرا اقدام به حفر چاه کردند.کلانتری۱۸ساله

  23. دوستان عزیز ما در موسسه چاپ ولایت ، چرا تلویزیون شهری قبل از افطار برنامه سیما را پخش نمی کند تا حاضران در تقاطع از برنامه های ملکوتی قبل از افطار مستفیض شوند و متاسفانه در آن لحظات به پخش عکس و عملکرد شهرداری می پردازد ؟

  24. با سلام و احترام

    متاسفانه در مغازه هایی که مایحتاج اولیه مردم را می فروشند قیمت کالاهایی که رویش نوشته نشده به صورت خرکی ارائه می شود. نوشتن قیمت روی کاغذ و نصب آن بر روی مواد خوراکی و مخصوصا میوه، ضرورری است. یک کیلو میوه در مغازه های میوه فروشی خرمدره حداد چندهزار تومان با هم فرق می کند!!!!!!!!!.

    دوما اینکه مغازه داران محترم را نیز باید ملزم کرد از ترازوهایی که فاکتور ارائه می دهند استفاده کنند تا ما فاکتور دستمان باشد که اگر خواستیم شکایتی از آنان بکنیم مستند باشد. بیایید برای رضای خدا این کار طاقت فرسا را حل کنید.

    می دانم این موضوع را برای دیوار گفتم، اما به هر حال دلم پر بود و باید می گفتم.

  25. سلام : در آخرین دیداری که دو سه روز پیش با دکتر خانمخمدی نماینده محترم داشتیم ایشان از تشکیل فراکسیون مدرس در محلس خبر دادند که وظیفه شان مبارزه با رانت و پولشویی در کشور است که نفع آن متوجه کل حامعه است ولی ایشان هیج اشاره به جاره اندیشی در زمینه زودن بیکاری در استان به خصوص در شهرستان خرم دره نکردند چون ایشان در کمسیون صنایع هستند و به راحتی می توانند در این مدت باقی مانده در این زمینه کاری ماندگار داشته باشند . اشاره داشتند که امروز امکان دارد کارخانجاتی که هزاران درد و مرض به ویژه سرطان ذا به کشور ما بیاورند و باید مواظب بود .
    یکی هم دوست داشتم از ایشان بپرسم تاکی ما می خواهیم به خام فروشی نفت ادامه دهیم و مفت و ارزان آن را در اختیار دیگران قرار دهیم ؟ چرا خودمان سازنده پالایشگاه نباشیم و مواد و کالای از مواد نفتی بسازیم و هزار برابر سود داشته باشیم .

  26. سلام : در مورد وضعیت نان ومیزان رضایت پرسیده اید ، بنده در محله ی خودمان به جهت عدم مطلوبیت در جایی دیگر خرید دارم و از این نانوایی رضایت دارم و امروز متوجه شدم حتی شخصی از ابهر برای خرید نان به اینجا می آید . در این مدت ازبیشتر نانوایی ها خرید داشته ام و به جهت عدم رعایت برخی موارد به آن یکبار خرید بسنده کرده ام و شکر خدا در طی این ۳و۴ سال خریدم از ایشان رضایت دارم . در کل اگر شما از نزدیک با همشهریان گفتگو داشته باشید از کیفیت نان رضایت ندارند و این برمی گردد به بهداشت فردی و محل که حرف اول را می زند – اخلاق نانوا – ایمان و مورد اطمینان بود نانوا – و…..
    متاسفانه در این زمینه و در طول این مدت اشخاص باایمان و مورد اطمینان در شغل نانوایی در اقلیت هستند . در این شغل به جهت برخی موارد انسان شیطانی نشود ، خوبست . در همسایگی ما نانوایی بود که می گفت اگر در این شغل از سهم مردم ندزدی صرف نمی کند البته آن موقع که سهمیه بود .

  27. اقای.مردای درصدای شهروندهیجکس ازمسولین جوابگونیستن نباشن بهتره

  28. با سلام و عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار خدمت آقای مرادی و سایر همشهریان خبرنگار و آرزوی توفیق روز افزون برای تیشان .
    بتازگی باخبر شدم که در شهر عده ای ، نماینده پیشین مجلس را که متاسفانه بجز خیانت دستاورد دیگری نداشته و حرف های ناجوری پشت سرش در جریانست ، در محافل شبانه چرخانده می شود . ازهمشهریان عزیز تقاضا داریم که بجد در مقابل این آقا بیستند چون او کارنامه قبولی ندارد و بزرگترین خیانتش همین طرح فاضلاب است که با دست رئیس آبفای وقت صورت گرفت .
    تنها مزیت حضور این فرد باعث چند دستگی و تفرقه در شهر خواهد بود و تاسف بار تر اینست که من شنیدم یکی از مسئولین ایشان را می جرخانند .
    اگر دوستان اطلاعات بیشتری دارند بفرمایند تا ما هم راهنمایی شویم .
    به نظرم رای و تبلیغات برای غیر بومی ظلمی مضاعف در حق خرم دره است .

  29. با سلام و احترام خدمت جناب “شاهد” و تبریک به مناسبت روز خبرنگار خدمت آقای مرادی عزیز و مسئولین سایت نبض سحر، همچنین سایر خبرنگاران عزیز شهرمان که از صمیم قلب دوستشان دارم و برایشان آرزوی توفیق در همه امور را دارم.
    بنده مدتی است (حدود یک سال و اندی است ) از تحرکات متوجه این موضوع شده ام و اگر پیام های ۴ ماه اخیر بنده را مطالعه کرده باشید نکات جالبتری نیز متوجه خواهید شد. تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا خائنین به خرمدره نتوانند از سادگی مردم همچون سابق! سو استفاده کنند. به نظر بنده در این خصوص ضمن ارادتی که به شهروندان ابهری عزیز دارم و دوستشان دارم که البته جسارت بنده را خواهند بخشید، برای جلوگیری از سو استفاده این فرد و خاندانش!، و تاثیر روانی حرف های مفتی که همین روزها خوانده ایم، کمپین عاشقان خرمدره، هیدج، صائین قلعه و سلطانیه راه اندازی شود خیلی بهتر است. دیدید که آن شخص ناشناس چند روز قبل چگونه و با سادگی تمام تفرقه را در سایت ترویج داد؟
    همانطور که می دانید با برداشته شدن تحریم های اقتصادی مرتبط با موضوع ملی (البته انشالله)، اتفاقات صنعتی خوبی برای کشور رقم خواهد خورد. این آقا و خاندانش!!!!!، به فکر شهر خودشان و ….. (برای این چند نقطه داستان های زیادی وجود دارد) هستند که مسیر را برای اقتصاد کارخانه هایشان هموار کنند و دوباره بتوانند کارهایی کنند (جای آریا خالی).

  30. سلام و عرض ادب . بنده منظورم نماینده پیش از آقای مهدوی ( الف ) می باشد نمی دانم شما هم همین برداشت را دارید یا نه .

  31. اقای مرادی لطفاباخانم پردیس جلفایی که دراولین سال کنکوررتبه ۲۶۴اوردن یه مصاحبه بکنین

  32. قابل توجه همشهریان گرامی : شنیده شد که دانشگاه پیام نور خرم دره با ۲۸۰۰ متر زیر بنا بعد چند سال ساختمان برای بودجه تکمیلی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان معطل مانده و به آن تعلق نمی گیرد و قراراست که به یکی از ارگانها فروخته یا واگذار شود و این درحالیست که برای این مقیاس از متراژ بنا مبلغ ۶ میلیارد تومان هزینه شده است . شما اگر برای هر متر بنا یک میلیون تومان حساب کنید می شود ۲۸۰۰ میلیون تومان آنرا تکمیل نمود و اگر اداره کنندگان و مجریان این طرح منصف بودند می توانستند آنرا با ۳۰۰ میلیون توان آماده ی تحویل نمایند . هم اکنون اکثر لوازم خریداری شده آن نیز در دانشگاه پیام نور ابهر نگهداری میشود مثل تاسیسات گرمایشی و غیره .

  33. سلام ۳روز پیش مغازه یکی از دوستان بایکی از شهروندان عزیز ودوستان قدیمی که که امروز پستی کلیدی دریکی از ادارات دارد از روندپیشرفت شهرک صنعتی شهرمان وموانع جذب شرکت های بزرگ برایش پرسیدم ومتاسفانه اظهار بی اطلاعی کردند !!! که البته بنده این تمارض را به دو علت دانستم یکی حفظ پست ومقام و دیگر به جهت بی علاقگی و عدم تشرف بر امور شهرمان !!
    جای تاسف است که ما چنین شهروندانی داریم واگرتا امروز در اکثر امور شهرمان در مشکل بسر می بریم یکی از علل همین است که نسبت به مسائل شهر وپیگیری امور وهمچنین در پسرفت آن هم پای مغرضین عمل میکنیم وبیشتر اوقات از مردم عقب تریم بنده انتظارم از ایشان بیش از اینها بود”’

  34. متاسفم براتون هم جناحی هستین هم نطرات مخالف خودتونو افرادمثل خودتونو حذف میکنید

  35. سلام آقای مرادی عزیز و گرامی در شبکه مجازی یک کلیپ در مورد آقا ولی عصر عج و حرکت مذبوحانه دشمن جهت تخریب ایشان و معرفی ناجور در نزد سایر ادیان و داعش و دجال هست لطف کنید آنرا برای توجیه عزیزان در سایت قرار دهید اگر پیدا نکردید من دانلود کردم ‘ متشکرم

  36. سلام : شنیده و مستند دیده شده است که یکی از دوستان در مغازه یکی از همشهریان مدارکی دال بر :
    ۱- تاسیس و اخذ مجوز دانشکده فناوری نانو برای شهر خرم دره
    ۲- اتمام کار تاسیس بخشداری در شهرهای هیدج و صائین قلعه با مرکزیت شهرستان خرم دره
    ۳- اقدامات انجام شده و در شرف کلنگ زنی بیمارستان جدید خرم دره
    ۴- اخذ مجوز و شروع به کار احداث جاده شمال به همدان بعد از ۴۴ سال
    را ارئه نموده اند و نیز تاکید داشته اند که سر فرصت اطلاع رسانی خواهد شد .
    حال قضاوت موارد ذکر شده بر عهده خود شهروندان می باشد . البته بند ۴ هم اکنون کار می شود و نیز امکان دارد بنده مواردی را از قلم انداخته باشم .

  37. سلام مسئولین شهر ما به قدری غرق خدمت اند که فرصتی برای جواب و اظهار نظر برای دلگویه ها و نظرات مردمی ندارند و این جای تقدیر و تشکر است .

  38. سلام امروز صبح به گمان این که فرماندار محترم دیدار مردمی داشته باشند به فرمانئداری رفتم . گفتند تا مدتی اجرا نمی شود . به اتاق مسئول و کارشناس مرتبط با امور شهری و عمرانی رفتم و لحظا تی با ایشان در مورد پیشرفت کار عقب نشینی و اجرای طرح ها از جمله امیر کبیر شمالی و خیابان ولی عصر جویا شدم . متاسفانه از آنجائیکه دوستان با این که اذعان دارند از ما خرم دره ای ها خرم دره ای ترند و صداقت نیز از عملکردشان نمایان بود ولی به جهت این که همچون ما درگیر امور شهری نیستند و نمی توانند مانند ما مشکلات را لمس کنند ، بنده باور به گفته هایشان ندارم چراکه می بینم طرح ها را که به کندی پیش می روند . و البته به ایشان هم عرض کردم شما نمی توانید مانند ما باشید چون ساکن این شهر نیستید و مانند ما روزی حداقل ۴ بار مسیر ولی عصر را طی نمی کنید . و مانند ما از تقاطع ابتر امیر کبیر باحبر نیستید هرچند کارشناس این امر هستید .

  39. با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همشهریان گرامی

    نوع متن: انتقادی – آموزشی

    بنده به نوبه ی خود به عنوان یک همشهری کوچک از همه همشهریان عزیزی که نظرات خود را در این سامانه مجازی قرار می دهند و الحق که نظرات غالبا سخنانی است که عمل به آن ها شهرمان را چند سال جلو می اندازد، تشکر و قدردانی می کنم. اگر مسئولی بودم شما را روی چشمانم می گذاشتم تا اینکه مگسان گرد شیرینی فعلی و حتی خود شیرینی!!! را بگذارم. درود بر همه شما همشهریان فهیم و ممتاز و بی ریای خرمدره ای.
    دوستان در این پیام می خواهم راجع به قدرشناسی کمی سخن بگویم و مزاحم شما شوم.
    همشهریان، این نظر بنده نه توهین است، نه افترا است و نه جوسازی.
    عزیزان بنده مدتی است با این سایت آشنا شده ام. چند سال است همشهریان عزیز در این سایت نظر می دهند، بحث می کنند، پیشنهاد می دهند، انتقاد می کنند، دوست می شوند، حمله می کنند و … . نظراتی که بنده به نوبه ی خود بسیار استفاده کرده ام و خود را وامدار عزیزان می دانم. از این نظرات کدام یک نمود اجتماعی و اجرایی پیدا کرده است؟ . آماده باش لودر برای برف روبی مهمتر است یا کوچه های ما که با باران هم گل کوچه را بر میدارد و نمی توان راه رفت؟. آماده باش لودر مهمتر است یا فاضلابی که کوچه هامان را برداشته؟، عکاسی در فنی و حرفه ای مهمتر است یا جلسات بحث و بررسی و انتقادی سازنده برای شهر با حضور همشهریان فهیم از همه افکار و گرایش ها!!!!، روشن کردن وضعیت مسجد سیدالشهدا و بازگشایی امیرکبیر مهم نیست؟، من نمی دانم این بودجه ای که سال قبل دو برابر شد و امسال کمی کمتر از سال قبل شد!!! چرا برای این موارد هزینه نمی شود و نعوذبالله برگشت می خورد!، سخنرانی در خصوص ترافیک مهمتر است یا عمل به آن ؟؟ ، و ….. . خیلی دلم پر است و توپم هم کامل به اندازه یک سال پر است.
    سخن را خلاصه می کنم، قدر نظرات بکر دوستان و همشهریان را که در این سایت حتی برای اولین بار بیان شده است، بدانید.

    آقای کلانتری عزیز، همشهری گرامی و معلم دلسوز شهرمان آنقدر اینجا مطلب نوشت که بنده افتخار می کنم همشهری ایشان هستم، نظرات ایشان را با سخنان – – – (سه حرفی است) مسئولین که فقط برای این است که یک حرفی زده باشند، هیچگاه معاوضه نخواهم کرد. خدا به قلم و چیزی که می نویسد سوگند یاد کرده است، ما که دیگر کسی نیستیم نظر بدهیم. همشهریان دیگرمان که سابق بودند و امروز نظر نمی دهند. همشهریانی که به تازگی نظر می دهند و علی الخصوص همشهری با نام “نازنین” که ایشان هم نظرات درست و بجایی دارند و معلوم است که با دید باز نظر می دهند نه محدود به یک گرایش!!!. کدام یک از این نظرات توسط مسئولین عملی شده است؟. خون تعامل برای بقا که رنگینتر از پیشرفت شهرستان نیست. مسئولین به کدام یک از این موارد دقت می کنند چرا که همیشه مشکلات پیش می آید و راهی برای مقابله با آن ندارند، نظرات را هم که اصلا نمی شنوند و در نهایت می گویند :”ما تمام این مسائل شهر را بهتر از شما می دانیم”.
    مسئولین شهر، قدرشناس همشهریانی که بی ریا و خالصانه در جهت منافع شهرمان قلم می زنند، با اینکه می دانند دشمنانی پیدا خواهند کرد، باشید و نظرات آن ها را که ناب ترین نظرات است در برنامه قرار دهید. حداقل یک بار هم که شده مانند مسئول کمیته امداد خرمدره در این سایت حضو یابید و پاسخ دهید.

    با تشکر

    • سلام محضر دوستان گرامی به ویژه دوست شهروندمان تعریف نباشد بنده پیگیر مسئله ولی عصر بودم حتی در بیرون یکی از ریش سفیدان این خیابان را دیدم و از او پرسید آیا شده شورا و مسئولی نزد شما بیاید و از این مشکل و رفتن به منزل فلانی کمک بگیرد . گفتند نه ، ولی من آماده هستم بیایند قدم پیش بگذاریم و زود قضیه حل شود . مشکل مسئولین ما اینست که مردم عزیز را در حل مشکلات همراه خود ندارند و اینجاست که مشکلات تلنبار می شود و اگر دیروز با ۱۰ میلیون حل می شده امروز با میلیارد باید حل شود .

  40. دندان پزشکی درمانگاه تامین اجتماعی شهدای خرمدره مجداا راه اندازی شد.قابل توجه همشهریان خرمدره ها

  41. دیروز تو سونو گرافی ابهر بودم پنجاه درصد مراجعه کننده گان از خرمدره بودند.چرا مسولین تلاشی نمیکنند تا یک مرکزی را در خرمدره ایجاد کنند تا هم خرمدره ها و هم هیدجیهها و صایین,قلعه ها استفاده کنند…اخه تا کی …..

  42. سلام. سیمای خیابان ولیصر با وضعیت فعلی خیلی به ذوق می زنه

  43. چها ر راه امیرکبیر به حال خود رها شده.چرا. چرا.

  44. سلام درمورد انتخابات به پیروزی صالحان امیدواریم ولی امروز از یک همشهری که مویی در ادارات منطقه سفید کرده و سرشار از تجربیات است شنیدم که می گفتند در این ۳ سال اشتباهاتی شد که بی پولی دولت و درگیری و حل مشکلات منطقه ای و بین الملی نیز مزید برعلل شد ولی می شد حداقل با گرد هم نشینی ها و صحبت های رودررو و نیز دلجویی از مردم منطقه و شنیدن درد دل آنها به کاستن بار دوش آنها مرهمی بود ولی به جهت عدم کارایی دست اندرکاران و بی تجربگی برخی این مهم انجام نشد و تا خداوند چه بخواهد’
    ولی یک نکته ی تامل برانگیز گفتند ‘:-) که متاسفانه شهر همجوار کلنگ را به دست آقای امیر جهانی و بیل را به دست آقای خانمحمدی داده اند ‘
    و در این میان تنها چیزی که به خرم دره ای ها می ماند سری بی کلاه و پشیمانی از این که گذاشتند. نفاق و تفرقه شیاطین در بینشان رسوخ کند و ندامت آگاهان و اهل خرد که زر دادند و ناسره خریدند و چهره جهانی و اندیشمندی پاک را با کوچک مریدان معاوضه نمودند ‘
    بر اهل خرد پوشیده نیست که امروز آنانکه در پشت عده ای امتحان پس داده جمع شده اند ‘ تنها به پست و مقام می اندیشند بوس و اگر غیر این بود امروز این وضعیت را نداشتیم من مانده ام از شخص و آدم هایی که ۳ دهه دشمن خونی و گرگ و میشی بوده اند ‘ چگونه به یک خط شده اند آیا جز نفاق و کمک به سرباز کردن عقده ها و غده ها ‘ اینان به چیزی دیگر می اندیشند ‘ هرچند می دانم مردم به کمک ید الهی’ بیشتر به چهره و عمل کریه اینها پی خواهند برد ‘ و مسئله بعد بعید می دانستم که فرد با تجربه و آگاه شهرمان در پشت سر و هادی فلان آقا و گمرک حال ایشان باشند همانی که برای تحمیق توده ها تا خر خره به زیر لحاف کرسی مردم نجیب منطقه می رود و عکس سلفی ثبت می کند ‘ ما یادمان نرفته آن سالها را که ایشان زمان و سرمایه ی شهر ما را برباد داده و هنوز هم که هنوز است از ندانم کاری های او و زیر دستانش می کشیم و متاسفانه در قیاس با شهر همجوار هیچ نقطه ی اتکایی از لحاظ اقتصاد و فرهنگ و پیشرفت نداشته و نداریم و این بی سرو سامانی ها به دوره ایشان برمی گردد ‘ مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود ‘

  45. بسمه تعالی
    شورای شهر ، محترم شهرستان خرم دره
    با عرض ادب و احترام ، چند ماهی است که به دنبال رفع الفاظ ایجاد شده در تعیین هویت شهروندان محترم ساکن شهر خرم دره که به وسیله شبکه های خصوصی خدمات پستی در شهرایجاد شده و هنوز ادامه دارد ، بودیم که از طرف مدیریت محترم پست با خبر شدیم تا زمانیکه کد بندی شهر ایجاد و به اتمام نرسد این مشکل نیز ، حل نخواهد شد ، که البته سوال از مسئولین محترم که چه کسانی و کدام شبکه خدماتی اقدام به این کار( استفاده از الفاظ کهنه و تازه ) کرده بود و کدامین مسئول ، پای کار آنها را تایید کرده بود برایمان جای سوال و درخواست رسیدگی دارد .اما مشکل کد بندی شهر که معتمدین شهر و شورا بر سر آن اختلاف پیدا کرده اند به راحتی با اتخاذ پیشنهادات زیر قابل حل می باشد .
    • سال های سال است که مردم فهیم خرم دره در کنار هم به کسب روزی حلال مشغولند و در این ارتزاق بعد از خدای متعال ، هم چون اعضای یک پیکر عمل کرده اند و در روزگار سختی نیز باید در کنار هم باشند و با مشورت و رسیدن به رای واحد ، از رشد و تعالی شهرشان دفاع و کمک حال هم باشند .
    • قابل ذکرست که امروز ما بیشترین مشکلات توسعه شهری را مرکز و جنوب شهر داریم و اگر بر این مشکلات فائق آییم ، دیگر مشکلات قابل حل خواهند بود و به طور مثال همگان درگیر عدم توسعه میدان آزادی هستند و هر پنج شنبه شب به وضوع این مشکل را لمس می نمایند .
    • در تعیین درجه بندی شهر چه عاقلانه است که جهت کمک به رشد مرکز شهر و توسعه و ترقی آن ، معتمدین را یاری نماییم که این درجه بندی را از مرکز شهر به جهت قدمت و نیز به تبعیت از دیگر شهرستان ها ، عملی و نقطه شروع را از مرکز شهر آغازنماییم .
    • در تعیین درجه بندی باید مد نظر ما باشد که هم اکنون در نازل ترین مناطق شمال شهر حتی در کوچه ها، زمین کمتر از ۷۰۰ هزار تومان نداریم ولی در قیاس با شمال شهر ، شما می توانید در مرکز و جنوب شهر ، متاسفانه زمین مسکونی در کوچه ها را به قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان تهیه کنید .لذا جهت رشد متوازن شهر و کمک به مرکز و جنوب شهر این مساعدت را نسبت به همشهریان فهیم خرم دره داشته باشید تا آنان نیز که روزگاری کمک حال شما بودند ، امروز به کمترین خواسته خود دست یابند و این تصمیم می تواند به کل شهرستان منفعت برساند و دوستی ها را افزون نماید.
    • ارزشی ترین پیشنهاد این است که شهر خرم دره به چهر منطقه با نام های مسما و زیبایی همچون حافظیه و باغ فدک و غیره که هیچ گونه تبعیضی در آن نخواهد بود عملی گرددو البته دوستان نام های قدیمی را پیشنهاد می نمایند که اگر جوان پسند و به روز باشد بیشتر بر دلها می نشیند .
    • برکسی پوشیده نیست که این تقسیم بندی ها به هیچ وجه نمی تواند از ارزش و ترقی شمال شهر بکاهد و شما از ما بهتر واقفید که بر ارزش آن در سال های آتی نیز افزوده خواهد شد .
    • حال وظیفه ما مسئولین و معتمدین است که برای برچیده شدن این الفاظ ناپسند که در شبکه های رایانه ای برای شهری متمدن و با فرهنگ ، به دست اقلیتی بدبین که چشم دیدن این شهر را ندارند و به هر طریقی می خواهند نسبت های پوشالی را بر این مرزوبوم و مردم فهیم و ارزشی آن ، بچسبانند ، اقدامات لازمه را به عمل آوریم و در اسرع زمان دست همکاری به هم داده و در رفع مشکل پیش آمده پیش قدم باشیم . ارادتمند : فریدون کلانتری

  46. باسلام.جناب مرادی از اینکه مطالب ارسالی ما را انعکاس نمیدهید سپاسگزاریم!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.