• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
6

صنایع سبز در خرمدره استقرار می شود /شهرداری با برگزاری جمعه بازار در خرم‌دره مخالف است

  • کد خبر : 25677
  • 28 دی 1393 - 19:32
صنایع سبز در خرمدره استقرار می شود /شهرداری با برگزاری جمعه بازار در خرم‌دره مخالف است

‌شهردار خرم‌دره گفت: شهرداری با برگزاری جمعه بازار مخالف است و با توجه به اینکه فروشندگان جمعه بازار غیر بومی هستند، لطمه بسیاری به اقتصاد شهرستان وارد می‌شود. به گزارش نبض سحر، جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرم‌دره صبح امروز با حضور اعضا برگزار شد. در این جلسه مسائلی همچون دفع زباله […]

‌شهردار خرم‌دره گفت: شهرداری با برگزاری جمعه بازار مخالف است و با توجه به اینکه فروشندگان جمعه بازار غیر بومی هستند، لطمه بسیاری به اقتصاد شهرستان وارد می‌شود.
به گزارش نبض سحر، جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرم‌دره صبح امروز با حضور اعضا برگزار شد.

در این جلسه مسائلی همچون دفع زباله شهری، جمعه بازار، آب روستایی، بیماری مشترک بین انسان و حیوان ‌در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه شهردار خرم‌دره با بیان اینکه در زمینه دپوی زباله‌های شهر خرم‌دره اقداماتی صورت گرفته است، گفت: ‌طی مذاکراتی با شهرداران شهرهای همجوار توافقاتی صورت گرفته و در حال حاضر محل دفن زباله‌ها ساماندهی شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

ابراهیم امیرلو افزود: شهرداری با برگزاری جمعه بازار مخالف است و با توجه به اینکه فروشندگان جمعه بازار غیر بومی هستند، لطمه بسیاری به اقتصاد شهرستان وارد می‌شود.

IMG_20150118_100050

صنایع سبز در خرمدره استقرار خواهد یافت

جمشید شیخی در این جلسه  با بیان اینکه امسال در بخش بهداشت و درمان جهش فوق‌العاده‎ای در شهرستان اتفاق افتاده است، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده سه مرکز درمانی در شهرستان در حال ساخت است و اورژانس شهرستان نیز توسعه می‌یابد که نتیجه این اعمال در سال آینده خود را در سطح شهرستان نشان خواهد داد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه محصولات حوزه درمان طی سالیان اخیر به برکت استقرار نظام اسلامی در کشورمان حاصل شده است، اظهار کرد: تصمیمات این کارگروه تضمین کننده سلامت جامعه است و از بروز بیماری‎ها پیشگیری می‎کند و دستگاه‎های مختلف این کارگروه باید وظایف خود را به نحو احسن انسجام دهند.

 

شیخی با بیان اینکه در سال ۶۹ تعداد مبتلایان به بیماری تب مالت ۹۰ هزار نفر بود که این رقم با اقدامات انجام شد، در سال ۸۹ به ۱۲ هزار نفر رسید، تاکید کرد: نظارت و جلوگیری از عرضه غیربهداشتی موادلبنی تاثیر انکارناپذیری در جلوگیری از بروز بیماری‎ها مشترک میان حیوان و دام از جمله تب مالت دارد.

 

فرماندار شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور ما یکی از کانون‎های مورد توجه در زمینه پزشکی در خاورمیانه است، تصریح کرد: علی‌رغم تمام فشارهای بین‎المللی هر فرد مردم زیادی از مرزهای مختلف کشور به ویژه مرز آستارا برای درمان به کشورمان مراجعه می‎کنند.

 

شیخی با تاکید بر اینکه استقرار صنعت سبز یکی از اهداف مهم در شهرستان خرم‎دره است، اظهار کرد: با استقرار صنایع سبز از آلودگی زیست‌محیطی جلوگیری شده و نیروهای بیشتری جذب بازار کار می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه رواج سبک زندگی و عادات نادرست غذایی موجب افزایش بیماری‎های خاص شده است، عنوان کرد: آگاهی‌بخشی در زمینه ضرورت رعایت عادات غذایی مناسب یکی از راه‌کارهایی است که از افزایش بیماری‏ها جلوگیری می‎کند که باید والدین نیز به آن توجه ویژه داشته باشند.

 
موضوع دیگر این جلسه پیگیری وضعیت آب شرب روستاها بود، که اصغر محمدی مسئول آبفار شهرستان خرم‌دره در این زمینه گفت: برای ساماندهی و خدمات‌رسانی در زمینه آب شرب روستاها نیاز است روستاییان مساعدت و همکاری داشته باشند.

بخشدار خرم‌دره نیز در ادامه این جلسه افزود: آبرسانی به روستای شویر ساماندهی شده و دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

عباس قاسمی گفت: برای اصلاح آبرسانی به روستای رحمت آباد نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

‌‌بیماری مشترک بین انسان و حیوان موضوع دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت و مسئول شبکه دامپزشکی خرم‌دره در این زمینه گفت: واکسیناسیون دام‌ها و حیوانات برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک به صورت صددر صد انجام شده است.

محمد فاتح مرادی ادامه داد: نیاز است برای جلوگیری از انتقال بیماری از حیوانات وحشی به حیوانات اهلی بین شبکه بهداشت و محیط زیست شهرستان خرم‌دره تعامل بیشتری داشته باشد.

‌فرماندار شهرستان خرم‌دره نیز از اختصاص ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار به روستای ویستان در بخش آبرسانی خبر داد و گفت: قرار است این اعتبار برای بهسازی و آب رسانی این روستا هزینه شود.

جمشید شیخی افزود: بوی تعفن بزرگترین گاوداری منطقه موجب اذیت شهرنشینان شده که مسئولان در این زمینه پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/ایسنا فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=25677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با سلام ، اجتراما خدمت شهرداری مجترم پیشنهاد می شود که در منطقه ای از شهر با تاسیس بازارچه ای بومی از خود بازاریان و جوانان جویای کار ، در زمینه های مختلف و به قولی یک بازارچه ای که بتواند پاسخگویی همه مشتریان باشد را تاسیس نمایند از صنایع دستی و همچنین فروش با سود کم که زمینه را حتی برای جذب گردشگر فراهم نماید و آبرومندانه و افتخار آفرین باشد و اینجاست که می تواند زبانزد خاص و عام در منطقه باشد .
    امروز جمعه بازار مکانی شده که مردم خرید یک هفته خود را آنجا انجام می دهند از میوه گرفته تا دیگر لوازم و به قول جنابعالی گردانندگان این بازارچه افرادی از دیگر شهرهای دور و نزدیک هستند که سرمایه شهرستان را جذب می کنند و سودی برای شهر مان ندارند .
    از لحاظ بهداشتی و امنیتی هم برای مردم عزیز در آینده و حتی امروز مشکل آفرین بوده و خواهند بود چون بنده شاهد بودم که افرادی برای مسائل دیگری آنجا رفت و آمد دارند و مزاحم مردمند .
    امروز شاهدیم که اگر دیر بجنبید گردانندگان بازار فردا طلبکار نیز خواهند بود و اگر این بازار خوب نمی گذاشتند به ما برسد . ممنمونم

    • کاملا موافقم با اقتصاد ضعیفی که شهر ما دارد و در سالهای اخیر رو به رشد بوده است صلاح نیسا فعلا جمعه بازار داشته باشیم چون کسبه دچار رکود خواهند شد.

  2. جرانظرات مخالفوحذف میکنین مردم کم درامدازبازارجمعه خریدمیکنن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.