• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

نباید اجازه داد هرکسی خود را نخبه بنامد

  • کد خبر : 26206
  • 07 بهمن 1393 - 10:22
نباید اجازه داد هرکسی خود را نخبه بنامد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، غربالگری در حوزه نخبگان را ضروری دانست و گفت: نباید اجازه داد هرکسی خود را نخبه بنامد. به گزارش نبض سحر، ‘ محمدرضا خانمحمدی’ دوشنبه شب در شورای نخبگان استان قزوین افزود: باید در حوزه نخبگان […]

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین، غربالگری در حوزه نخبگان را ضروری دانست و گفت: نباید اجازه داد هرکسی خود را نخبه بنامد.

به گزارش نبض سحر، ‘ محمدرضا خانمحمدی’ دوشنبه شب در شورای نخبگان استان قزوین افزود: باید در حوزه نخبگان با برنامه ریزی و انسجام بیشتری فعالیت کنیم و به موارد و ایده هایی بپردازیم که قابلیت عملیاتی شدن و سود رساندن به کشور را دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با تاکید بر لزوم افزایش حمایت ها از نخبگان و ایجاد تسهیل در فعالیت های مربوط به این قشر، گفت: اگرتا دیروز مرحله تولید ایده تا عمل و تجاری سازی آن از سوی نخبگان دارای فرایندی یک ماهه بود امروز این روند باید یکروزه طی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از ظرفیت و توان نخبگان، اقتصاد کشور را دانش بنیان کنیم، افزود: در این خصوص باید افراد برجسته و نخبه هر حوزه که دارای ایده های مناسب می باشند را شناسایی کرده و به حمایت از آنها بپردازیم.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی، سود شرکت های اپل و سامسونگ را به ترتیب معادل ۹۴ و ۷۵ درصد از درآمدهای ناشی از فروش نفت کشور خواند و گفت: با توجه به ظرفیت های بالای اقتصادی کشور با استفاده شایسته و مناسب از توان نخبگان خود در داخل و خارج و بسیج آنها ، می توان شرکت های بزرگ و موفقی ایجاد کرد که ضمن ایجاد فرصت های شغلی قابل توجه سود آنها معادل فروش نفت باشد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، کم کردن از حرفه های صنعتی کشور و تخصصی شدن آنها را یک ضرورت خواند و با بیان اینکه باید به سراغ آندسته از فعالیت های صنعتی که دارای توجیه لازم هستند برویم، گفت: در کره جنوبی ۶ حرفه صنعتی فعال است، در حالی که این رقم در کشور ما به ۱۳۹ حرفه می رسد.

رییس انجمن علوم باغبانی ایران نیز در این نشست از خشکسالی، سرما و استفاده نادرست از منابع آبی که موجب شور شدن و فرسایش خاک می شوند به عنوان مهم ترین تهدیدات کشاورزی کشور یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت و توان نخبگان و ایده های انان برای حل مشکلات این بخش بیشتر استفاده شود.

‘رضا فتوحی قزوینی’، استفاده صحیح از منابع آبی، مقابله با خشکسالی و سرما و تولید محصولات سالم را از اولویت های حوزه کشاورزی که باید با استفاده از ظرفیت نخبگان به حل آنها پرداخت، یاد کرد و گفت: هم اکنون مصرف نابجا و بی رویه کود به یکی از معضلات جدی کشاورزی کشور تبدیل شده است که باید به فکر حل آن بود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ انجمن علمی کشاورزی در کشور، اظهار کرد: به لحاظ تولید علم در عرصه کشاورزی جزو کشورهای مطرح جهان هستیم اما با خلاء استفاده مناسب از دانش های تولید شده برای حل مشکلات این بخش روبرو هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین و پزشک متخصص کودکان نیز در این نشست، ایجاد بانک ایده های نخبگان را ضروری دانست و گفت: باید افراد نخبه و شرکت های دانش بنیان را به شکل مناسب هدایت کرد تا شاهد تولید ثروت برای کشور از علم آنها بود.

‘منوچهر مهرام’ با تاکید بر حمایت جدی و واقعی از نخبگان، گفت: نباید این احساس در نخبگان ایجاد شود که در شهرستان ها و استان ها جایی برای پذیرش و استفاده از ایده های آنان نیست در غیر این صورت باید منتظر عزیمت آنها به تهران و خارج از کشور باشیم.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین نیز در این نشست از نخبگان به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه های اجتماعی کشور که نقش بی بدیلی در رشد و توسعه و استقلال میهن اسلامی دارند، یاد کرد و گفت: باید شاهد حضور این قشر در جلسات و کارگروه های مختلف اداری و تاثیرگذاری آنها در تصمیمات و برنامه ریزی ها بود.

‘ابوالحسن نایینی’ با بیان اینکه امروز زمان تجربه کردن گذشته و تقریبا تمامی مسایل با روش های علمی مشخص و تبیین و تعریف می شوند، افزود: در چنین شرایطی باید بیشتر به فکر اجرایی کردن ایده ها و فکرهای نخبگان خود باشیم.

انتهای پیام / منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=26206

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام آقای دکتر
    دقیقا درست فرمودید

    نباید اجازه داد هرکسی خودش رو نخبه بدونه …..

  2. دوستان همشهری حاضر در سبز گستران که کار ایجاد آبیاری قطره ای و تحت فشار را بر عهده دارند اظهار کردند که متخصصان آمریکایی قبل از انقلاب هشدار در مورد کم آبی و خشکسالی را داده بودن د ولی به دلیل مشکلات بوجود امده در این ۳ دهه گذشته ، مهندسین ما از این امر غافل بودند و روزی از خواب بیدار شده اند که کفگیر به ته دیگ خورده و متاسفانه دولت ها هم به دلیل درگیری و مشغله های فراوان از جنگ گرفته تا معضل اسرائیل ، همیشه از درون غافل بوده اند و متاسفانه اگر بیش از این به این در ان کنند باید هزاران لیتر نفت را با یک لیتر آب معاوضه کنیم و همانطور که آقای لاریجانی گفتند که در آبهای مرزی داریم سرمایگذاری می کنیم ولی بدانند که کشور های همسایه زمانی آب به ما خواهند داد که خودشان تشنه نباشند . شما را بخدا بخود آیید و مصلحت را دریابید که فردا دیر است هیچ کشوری به دل نخواهد سوزاند مزردم و جوانان را دریابید که سرمایه های اصلی این مملکتند . متشکرم .

  3. نخبه فقط دکتره وبس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.