• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

ارتباط صنعت و دانشگاه عامل اصلی پیشرفت کشور‌ است

  • کد خبر : 27557
  • 29 بهمن 1393 - 11:48
ارتباط صنعت و دانشگاه عامل اصلی پیشرفت کشور‌ است

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان خرم‌دره گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه عامل اصلی پیشرفت کشور‌ است. محمود شعبانی با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه به عنوان دو بال توسعه و شکوفایی اقتصاد جامعه و تحقق کرامت انسانی است، اظهار داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه به عنوان یک اصل پذیرفته شده در دنیای امروز […]

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان خرم‌دره گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه عامل اصلی پیشرفت کشور‌ است.

محمود شعبانی با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه به عنوان دو بال توسعه و شکوفایی اقتصاد جامعه و تحقق کرامت انسانی است، اظهار داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه به عنوان یک اصل پذیرفته شده در دنیای امروز است.

وی با بیان اینکه اگر چه ارتباط صنعت و دانشگاه به عنوان دو عامل اصلی ایجاد ثروت و توانایی علمی کشور‌ها به شمار می‌آید، تصریح کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه وسیله‌ای قدرتمند در ایجاد روحیه ملی و مقدمه توسعه همه جانبه علمی کشور تلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاه به عنوان متفکر‌ترین نهاد مسئول در قبال تحقق آرمان‌های ایران اسلامی ایجاب می‌کند برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام دهد.

شعبانی اضافه کرد: باید با برپا‌سازی بخش‌های کارآفرینی و پژوهشی در راستای برنامه‌های توسعه‌ای نسبت به ایجاد راه‌کار‌هایی در حوزه کسب و کار و یا به عبارتی تجاری سازی دانش اقدام شود.

وی با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیازمند تغییر نگاه و نگرش مدیران در سطوح عالی است، گفت: لزوم اجرای عملی تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه ضرورت نگاه فرهنگی در این بخش را آشکار می‌سازد.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان خرم‌دره به تقویت نهال نو پای تجاری سازی دانشگاه و تخصیص اعتبار به پژوهشکده‌های کشور تاکید کرد و بیان داشت: راه‌کار‌هایی از جمله توسعه پارک‌های علم و فناوری و ارتقای درجه علمی اساتید دانشگاه بر مبنای همکاری آنها با صنعت در این امر مهم است.

شعبانی ادامه داد: تعاریف مرتبط با تجاری سازی دانش و ارتباط با صنعت در سرفصل ارائه دروس، حمایت حقوقی و ثبت مالکیت‌های تجاری و توسعه طرح‌های دانش بنیان دانشگاهی از جمله راه‌کار‌های دیگر تحقق بخشی در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وی به واحد کارآفرینی دانشگاه پیام نور خرم‌دره اشاره و تصریح کرد: واحد کارآفرینی دانشگاه پیام نور خرم‌دره در سال ۱۳۹۱ با بهره‌گیری از تجارب اساتید و صاحب‌نظران فعالیت‌های خود را در حوزه صنعت آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان خرم‌دره افزود: فعالیت‌های حوزه صنعت دانشگاه پیام نور خرم‌دره با انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه پیام نور خرم‌دره و شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان صورت می‌گیرد.

موسوی بازدید‌های کارآفرینی از واحد‌های منتخب صنعتی و همچنین برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی ارتباط با صنعت را از فعالیت‌های واحد کارآفرینی دانشگاه پیام نور خرم‌دره عنوان کرد.

وی گفت: فعالیت‌های دانشگاه پیام نور شهرستان خرم‌دره در زمینه کارآفرینی و آشنایی دانشجویان با صنایع مختلف در راستای افزایش تبادلات علمی و پژوهشی و تقویت رابطه صنعت و دانشگاه است.

انتهای پیام/منبع: فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=27557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام
    ساختمان جدید دانشگاه کی حاضر میشه؟
    در ساختمان فعلی که مشغول تحصیل هستیم اصلا شبیه به دانشگاه نیست و امکانات مدرسه ها از دانشگاه پیام نور خرمدره بیشتره
    لطفا رسیدگی کنید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.