• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

تنظیم بازار با عرضه مرغ ۵۵۰۰ تومانی

  • کد خبر : 28103
  • 08 اسفند 1393 - 12:43

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ و صادرات آن از ابتدای سال ۹۳، گفت: با عرضه گسترده مرغ منجمد با قیمت ۵۵۰۰ تومانی، بازاز تنظیم می شود. به گزارش  نبض سحر به نقل از راه دانا به نقل از واحد مرکزی خبر،حسن رکنی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنج شنبه شب شبکه […]

تنظیم بازار با عرضه مرغ ۵۵۰۰ تومانی

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ و صادرات آن از ابتدای سال ۹۳، گفت: با عرضه گسترده مرغ منجمد با قیمت ۵۵۰۰ تومانی، بازاز تنظیم می شود.

به گزارش  نبض سحر به نقل از راه دانا به نقل از واحد مرکزی خبر،حسن رکنی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنج شنبه شب شبکه دو سیما، اصلی‌ترین علت گران شدن مرغ را افزایش تقاضا در بازار دانست.
وی همچنین از عرضه گسترده مرغ با قیمت ۵۵۰۰ تومان خبر داد.

معاون جهاد کشاورزی با اشاره به میانگین سرانه مصرف بالاتر از ۲۵ کیلوگرم در ایران گفت: ما هفتمین کشور تولید کننده گوشت مرغ هستیم.

وی افزود: با ملاحظه قیمت گوشت مرغ در یک سال گذشته ما به قیمت ۵۰۰۰ تومان هم می رسیم که قیمت منطقی نیست بلکه قیمت قابل قبول برای تولید و مصرف کننده  حدود ۷ هزار تومان است.

رکنی با بیان این که در یک سال و نیم گذشته ما همواره تولید مازاد داشته ایم گفت: به این علت نیازی به ورود مرغ سرد به بازار وجود نداشت از این رو بخشی صادر و قسمتی هم ذخیره سازی شد.

وی تصریح کرد: این روند و خرید مرغ از تولید کنندگان تا ۵ بهمن ادامه داشت که با ملاحظه شروع افزایش قیمت ها، از دو تا سه روز بعد خرید قطع شد.

افزایش تقاضا برای مرغ

معاون وزیر کشاورزی با اشاره به افزایش تقاضا برای مرغ در بهمن ماه گفت: تولید مرغ به صورت خطی صورت می گیرد ولی در ماههایی از سال کشش بازار کمتر می شود و در برخی زمان ها از جمله ماه رمضان و عید مصرف بالاتر می رود.

وی افزود: میدان بهمن در تهران شاخص ترین محل عرضه مرغ به شمار می رود و در حالی که متوسط عرضه در این محل به طور متوسط ۳۰۵ تن در ماه است و این میزان در بهمن به متوسط ۳۲۳ تن می رسد، تا امروز ورودی میدان بهمن ۴۱۸ تن بوده است.

رکنی با بیان این که خوشبختانه ما از یک کشور واردکننده به صادرکننده تبدیل شده به گونه ای که در سال ۹۳ تا امروز حدود ۶۵ هزار تن صادرات داشته ایم گفت: ظرفیت سردخانه ها معین است و تولید باید متناسب با بازار و توان صادراتی باشد.
در این مصاحبه یوسفی، رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی نیز اواخر بهمن و اسفند را از ماه های پرتقاضا برای گوشت مرغ بیان کرد و گفت: با افزایش تقاضا قیمت ها هم جا به جا می شوند.

وی افزود: قیمت ۵۰۰۰ تومان برای مرغ موجب ضرر و زیان تولید کنندگان می شود.
نخستین بار از  واردات مرغ بی نیاز شدیم

دارابی، مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ داران گوشتی نیز در این گفتگو با اشاره به متولی شدن وزارت جهاد کشاورزی در امر تنظیم بازار گفت: این امر موجب شد تا نخستین بار از  واردات مرغ بی نیاز شویم که خود نشان دهنده حمایت از تولید است.

وی افزود: ما الان حدود ۱۶۰ هزار تن مرغ منجمد در سردخانه ها داریم از این رو ما با کسری مرغ روبرو نیستیم.

دارابی تصریح کرد: مرغ سردی که توزیع می شود با قیمت ۷۰۰۰ تومان خریداری و از کیفی ترین مرغ های تولید شده است.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=28103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.