• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

شهیدی با ۵۰ زخم!

  • کد خبر : 28559
  • 15 اسفند 1393 - 9:45
شهیدی با ۵۰ زخم!

از آنجایی که تاب ماندن در پشت جبهه را نداشت به عنوان پاسدار بسیجی در پایگاه ابوذر ثبت نام کرده و عازم جبهه‌ها می‌شود.   در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است. آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با […]

از آنجایی که تاب ماندن در پشت جبهه را نداشت به عنوان پاسدار بسیجی در پایگاه ابوذر ثبت نام کرده و عازم جبهه‌ها می‌شود.

 

در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

سردار شهید علیرضا نوری

شهید نوری درسال ۱۳۳۱ در شهرستان ساری به‌دنیا آمد.

علیرضا دوران ابتدایی خود را با موفقیت سپری کرد و در سال ۱۳۵۰ مدرک دیپلم ریاضی را گرفت و پس از گذرانیدن دوره سربازی، در راه آهن استخدام شد و همزمان با کار درس را در دانشگاه ادامه داده و در رشته مهندسی راه و ساختمان مشغول شد.

سردار شهید علیرضا نوری

وی در سال ۵۷ همراه مردم مسلمان در راهپیمایی‌ها شرکت و حضور موثر داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه درآمده و پس از گذرانیدن آموزش‌های لازم، مسئول سپاه مستقر در راه آهن می‌شود.

نوری با شروع جنگ در پشت جبهه به فعالیت‌های خود ادامه داده و با سازماندهی و اعزام گروه‌های ۷۲ نفره به جبهه‌های جنوب نقش تعیین کننده‌ای در مقابله با رژیم متجاوز بعثی ایفا کرد.

سردار شهید علیرضا نوری

این شهید بزرگوار از آنجایی که تاب ماندن در پشت جبهه را نداشت به عنوان پاسدار بسیجی در پایگاه ابوذر ثبت نام کرد و عازم جبهه‌ها شد و به دلیل لیاقت و کاردانی که از خود نشان داد به عنوان معاون فرماندهی لشکر ابوذر منصوب شد.

شهید نوری در عملیات والفجر جلوه‌ای حماسی می‌‌یابد و ایثارگرانه حماسه می‌آفریند اما تیری به دستش اصابت می‌کند و دستش را قطع می‌کند.

سردار شهید علیرضا نوری

وی در طی دوران جبهه و جنگ و تا زمان شهادت نزدیک به پنجاه بار زخم برمی‌دارد اما در بیشتر عملیات‌ها حضوری عاشقانه و حماسی می‌یابد.

این شهید بزرگوار ۳ روز پیش از شهادت خبر شهادتش را به همسرش می‌دهد و سرانجام در عملیات کربلای ۵ در روز۱۱ بهمن سال ۱۳۶۵ در حالی که مشغول هدایت نیروهای بسیجی در عملیات بود در اثر ترکش، شهد شهادت نوشید.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=28559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. یاد یاران یاد باد
    کجایند آن مردان بی ادعا که ببینند چه آمد برسرما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.