• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

دکتر خانمحمدی و تصمیمات گرفته شده در حوزه انتخابیه خود

  • کد خبر : 29218
  • 26 اسفند 1393 - 8:35
دکتر خانمحمدی و تصمیمات گرفته شده در حوزه انتخابیه خود

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث شهرک برق، الکترونیک و آی تی در زنجان گفت: استقرار این شهرک در استان گامی در جهت استفاده از صنایع پاک است. محمدرضا خان‌محمدی خرمی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه و نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مورد موضوعاتی مانند محقق […]

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث شهرک برق، الکترونیک و آی تی در زنجان گفت: استقرار این شهرک در استان گامی در جهت استفاده از صنایع پاک است.

محمدرضا خان‌محمدی خرمی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه و نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مورد موضوعاتی مانند محقق شدن شعار سال، مهم‌ترین تصمیمات مجلس در سالی که گذشت و پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان به طرح دیدگاه پرداخت.

*نظر شما در مورد محقق شدن شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شد، چیست؟ آیا مسئولان توانستند این شعار را عملی کنند؟

خان‌محمدی: به نظر بنده در رابطه با شعار سال که رهبر معظم انقلاب آن را با هوشمندی به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی نام نهادند باید بیشتر بحث و بررسی شود و قوای مجریه، مقننه و قضائیه خود را ارزیابی کنند تا مشخص شود چه اقداماتی در راستای عملی شدن این شعار انجام دادند.

اگر مدیریت جهادی مانند دوران دفاع انجام می‌شد بخشی از نابسامانی‌ها و بیکاری پوشش داده می‌شد، اگر کارها با مدیریت جهادی پیش ‌برود مشکلات و تنگناهای کشور مانند تحریم و شیطنت‌ها اثری نخواهد داشت.

* با توجه به اینکه قسمتی از این شعار در رابطه با فرهنگ بود آیا اقدامات انجام شده در مورد مسائل فرهنگی راضی کننده است؟

خان‌محمدی: ارزیابی‌ها باید توسط مسئولان انجام شود ولی در مورد فرهنگ ما باید معنای جامع و کلی ارائه کنیم و در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی این را نهادینه کنیم و هر حوزه‌ای با رعایت اصول فرهنگی پیش‌ برود.

باید توجه شود که آیا اولویت دادن دیگران به خود در روحیه مدیران ما است یا نه؟ به طور کلی حوزه فرهنگ در همه حوزه‌ها خود را نشان می‌دهد، اگر مدیران در انجام وظیفه برای مردم کار کنند یعنی فرهنگ در آنجا حرف اول را می‌زند.

*به نظر شما مجلس در سالی که گذشت چه تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد که به نفع مردم و کشور بود؟

خان‌محمدی: به طور کلی مجلس به حوزه اشتغال و خروج از رکود توجه داشته و طرح‌های متنوعی را برای نجات صنعت مورد بررسی قرار داد. مسئله دیگری که به نظر بنده مورد توجه مجلس قرار گرفت بحث آب شرب روستایی و مهار آب‌های مرزی بود که توجه مجلس را به خود جلب کرد و مقام معظم رهبری نیز برای مهار آب‌های مرزی اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را صادر کردند.

مجلس امسال در مورد ضابطه‌مند کردن مسائل کشور در حد توان خود کارهایی را انجام داد و در رابطه با معشیت فرهنگیان نیز تصمیمات خوبی گرفته شد و مسائل داخلی و بین‌المللی از دیگر مسائلی بود که مجلس در این حوزه‌ها فعالانه عمل کرد.

*شما به عنوان نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه فکر می‌کنید چه تصمیمات مهمی برای مردم حوزه انتخابیه خود در سال ۹۳ گرفته شد؟

خان‌محمدی: ما در حوزه انتخابیه خود سعی کردیم کارهایی زیربنایی را تقویت کنیم، شهرک صنعتی خرمدره برق نداشت که این مشکل حل شد ما شاهد کلنگ‌زنی شهرک صنعتی سلطانیه بودیم که امیدواریم با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب شاهد رونق گرفتن اشتغال و تولید در این شهرستان باشیم.

ما نگران سلامت و درمان در منطقه هستیم که قصد داریم زمینه لازم را برای احداث درمانگاه در حوزه‌ انتخابی خود را تقویت کنیم، ما در مورد اشتغال وضعیت بدی نداریم طوری که آمار اشتغال در حوزه‌ انتخابیه بنده بهتر از سایر نقاط کشور است ولی ما می‌خواهیم وضعیت را بهتر از این شده و بیکاری کاهش و اشتغال تقویت شود که در این مورد پیگیری‌هایی را نیز انجام داده‌ایم.

ما توجه جدی به آب بندها و بهسازی راه‌های روستایی داشتیم و پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم تا مشکلات روستاییان را برطرف کنیم.

*موضوع چهار بانده شدن راه تاکستان- زنجان به کجا رسید؟

خان‌محمدی: در مورد چهار بانده شدن تاکستان-زنجان و دو خطه و برقی شدن خط ریلی جلسه‌ای با وزیر راه در همین نزدیکی دارم ما با توجه به جلساتی که با نمایندگان شمالغرب داشتیم موضوع خط ریلی را از تهران به تبریز مطرح کردیم.

* چقدر پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان هستید؟

خان‌محمدی: بنده و دیگر نمایندگان استان پیگیر مصوبات سفر هستیم، در رابطه با آب‌رسانی به ابهر و خرمدره و فاضلاب این شهرستان‌ها تمهیداتی انجام شده و در مورد بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است، در مورد طرح‌های استانی نیز بنده و دیگر نمایندگان استان به صورت جدی پیگیر هستیم.

بنده جلسه‌ای با معاون اجرایی رئیس جمهور داشتم و ایشان گزارشی را ارائه کردند که با توجه به گزارش ارائه شده بودجه‌ای که به استان و سه شهرستان حوزه انتخابیه بنده در نظر گرفته شده قابل قبول است.

*: در ایام دهه فجر شاهد کلنگ‌زنی شهرک صنعتی برق، الکترونیک و آی تی در زنجان بودیم.نمایندگان استان زنجان و حضرتعالی چقدر پیگیر کار این شهرک هستید؟

خان‌محمدی: بنده بارها اعلام کرده‌ام که کشور ما نیز باید مانند کره‌جنوبی که در شش حرفه صنعتی به صورت موفق فعال است، باشد، صنعت، برق، الکترونیک و آی تی به عنوان یکی از صنایع پاک می‌تواند کمک‌حال کشور باشد، اکنون برندهای بزرگ فعال در الکترونیک در شهرک زنجان مستقرند.

ایجاد شغل در حوزه برق و آی تی هزینه کمتری به عنوان مثال نسبت به صنعت سیمان دارد، اگر برای ایجاد یک شغل در صنعت سیمان نیاز به یک میلیارد تومان است در حوزه برق و آی تی با صد میلیون تومان می‌توان برای یک نفر شغل ایجاد کرد.

صنایع برق و آی تی آلایندگی ندارند که این امتیاز نیز مورد توجه است، بیشتر صنایع با وجود سودآوری برای محیط زیست زیان‌آور است ولی این صنعت می‌تواند گامی باشد برای استفاده از صنایع پاک و ارزش افزوده بالا که امیدواریم با تکمیل شدن این شهرک جوانان تحصیل کرده استان تحت پوشش اشتغال این صنعت قرار گیرند.

ما جلسات متعددی را در مورد این شهرک با دولت داشتیم، پیگیری‌های ما ادامه دارد و اخیرا نیز جلسه‌ای با وزیر ارتباطات در رابطه با این موضوع برگزار کردیم که امیدواریم کارهای این شهرک به سرعت انجام شود.

گفت‌وگو از علی الماسی

انتهای پیام/منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=29218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.