• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

نمایندگان آمریکایی: رفع دائم تحریم‌های ایران مستلزم تصویب قانونی جدید در کنگره است

  • کد خبر : 29568
  • 04 فروردین 1394 - 15:08
نمایندگان آمریکایی: رفع دائم تحریم‌های ایران مستلزم تصویب قانونی جدید در کنگره است

بیش از ۳۰۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا نامه ای درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران به رئیس جمهور این کشور نوشتند. به گزارش نبض سحر به نقل از    باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، بیش از سیصد عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای تازه به “باراک اوباما”، رئیس جمهور این کشور تاکید […]

بیش از ۳۰۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا نامه ای درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران به رئیس جمهور این کشور نوشتند.

به گزارش نبض سحر به نقل از    باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، بیش از سیصد عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای تازه به “باراک اوباما”، رئیس جمهور این کشور تاکید کردند پیش از هر گونه اقدام کنگره برای لغو تحریم‌ها، زیرساخت‌ هسته‌ای ایران باید در چارچوب توافق هسته‌ای احتمالی با تهران، «چندین دهه» محدود شود. 

 
در این نامه که روز دوشنبه منتشر شد، قانونگذاران مجلس نمایندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه، بر مسائل «جدی و فوری» در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تاکید کردند. 
 
در نامه نمایندگان آمریکا به اوباما آمده است: «یک توافق نهایی و جامع هسته‌ای باید زیرساخت هسته‌ای ایران را به اندازه‌ای محدود کند که ایران هیچ راهی برای دستیابی به بمب [هسته‌ای] نداشته باشد.» 
 
نمایندگان آمریکا همچنین بر «بلندمدت» بودن هرگونه توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تاکید کردند. 
 
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود با مطرح کردن ادعای واهی «ده‌ها سال فریب‌کاری از سوی ایران» نوشتند: «مذاکره کنندگان باید به حداکثر میزان پایبندی در زمینه شفافیت ایران دست یابند.» 
 
در این نامه تاکید شده است: «در قالب هرگونه نظام راستی‌آزمایی و بازرسی باید امکان دسترسی فوری به مکان‌های مشکوک فراهم شود و محدودیت‌های اثبات‌پذیر بر برنامه هسته‌ای ایران باید تا ده‌ها سال ادامه یابد.» 
 
این نامه در حالی نوشته شده است که ماه‌هاست کنگره امریکا با دولت اوباما درباره توافق هسته‌ای با ایران اختلاف دارد. اکثریت جمهوری خواه کنگره از توافق با ایران حتی پیش از انعقاد آن انتقاد می‌کنند و بسیاری از دموکرات‌های کنگره نیز درباره این موضوع ابراز بدبینی کرده و گفته‌اند آماده‌اند با استفاده از ابزارهای قانونی جهت جلوگیری از هرگونه توافقی که به نظر آنان در نابودی زیرساخت هسته‌ای ایران ناکافی باشد، اقدام کنند. 
 
دو هفته قبل ۴۷ سناتور جمهوری خواه در نامه‌ای مشابه به مقامات ایران هشدار دادند هرگونه توافق هسته‌ای که با دولت اوباما امضا شود، بعد از پایان دوران ریاست‌جمهوری وی معتبر نیست و ادامه نخواهد داشت. 
 
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه دوشنبه خود به اوباما، هرگونه رفع دائم تحریمهای ضد ایرانی را مستلزم تصویب قانونی جدید دانستند و نوشتند: «در بازبینی این توافق، کنگره باید متقاعد شود که مفاد آن هر گونه مسیر دستیابی به بمب را می‌بندد و تنها آن زمان است که کنگره می‌تواند به بررسی کاهش دائم تحریم‌ها بپردازد.»

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=29568

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.