• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

برابری جمعیت مسلمانان و مسیحیان تا ۲۰۵۰

  • کد خبر : 30119
  • 14 فروردین 1394 - 12:41
برابری جمعیت مسلمانان و مسیحیان تا ۲۰۵۰

یک روزنامه انگلیسی از پیشی گرفتن جمعیت مسلمانان از مسیحیان در سال ۲۰۷۰ خبرداد.  در آغاز سال ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان در قاره اروپا بیش از ده درصد افزایش خواهد یافت که با این روند در آغاز سال ۲۰۷۰ جمعیت مسلمانان در جهان از مسیحیان بیشتر خواهدشد. براساس پژوهش انجام شده در مرکز پژوهشهای “بو” در […]

یک روزنامه انگلیسی از پیشی گرفتن جمعیت مسلمانان از مسیحیان در سال ۲۰۷۰ خبرداد.

 در آغاز سال ۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان در قاره اروپا بیش از ده درصد افزایش خواهد یافت که با این روند در آغاز سال ۲۰۷۰ جمعیت مسلمانان در جهان از مسیحیان بیشتر خواهدشد.

براساس پژوهش انجام شده در مرکز پژوهشهای “بو” در انگلیس توسط ” انس حبیب ” ، انتظار می رود، روند رشد مسلمانان آمریکا در سال ۲۰۵۰ به ۲.۱ درصد افزایش یابد.

مسلمانان هم اکنون ، دومین گروه بزرگ دینی در ایالات متحده آمریکا به شمارمی آیند.

براساس این پژوهش جمعیت ۷۷ درصدی مسیحیان آمریکا در زمان حاضر که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند در سال ۲۰۵۰ تا ۶۶ درصد کاهش می یابد.

بنابر این پژوهش، مهاجرت و افزایش زاد و ولد میان خانواده های مسلمان در قاره پیر، جمعیت ۴۳ میلیون نفری مسلمانان در اروپا را در آغاز سال ۲۰۵۰ به حدود ۷۱ میلیون نفر خواهد رساند.

بیش از ده درصد از جمعیت اروپا را مسلمانان تشکیل می دهند.

این پژوهش افزود: گسترش الگوهای زندگی سکولار در کشورهای غربی علت اصلی کاهش رشد جمعیت مسیحیان در این کشورهاست.

همچنین، کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در کشورهای در حال توسعه در جهان، از عوامل نرخ رشد مسلمانان و مسیحیان به شمار می آید.

در حالی که مسلمانان در اروپا با محدودیت‌ها و خط قرمزهای فراوانی روبرو بوده و پروژه‌های اسلام‌هراسی بسیاری در غرب در حال اجرا است، اما براساس آمارهای رسمی، تعداد مسلمانان و میزان گرایش به دین اسلام در میان اروپاییان نسبت به یکی-دو دهه گذشته دو برابر شده و پیش‌بینی می‌شود در انتهای سومین دهه هزاره سوم میلادی، اروپا چهره‌ای اسلامی به خود خواهد گرفت.

به گزارش راشاتودی، اسلام تا ۱۰ سال آینده دین غالب در انگلیس خواهد بود. بنابراین گزارش،‌ آمارهای منتشر شده مربوط به سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهند از هر ۱۰ انگلیسی زیر ۲۵ سال، یک نفر مسلمان بوده،‌ و این در حالی است که رواج مسیحیت در این کشور به شدت در حال کاهش است.

راشاتودی می‌افزاید، انفجار جمعیتی مسلمانان در انگلیس و سالخوردگی مسیحیان این کشور به علاوه عدم تمایل جوانان به پیروی از مسیحیت، انگلیس را در ۱۰ سال آینده به کشوری اسلامی تبدیل خواهد کرد.

منبع: العالم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=30119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.