• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

بهزیستی و رفاه در هفته ای که گذشت؛ تسهیلات ویژه تغییر نام/ ۴۷۰ میلیارد برای بیمه قالیبافان

  • کد خبر : 30709
  • 20 فروردین 1394 - 10:29
بهزیستی و رفاه در هفته ای که گذشت؛ تسهیلات ویژه تغییر نام/ ۴۷۰ میلیارد برای بیمه قالیبافان

اعتبار۱۰۰ میلیاردی خرید تجهیزات توانبخشی، تسهیلات ویژه تغییر نام ،جزئیات جدید از بسته خدمات درمانی،اختصاص ۴۷۰ میلیارد برای بیمه قالیبافان و..از مهمترین اخبار حوزه بهزیستی و رفاه در این هفته بوده است.  در این هفته اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می شود. اعتبار۱۰۰ […]

اعتبار۱۰۰ میلیاردی خرید تجهیزات توانبخشی، تسهیلات ویژه تغییر نام ،جزئیات جدید از بسته خدمات درمانی،اختصاص ۴۷۰ میلیارد برای بیمه قالیبافان و..از مهمترین اخبار حوزه بهزیستی و رفاه در این هفته بوده است.

 در این هفته اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می شود.

اعتبار۱۰۰ میلیاردی خرید تجهیزات توانبخشی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در این هفته از اختصاص اعتباری ویژه برای تامین تجهیزات معلولان در کشور سال جاری خبر داد.

یحیی سخنگویی افزود: در سال جاری برنامه ها و طرحهای زیادی در حوزه معلولان اجرایی می شود که مهمترین آن تامین تجهیزات وسایل توانبخشی این افراد است.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت برای تجهیزات توانبخشی معلولان مانند سمعک، واکر ، عصا، ویلچر و … خبر داد و تاکید کرد: این اعتبار در نیمه اول سال ۹۴ تخصیص داده می شود.

تسهیلات ویژه تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی

سازمان ثبت احوال در هفته جاری اعلام کرد که همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسهیلاتی برای تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی فراهم شده است.

دکتر محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه همواره با درخواستهای مردمی برای استفاده از نام های فاطمه، زهرا و علی مواجه هستیم، دستورالعملی به ادارات ثبت احوال سراسر کشور ابلاغ شده است که بر این اساس تغییر نام به فاطمه، زهرا و علی از ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تا ولادت امیر مومنان حضرت علی (ع) با رعایت ضوابط قانونی و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییر نام برای افراد بالای ۱۵ سال مشروط به ارائه برگه عدم سوء پیشینه است افزود: افراد از ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) تا ولادت حضرت علی (ع) در صورتی که درخواست خود را ارائه نمایند در حداقل زمان و با کمترین تشریفات اداری تغییر نام برای آنها انجام می شود.

اجرای طرح بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی شهرستان های استان تهران نیز از اجرای آزمایشی طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بازگشت آنان به مدرسه خبر داد.

دکتر ابراهیم غفاری اظهارداشت: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی استان تهران، سازمان های مردم نهاد، موسسات غیردولتی و کلینیک های مددکاری اجتماعی تحت نظر بهزیستی با موضوع اجرای طرح بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش امضا شد.

جزئیات جدید از بسته خدمات درمانی در سال ۹۴

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در روزهای میانی این هفته از ارتقاء بسته خدمات درمانی و بیمه ای بیمه شدگان در سال ۹۴ خبر داد و گفت: توانمندسازی بیمه شدگان یکی از اقدامات مهمی است که اجرایی خواهد شد.

انوشیروان محسنی بند پی افزود: در سال جاری برنامه ها و طرحهای زیادی اجرایی خواهد شد که البته ادامه و توسعه برخی از طرحهای در دست اجرای سال ۹۳ نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته پوشش فراگیر بیمه ای برای افراد فاقد بیمه در کشور ایجاد شد بطوریکه ۸ میلیون نفر نیز تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات سرپایی و بستری مراکز درمانی بهره مند می شوند.

اعلام نتایج حذف دفترچه بیمه تا پایان فروردین ماه

سخنگوی سازمان بیمه سلامت ایران در این هفته با اشاره به اینکه نتایج ارزیابی طرح حذف دفترچه بیمه و جایگزینی کد ملی تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: در سال جاری این طرح توسعه پیدا می کند.

سید مهدی میرشاه ولد  افزود: طرح حذف دفترچه بیمه و جایگزینی کد ملی برای پذیرش بیماران در بیمارستانهای طرف قرار داد سازمان بیمه سلامت از ۱۵ آذرماه سال گذشته در ۴ استان تهران ، مازندران ، اصفهان و فارس اجرایی شد و ارزیابی نهایی مرحله آزمایشی اجرای آن طی ۱۵ روز باقی مانده اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۱ بیمارستان کشور دفترچه بیمه حذف شده است ، تاکیدکرد: موفقیت آمیز بودن نتایج آن باعث اجرای گسترده این طرح در سال ۹۴ و در تعداد بیشتری از بیمارستانها و همچنین استانهای کشور خواهد بود.

اختصاص ۴۷۰ میلیارد برای بیمه قالیبافان

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز ضمن تشریح وضعیت پوشش بیمه ای مشاغل مختلف، از اختصاص ۴۷۰ میلیارد تومان برای بیمه قالیبافان در سال ۹۴ خبر داد.

سیروس نصیری افزود: در سال گذشته بیمه های مختلفی مانند باربران، قالیبافان، رانندگان حمل و نقل بار و… از سوی سازمان تامین اجتماعی انجام شده و در سال جاری نیز این بیمه ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در سال قبل در این حرف بیمه بوده اند در صورتیکه در شغل خود مشغول به کار باشند بیمه خواهند شد، گفت: بر اساس یک دستورالعمل مشخصی که میان تامین اجتماعی و سازمان متبوع تدوین شده است ، بازرسی هایی از بیمه شدگان انجام می شود برای اینکه مشخص شود که همچنان در شغل اعلام شده فعالیت می کنند یا خیر و پس از تایید بازرسان بیمه این افراد ادامه پیدا خواهد کرد و در غیر این صورت قطع می شود.

اعلام نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی در مشاغل سخت

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای در هفته جاری به واحدهای اجرایی این سازمان نحوه محاسبه ۴ درصد مستمری بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را تشریح کرد.

در بخشنامه صادر شده از سوی دکتر سیدتقی نوربخش آمده است: عدم پرداخت به موقع ۴درصد مستمری کارهای سخت و زیان آور از سوی برخی کارفرمایان، موجب تأخیر در بازنشستگی به هنگام بیمه شدگان شاغل در این مشاغل می شود، از این رو سازمان تأمین اجتماعی، اقدام به انجام اصلاحاتی در نحوه دریافت ۴ درصد مستمری کارهای سخت و زیان آور نموده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=30709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.