• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

استفاده از روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی زنجان توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 30829
  • 22 فروردین 1394 - 10:21
استفاده از روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی زنجان توسعه می‌یابد

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور مقابله با بحران کم آبی و ممانعت از متضرر شدن کشاورزان، روش استفاده از آب در بخش کشاورزی زنجان مدیریت می‌شود.    جواد تاراسیبا اشاره به اینکه محدودیت و کاهش میزان آب در بخش کشاورزی امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: قبول داریم که بخش کشاورزی بیش‌ترین تلفات […]

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور مقابله با بحران کم آبی و ممانعت از متضرر شدن کشاورزان، روش استفاده از آب در بخش کشاورزی زنجان مدیریت می‌شود.

 جواد تاراسیبا اشاره به اینکه محدودیت و کاهش میزان آب در بخش کشاورزی امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: قبول داریم که بخش کشاورزی بیش‌ترین تلفات آب را به خود اختصاص داده اما واقعیت این است که محدودیت و کاهش میزان مصرف در این بخش امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: به منظور مقابله با بحران کم آبی و ممانعت از متضرر شدن کشاورزان، روش استفاده از آب در بخش کشاورزی زنجان به شیوه صحیح مدیریت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: در بسیاری از کشورهای جهان میزان استفاده از آب در بخش کشاورزی پایین نبوده در نتیجه مسئولان برای مقابله با بحران آب و جلوگیری از هدر رفت آن بهره‌وری آب را در اراضی کشاورزی ارتقا داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قسمت اعظم محصولات و فراورده‌های کشاورزی را آب تشکیل می‌دهد، در نتیجه داشتن سهم زیاد مصرف آب در این بخش نسبت به سایر حوزه‌ها از جمله صنعت یک مسئله شفاف و کاملا مشخص است.

تاراسی عنوان کرد: کشت گیاهان با نیاز آبی کم، استفاده از گونه‌های اصلاح شده و اصلاح روش سیستم‌های نوین آبیاری به جای روش‌های سنتی از جمله برنامه‌های موثر مقابله با بحران کم آبی است.

وی تصریح کرد: مکانیزه شدن فرآیند تولید در بخش کشاورزی علاوه بر افزایش کمی و کیفی محصولات سبب استفاده از آب به صورت منطق می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال جدید برنامه‌ جامع خود را که در چند محور تنظیم شده با موفقیت عملی کند.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=30829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.