• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

اجاره مسکن در کدام استان کمتر است؟

  • کد خبر : 31140
  • 26 فروردین 1394 - 17:50
اجاره مسکن در کدام استان کمتر است؟

بیشترین اجاره ماهانه هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله مربوط به استان تهران و با قیمت تقریبی ۸۹ هزار و ۹۸۷ تومان و کمترین آن ۱۶۶ تومان در قزوین بوده است.   مرکز آمار اعلام کرد که متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در […]

بیشترین اجاره ماهانه هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله مربوط به استان تهران و با قیمت تقریبی ۸۹ هزار و ۹۸۷ تومان و کمترین آن ۱۶۶ تومان در قزوین بوده است.

  مرکز آمار اعلام کرد که متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در نیمه اول سال ۱۳۹۳ در سطح کل کشور یک میلیون و ۴۳۳ هزار تومان و متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در همین دوره معادل ۷۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان بوده ‌است.
هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی با قیمت متوسط ۷۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شده‌است که این میزان نسبت به نیمه اول سال ۱۳۹۲، ۶.۹ درصد افزایش و نسبت به نیمه دوم سال ۱۳۹۲ یک درصد کاهش قیمت داشته‌است.

بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زمین و یا ساختمان مسکونی کلنگی در استان تهران و با ارزش سه میلیون و ۸۷۷ هزار و صد تومان بوده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با متوسط قیمت ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان کمترین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی را داشته است.

همچنین کمترین میزان قیمت خرید و فروش زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی مربوط به استان یزد با ۵۰۰۰ تومان و بیشترین میزان آن در استان تهران با ۲۱ میلیون و ۹۷۷ هزار تومان به دست آمده است.

* جزئیات قیمت مسکن

همچنین در نیمه اول سال ۱۳۹۳ متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی معادل یک میلیون و ۴۳۳ هزار تومان بوده است که در مقایسه با نیمه اول سال ۱۳۹۲ ۱.۳ درصد کاهش و نسبت به نیمه دوم این سال ۰.۹ درصد افزایش داشته است.

براساس این آمار که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی مربوط به استان تهران و با ارزش سه میلیون و ۳۶۹ هزار تومان بوده است.

بیشترین میزان قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی نیز در این استان ۲۲ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

کمترین متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی نیز با ارزش ۱۷۹ هزار و صد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است و کمترین قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی درمعاملات انجام شده در نیمه اول سال ۱۳۹۳ مربوط به استان خوزستان با قیمت ۶۳۰۰ تومان بوده است.

* جزئیات اجاره‌بها

متوسط اجاره ماهانه در نیمه اول سال گذشته به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سراسر کشور حدود ۷۳۰۰ تومان بوده است.

این میزان نسبت به نیمه دوم سال ۱۳۹۲، ۱۰.۱ درصد و نسبت به نیمه اول این سال ۸.۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

بیشترین متوسط اجاره ماهانه برای هر متر مربع زیربنای مسکونی مربوط به استان تهران و با قیمت تقریبی ۱۶ هزار و ۲۵ تومان و بیشترین قیمت اجاره ماهانه در این شهر معادل ۸۹ هزار و ۹۸۷ تومان بوده است.

کمترین متوسط اجاره ماهانه نیز مربوط به استان چهارمحال و بختیاری و با قیمت تقریبی ۱۸۸۰ تومان بود و در این دوره کمترین اجاره بهای ماهانه پرداختی به ازای هر متر مربع زیربنای مسکونی مربوط به استان قزوین و با قیمت تقریبی ۱۶۶ تومان بوده است.

فرهنگ نیوز

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=31140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.