• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

آیت الله صفایی بوشهری در جلسه تفسیر قرآن: کمال انسان در خداخواهی، خدایادی و خداخوانی است

  • کد خبر : 31172
  • 27 فروردین 1394 - 10:51
آیت الله صفایی بوشهری در جلسه تفسیر قرآن: کمال انسان در خداخواهی، خدایادی و خداخوانی است

امام جمعه بوشهر گفت: انسان موجودی است که باید خداخواه، خدایاد و خداخوان باشد، اما این انسان در فضای غفلت آلود زندگی، دچار فراموشی خدا می شود و این بزرگترین ضربه ای است که انسان به شخصیت زندگی خودش می زند.   آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه […]

امام جمعه بوشهر گفت: انسان موجودی است که باید خداخواه، خدایاد و خداخوان باشد، اما این انسان در فضای غفلت آلود زندگی، دچار فراموشی خدا می شود و این بزرگترین ضربه ای است که انسان به شخصیت زندگی خودش می زند.

 

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در جلسه تفسیر قرآن این هفته گفت: آیات متقابل، در تربیت انسان خیلی مهم هستند و انسان به کمک آن ها فضای معنوی اطراف خود را درک می کند که در زندگی چه راهی را برود.

وی در این جلسه که موضوع آن خداخواهی، خدایادی و خداخوانی بود، با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه زمر، اظهار داشت: انسان موجودی است که باید خداخواه، خدایاد و خداخوان باشد، اما این انسان در فضای غفلت آلود زندگی، دچار فراموشی خدا می شود و این بزرگترین ضربه ای است که انسان به شخصیت زندگی خودش می زند.

آیت الله صفایی افزود: اگر انسان در تنگنای فشارهای سخت زندگی قرار بگیرد، خدایاد، خداخواه و خداخوان می شود، اما همین که فضای زندگی به آسایش و گشایش برسد، همه چیز ازجمله خدا را فراموش می کند و غفلت، فضای زندگی او را می گیرد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: خدا در قرآن می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید، در همه حال یاد خدا باشید؛ چون با یاد خدا است که هم شخصیت انسان معماری می شود و هم درون انسان آرام می شود و مسیر زندگی اش، بر اساس معیارهای الهی پیش می رود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر کسی خدا را فراموش کند، خدا او را به بیماری خود فراموشی دچار می کند، به طوری که خودش را هم فراموش می کند و دائم به فکر بیرون از خود مثل مال، شهرت و … است و در روز قیامت، کور محشور می شود.

وی گفت: کسی که از یاد خدا اعراض می کند، خداخواه، خدایاد و خداخوان نیست، بلکه او در مسیری پر از آشوب، عذاب، گرفتاری و مشکلات زندگی می کند.

آیت الله صفایی تصریح کرد: انسان ها در زندگی به سه گروه تقسیم می شوند؛ عده ای همواره به یاد خدا هستند، خداوند از اینان تمجیدهای آسمانی می کند و هیچ چیزی موجب نمی شود که خدا را فراموش کنند.

وی افزود: این افراد تمام وجودشان یاد خدا و خداخوانی است؛ چه درحال عبادت و چه در غیرعبادت، انسان هایی الهی هستند، وقتی نام خدا می آید، قلبشان در عین هراسانی، شاد می شود و برخلاف همه انسان های دیگر، گرفتار مشکلات و زیان نمی شوند.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: گروه دوم کسانی هستند که گاهی به یاد خدا هستند و گاهی نیستند؛ درواقع بیشتر مواقع گرفتاری و مشکلات به یاد خدا هستند که اگر این مشکلات نبود، خدا را یاد نمی کردند.

وی ادامه داد: چنین افرادی که گاهی خداخواه هستند، گاهی خدایاد و گاهی خداخوان، دچار نوعی شرک هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: گروه سوم اصلا به یاد خدا نیستند، شیطان روی زندگی آن ها خیمه زده است و خداخواهی، خدایادی و خداخوانی از یادشان رفته است.

آیت الله صفایی گفت: چنین افرادی، نه اهل نماز، روزه و خیرات هستند، نه اهل تسبیح و ذکر خدا، حتی وقت گرفتاری هم خدا را نمی خوانند و کاملا بر بال سقوط سوار شده و فرومی روند.

وی افزود: فقط خدا می تواند به فریاد این افراد برسد، اما نباید ناامید شوند چراکه ناامیدی هم بزرگترین گناه است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: گرفتاری های زندگی باعث می شود انسان خدا را فراموش کند و کاری به کردگار نداشته باشد و ترک یاد خدا هم موجب قصی شدن قلب انسان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: انسانی که خداخوان، خدایاد و خداخواه باشد، انسان متصل به خدا و منبع قدرت است و قیمت و ارزش بسیاری دارد.

آیت الله صفایی تصریح کرد: گاهی انسان ها خدا را فراموش می کنند، اما خدا انسان ها را فراموش نمی کند و منتظر است که او را بخوانند تا اجابتشان کند.

وی ادامه داد: انسان با خدا پیمان بسته ولی پیمان بندگی اش را می شکند، اما خدا پیمان خدایی اش را نمی شکند، بنابراین کمال انسان در خدایادی، خداخواهی و خداخوانی است.

انتهای پیام/دانا

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=31172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.