• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
5

ربیعی خبر داد: رونمایی از طرح جایگزین مسکن مهر

  • کد خبر : 31315
  • 28 فروردین 1394 - 14:00
ربیعی خبر داد: رونمایی از طرح جایگزین مسکن مهر

وزیر کار با اعلام اینکه در طرح جایگزین مسکن مهر، بخشی از کار به تعاونی ها واگذار می شود، گفت: اشتغال بزرگ در بنگاه های کوچک؛ برای مقابله با بیکاری و اشتغال زایی دنبال می شود.    علی ربیعی با اعلام اینکه شعار وزارت تعاون، کار و رفاه در سال جاری با تعاون کار ایجاد […]

وزیر کار با اعلام اینکه در طرح جایگزین مسکن مهر، بخشی از کار به تعاونی ها واگذار می شود، گفت: اشتغال بزرگ در بنگاه های کوچک؛ برای مقابله با بیکاری و اشتغال زایی دنبال می شود.

 

 علی ربیعی با اعلام اینکه شعار وزارت تعاون، کار و رفاه در سال جاری با تعاون کار ایجاد می‌کنیم تا به رفاه برسیم است از گفتگوهای اجتماعی پیرامون تعاون سخن گفت و افزود: در حوزه مسکن، طرح جایگزین مسکن مهر به زودی رونمایی خواهد شد.

وزیر کار گفت: این طرح حمایتی که با همکاری این وزارتخانه و وزارت مسکن در حال انجام است حاصل ۸ ماه کار کارشناسی دقیق با حضور اقتصاددانان، جامعه‌شناسان و زمین‌ شناسان است که معضل مسکن قشر مستضعف را برطرف خواهد کرد.

ربیعی با اشاره به اجرای موفق طرح امنیت غذایی در کشور خاطر نشان کرد: کارهایی مانند این طرح که عقبه کارشناسی دارد موفق می شود و ما در این راستا باید کارهای بزرگ را برای خود هدفگذاری کنیم و به سمت آن جلو برویم، حتی اگر دیده نشویم.

وی با اشاره به طرح تکاپو و اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال گفت: بحث اشتغال بزرگ در بنگاه‌ های کوچک و متوسط را دنبال می‌کنیم که خوشبختانه مقام معظم رهبری هم در صحبت‌ ها‌یشان به بنگاه‌ های کوچک اشاره داشتند.

وزیر کار افزود: یکی از بهترین راه های رفع مسئله رفع فقر و محرومیت تعاون است. رفع فقر و محرومیت در جامعه باید در قالب تعاون هدفگذاری شود؛ بنابراین به جای سرمایه‌ گذاری‌ های بزرگ باید از مشارکت عمومی جامعه توسط تعاونی‌ ها بهره‌مند شد.

ربیعی ادامه داد: در بحث مسکن حمایتی بخشی را به تعاونی‌ ها اختصاص خواهیم داد و از این ظرفیت قطعا استفاده می‌کنیم. علاوه بر این، صندوق‌ های مسکن در قالب تعاونی‌ ها نیز پیگیری می‌ شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اشکال جدیدی از تعاونی‌ ها را رونمایی کنیم افزود: در کنار این مسئله با تعاونی‌ های منطقه‌ ای و بین‌ المللی تعامل ایجاد شود و به نوعی مرکز مطالعات منطقه‌ ای تعاون در ایران پایه‌ گذاری شود.

انتهای پیام/دانا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=31315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.