• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

کمک ۲۷۴ میلیون دلاری پادشاه عربستان به یمن! /ناو آمریکایی جنوب صنعا را هدف قرار داد/ سلاح‌های سعودی در دست انصارالله +تصویر

  • کد خبر : 31440
  • 29 فروردین 1394 - 17:53
کمک ۲۷۴ میلیون دلاری پادشاه عربستان به یمن! /ناو آمریکایی جنوب صنعا را هدف قرار داد/ سلاح‌های سعودی در دست انصارالله +تصویر

مردم صنعا روز پنجشنبه در محکومیت تجاوز عربستان سعودی به کشورشان و موضع‌گیری ضد حوثی شورای امنیت سازمان ملل، در میدان «التغییر» پایتخت یمن تظاهرات کردند، هر چند جامعه جهانی قصد ندارد سکوت خود را بکشند و به صدای این معترضان گوش فرا دهد. بیست و چهارمین روز تجاوز عربستان یه یمن در حالی آغاز […]

مردم صنعا روز پنجشنبه در محکومیت تجاوز عربستان سعودی به کشورشان و موضع‌گیری ضد حوثی شورای امنیت سازمان ملل، در میدان «التغییر» پایتخت یمن تظاهرات کردند، هر چند جامعه جهانی قصد ندارد سکوت خود را بکشند و به صدای این معترضان گوش فرا دهد.

بیست و چهارمین روز تجاوز عربستان یه یمن در حالی آغاز شد که سخنرانی آتشین روز گذشته دبیرکل حزب‌الله سعودی‌ها را خشمگین کرده و دستگاه تبلیغاتی‌شان با فاصله کمی از این سخنرانی، جنگ روانی علیه حزب‌الله را کلید زدند.

مردم صنعا روز پنجشنبه در محکومیت تجاوز عربستان سعودی به کشورشان و موضع‌گیری ضد حوثی شورای امنیت سازمان ملل، در میدان «التغییر» پایتخت یمن تظاهرات کردند، هر چند جامعه جهانی قصد ندارد سکوت خود را بکشند و به صدای این معترضان گوش فرا دهد.

ناو آمریکایی، جنوب صنعا را هدف قرار داد

یک پایگاه خبری یمنی از شلیک دست‌کم ۲ موشک از نوع «کروز» در شب گذشته به سوی صنعا خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «إب پرس»، منابع نظامی آگاه اعلام کرد که یک ناو جنگی آمریکایی، دست‌کم ۲ موشک کروز به سوی جنوب پایتخت یمن شلیک کرده است و به احتمال زیاد این موشک‌ها منطقه «فج عطان» و پایگاه نظامی «الحفا» را هدف قرار داده‌اند.

کمک ۲۷۴ میلیون دلاری پادشاه عربستان به یمن!

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان ۲۷۴ میلیون دلار به بهانه کمک رسانی به یمن اختصاص داد.

این در حالی است که تا کنون صدها غیر نظامی یمنی در پی تجاوز کشورهای عربی به سرکردگی عربستان به یمن کشته شده‌اند و گزارش‌ها حاکی از کسری بودجه عربستان در سال جاری است که به دلیل هزینه‌های این عملیات ایجاد شده است.

حمایت رئیس‌جمهور سابق لبنان از تجاوز عربستان به یمن

«میشل سلیمان» رئیس‌جمهور سابق لبنان در مراسمی در کویت، ائتلاف عربی تشکیل شده برای حمله نظامی به یمن، تصمیم‌های اتحادیه عرب و شورای امنیت در خصوص یمن را تایید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «النشره»، سلیمان در مراسم خیریه مرکز سرطان کودکان «جود» در کویت ضمن اعلام حمایت از اقدام کشورهای عربی علیه یمن، از رهبران این کشورها خواست به مبارزه با تروریسم، افکار تاریک و دولت‌هایی که او آنها را دولت‌های طایفه‌گرا خواند، بپردازند و از بخش‌های مختلف جهان عرب محافظت کنند.

وی در ادامه به فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: امت عربی باید مسأله محوری فلسطین را به جایگاه اصلی خود بازگردانند.

ائتلاف عربی از روز پنجشنبه (۶ فروردین) حملات خود علیه ملت یمن را آغاز کرده و بر اساس اعلام سخنگوی نیروهای مسلح یمن، تاکنون بیش از ۲۵۰۰ یمنی کشته شده‌اند.

تماس تلفنی رئیس جمهور چین با ملک سلمان

رئیس‌جمهور چین در تماس تلفنی با ملک سلمان خواستار حل سیاسی بحران یمن شد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه چین امروز شنبه در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «ژی جینپینگ» با ملک عبدالله شاه عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش وزارت خارجه چین،‌ رئیس‌جمهور این کشور خواستار «افزایش تلاش‌ها» برای یافتن راه‌حل سیاسی حل بحران یمن تاکید کرد.

در بیانیه این وزارتخانه درباره محتوای اظهارات جینپینگ اینطور آمده است: «وضعیت در یمن نگرانی از امنیت و ثبات خاورمیانه و به ویژه منطقه خلیج(فارس) را به دنبال داشته و تلاش‌ها برای فرایند سیاسی حل بحران یمن موضوعی است که باید برای آن تلاش کرد».

رئیس‌جمهور چین که کشورش یکی از موافقان قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه انصارالله بوده، بر لزوم تبعیت از تصمیمات و پیشنهادات شورای امنیت سازمان ملل و پیشنهادات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای اطمینان یافتن از ثبات یمن و بازگشت هر چه سریعتر وضعیت عادی به این کشور تاکید کرد.

وی همچنین گفت: «چین مایل به حفظ تعاملات و ارتباطات نزدیک با همه بازیگران و هماهنگی با آنها برای تلاش در جهت راه‌حل مشترک حل بحران یمن است».

سلاح‌های سعودی در دست انصارالله

دهها قبضه اسلحه تک تیرانداز که از سوی هواپیماهای سعودی برای گروه‌های تروریستی و حامی «عبد ربه منصور هادی» در جنوب یمن پرتاب شده، به دست نیروهای انصارالله افتاده است.

 

گروه‌های القاعده و برخی قبائل طرفدار منصور هادی در استان‌های «عدن» و «حضرموت» حضور دارند و به شدت از سوی سعودی‌ها حمایت می‌شوند.

پیش از این نیز در چندین مرحله سلاح‌های سعودی که در حال ارسال به سوی نیروهای القاعده بوده، به دست ارتش و انصارالله یمن افتاده است.

همچنین یک ماه پیش، تعداد ۳۰۰۰ تن از نیروهای مخالف درگیر در سوریه با کشتی به ساحل «المکلا» پایتخت استان حضرموت منتقل شدند تا همراه گروهک القاعده و برخی قبائل کنترل این استان را در دست بگیرند.

سایر اخبار مرتبط یمن 

منابع رسانه‌ای عربستان سعودی اعلام کردند که یک قبیله یمنی، صبح امروز با عبور از مرز عربستان، ۴ نظامی سعودی را کشتند و ۲۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

شیخ «عوض بن عشیم العولقی» رئیس ائتلاف قبائل «شبوه» از محاصره بیش از ۱۵۰۰ عضور انصارالله در فاصله «بیحان»  تا محور «عتق» مرکز استان شبوه خبر داد و گفت: نیروهای قبیله‌ای ۴۸ ساعت است مانع ورود مواد غذایی و کمک به مناطق تحت محاصره شده‌اند.

القاعده بر یکی از پایگاه‌های نظامی مهم ارتش یمن در شهر «مکلا» بزرگترین شهر استان «حضرموت» در جنوب شرق یمن سیطره یافت و بخش مهمی از سلاح‌های سنگین این پایگاه از جمله چندین تانک و توپ را به غنیمت گرفت.

منابع رسانه‌ای عربستان سعودی اعلام کردند که یک قبیله یمنی، صبح امروز با عبور از مرز عربستان، ۴ نظامی سعودی را کشتند و ۲۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

حمله افراد مسلح ناشناس به قلعه‌ای تاریخی شهر «الحدیده» که مقر نیروهای انصارالله در این شهر بود

جنگنده‌های سعودی پایگاه نظامی «ماس» در «مارب» واقع در شرق یمن را بمباران کردند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=31440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.