• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

هجوم نقدینگی به بازار سرمایه با متعادل شدن نرخ بهره/ تمهیدات لازم برای سرمایه‌گذار خارجی ایجاد شود

  • کد خبر : 31517
  • 30 فروردین 1394 - 10:55
هجوم نقدینگی به بازار سرمایه با متعادل شدن نرخ بهره/ تمهیدات لازم برای سرمایه‌گذار خارجی ایجاد شود

مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس، در مورد روند سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران اظهار داشت: نرخ بازده و بهره در کشور دو عامل ترغیب کننده برای سرمایه گذار خارجی قلمداد می‌شود.   تیمور ابوحمزه مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس، در مورد روند سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران اظهار داشت: نرخ بازده و بهره […]

مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس، در مورد روند سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران اظهار داشت: نرخ بازده و بهره در کشور دو عامل ترغیب کننده برای سرمایه گذار خارجی قلمداد می‌شود.

  تیمور ابوحمزه مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس، در مورد روند سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران اظهار داشت: نرخ بازده و بهره در کشور دو عامل ترغیب کننده برای سرمایه گذار خارجی قلمداد می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید تمهیدات لازم ایجاد شود و از نظر نقل و انتقال پول و تسریع در مبادلات پولی اقداماتی انجام شود.

ابوحمزه در ادامه افزود: شرکت ها هم باید شفافیت لازم را در گزارش های خود وارد کنند و پرداخت سود را به موقع انجام دهند و مقررات را به صورت دقیق اجرا کنند.

وی با اشاره به این روند بیان داشت: اگر این محدودیت ها برداشته شود بازار سرمایه ایران برای سرمایه گذار خارجی جذاب می شود، در عین حال راه اندازی سوئیفت، می تواند روند این گونه سرمایه گذاری ها را تسهیل کند.

مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس در این خصوص اشاره داشت: سرمایه گذاران خارجی علاوه بر مشارکت در بخش های انرژی و نفت و گاز می توانند، در زیرساخت های کشور نیز مشارکت کرده و چرخه اقتصاد را به حرکت درآوردند به این دلیل که کشور ما پتانسیل های فراوانی برای ارتقای زیرساخت ها دارد.

وی در خصوص صنایع پیشرو بیان داشت: صنایع پتروشیمی و صنایع پالایشی مزیت نسبی دارند به علاوه بانکی ها و صنایع خودرویی نیز از صنایع پیشرو محسوب می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند تأمین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: نرخ بهره بانکی در چند سال اخیر، موجب ایجاد رقابتی منفی بین بانک ها شده است و این بانک ها برای پیروزی در این رقابت، مقررات بانک مرکزی را نادیده گرفته اند در حالی که این ذخیره های بانکی به بخش مولد وارد نمی شود و تنها به بخش خدمات سرازیر می شوند که ارزش افزوده ای در بر ندارد.

وی در این زمینه متذکر شد: بحث نرخ بهره و متعادل کردن آن چندی است که در تمامی محافل دولتی مورد بحث است و امیدواریم این نرخ بهره با این مباحث تابعی از نرخ تورم شود .

ابوحمزه افزود: دولت مصٌر است که نرخ بهره را منطقی کند که اگر این اتفاق بیفتد، قطعا بازار سرمایه نقدینگی چشم‌گیری را به خود جذب می کند.

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=31517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.