• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11

اظهارات یک زن مسیحی محجبه درباره اسلام

  • کد خبر : 31687
  • 02 اردیبهشت 1394 - 8:35
اظهارات یک زن مسیحی محجبه درباره اسلام

یک زن مسیحی عنوان کرد: باور دارم که در اسلام به زنان احترام گذاشته می‌شود، دوست دارم حجاب داشته باشم، با حجاب احساس خاص بودن و امنیت می‌کنم، این به من کمک می کند تا حریم خصوصی داشته باشم. یک زن مسیحی آمریکایی در حالی که حجاب اسلامی بر سر دارد، برداشت خود را از […]

یک زن مسیحی عنوان کرد: باور دارم که در اسلام به زنان احترام گذاشته می‌شود، دوست دارم حجاب داشته باشم، با حجاب احساس خاص بودن و امنیت می‌کنم، این به من کمک می کند تا حریم خصوصی داشته باشم.

یک زن مسیحی آمریکایی در حالی که حجاب اسلامی بر سر دارد، برداشت خود را از دین اسلام بیان می‌کند.

به گزارش سایت «آن اسلام»، با وجود اینکه وی هنوز به دین اسلام مشرف نشده بود، مشتاقانه پذیرفت که در طول مصاحبه روسری بر سر داشته باشد. هرچند که وی چند ماه بعد از این مصاحبه به دین اسلام مشرف شد. او در این گفتگو نظرات جالبی را از اهمیت جایگاه زن در اسلام بیان می‌کند:

در بیشتر طول زندگی‌ام، دین اسلام برایم جذاب بود و درباره آن مطالعه می‌کردم. سالها بود که اصول اولیه دین اسلام را می‌دانستم تا اینکه که یازدهم سپتامبر اتفاق افتاد. من هم تحت تاثیر تبلیغات علیه اسلام قرار گرفتم. اما پس از وقوع برخی اتفاقات، شروع به مطالعه درباره اسلام کردم و متوجه شدم که خیلی چیزها از اسلام وجود دارد که بد نمایش داده می‌شود. در حالی که حقایقی که قبلا به آنها رسیده بودم، درست بود.

برای مثال اولین مطلبی که فهمیدم این بود که هیچ اجباری در اسلام وجود ندارد، هیچ کس شما را مجبور به اسلام داشتن نمی‌کند، خدا تنها کسانی را دعوت می‌کند که خود او را صدا می‌زنند.

مطلب دیگری که متوجه شدم، روابط زیبای بین مسلمانان بود و اینکه چگونه مسلمانان به یکدیگر اهمیت می‌دهند. از زمانی که شروع به مسجد رفتن کردم، بسیار خوشحال تر هستم و با خواهرهای بسیاری آشنا شده‌ام و زمان خودم را با آن‌ها می‌گذرانم.

اسلام را دوست دارم زیرا به ما یاد می‌دهد که چگونه با یکدیگر مهربان باشیم و چگونه برای یکدیگر اهمیت قائل باشیم. در انجیل مسیحیان آمده است:” با یکدیگر مهربان باشید”، در حالی که اسلام به وضوح به ما می‌گوید که چگونه با یکدیگر مهربان و خوشرفتار باشیم و چگونه برای یکدیگر اهمیت قائل شویم.

اسلام بسیار آرامش بخش است، من سال‌های زیادی مسیحی بوده‌ام، مسلمانانی که با آنها ارتباط داشته‌ام را خداشناس‌تر یافتم تا آن چه که در مسیحیت مشاهده کرده ام.

مفهوم بسیار زیبای دیگری که در اسلام وجود دارد «مشورت کردن» است. زمانی که موضوعی برای بحث کردن وجود دارد، رهبر حرف همه را می‌شنود. من این را در عمل مشاهده کرده‌ام. این امر از خانواده‌های مسلمان گرفته تا دولت‌ها، رعایت می‌شود. هر کاری با ملاحظه انجام می‌شود و سپس بر اساس بهترین مورد تصمیم گیری می‌شود. زمانی هم که تصمیم گرفته شد افراد مشتاق می‌شوند تا این تصمیم را اجرا کنند حتی اگر با آن موافق یا مخالف باشند.

* در اسلام با زنان چگونه رفتار می‌شود؟
فکر می‌کنم بسیار زیبا است. باور دارم که در اسلام به زنان احترام گذاشته می‌شود. دوست دارم حجاب داشته باشم، با حجاب احساس خاص بودن و امنیت می‌کنم، احساس می‌کنم لازم ندارم تا همه چیز را به هرکس نشان دهم، این به من کمک می کند تا حریم خصوصی داشته باشم.

در اسلام احساس می کنم به عنوان یک زن پذیرفته شده ام و به من به عنوان یک زن احترام گذاشته می‌شود. احساس می کنم نیازی نیست تا برای برابری مبارزه کنم و تلاش کنم تا شبیه مردان باشم، بر خلاف احساسی که پیش از این در جامعه آمریکا داشته‌ام.

منبع: ایران اسلامی

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=31687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.