• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

افشاگری دایی از روزهای اخراج

  • کد خبر : 31820
  • 04 اردیبهشت 1394 - 9:38
افشاگری دایی از روزهای اخراج

مربی سابق پرسپولیس گفت: «از یک طرف بازیکنان پرسپولیس را نگه نداشتند و از طرف دیگر یکسری از بازیکنان مورد نظر علی دایی را مثل حدادی‌فر و… نگرفتند.» به گزارش افکارنیوز، محمد دایی در حالی می‌گوید همراه برادرش علی به فوتبال برمی‌گردد که خیلی‌ها از شهریار به‌خاطر استفاده از محمد در کادر فنی‌اش انتقاد می‌کردند. […]

مربی سابق پرسپولیس گفت: «از یک طرف بازیکنان پرسپولیس را نگه نداشتند و از طرف دیگر یکسری از بازیکنان مورد نظر علی دایی را مثل حدادی‌فر و… نگرفتند.»

افشاگری دایی از روزهای اخراج

به گزارش افکارنیوز، محمد دایی در حالی می‌گوید همراه برادرش علی به فوتبال برمی‌گردد که خیلی‌ها از شهریار به‌خاطر استفاده از محمد در کادر فنی‌اش انتقاد می‌کردند.

در حالی که برانکو ایوانکوویچ و آندره پانادیچ این روزها نام ایگور پانادیچ برادر بی‌سابقه و غیرفوتبالی را در لیست کادر فنی پرسپولیس قرار داده‌اند این موضوع می‌توانست سوژه خوبی برای شنیدن حرف های مربی سابق پرسپولیس باشد.

البته این پایان ماجرا نیست چون وقتی سر صحبت با محمد دایی باز شد او در مورد پشت‌پرده اخراج دایی از پرسپولیس صحبت کرد؛ صحبت‌هایی که تاکنون نه کسی جرات بیانش را داشت و نه هواداران پرسپولیس در جریانش بودند. هر چند که محمد می‌کوشید تا با توجه به اصرار و حساسیت شهریار نسبت به حفظ آرامش پرسپولیس حرف نزند ولی…

صحبت های جالب محمد دایی در ادامه می آید:

* خیلی‌ها معتقدند که فوتبال ما بدون علی دایی انگار چیزی کم دارد.
– این نظر لطف شما و مردم است.

* اما صدای تشویق علی دایی هنوز شنیده می‌شود.
– قطعا ما هم این صداها را می‌شنویم و بابت این موضوع و توجه مردم خوشحال هستیم ولی قسمت ما این است و فعلا بیرون گود هستیم.

* تا کی؟
– تا هر وقت که علی‌آقا صلاح بداند. ان‌شاءا… یک روزی با هم برمی‌گردیم.

* در آن زمان که شما در کادر فنی پرسپولیس بودید خیلی‌ها انتقاد می‌کردند و می‌گفتند که چرا علی دایی از وجود برادرش در کادر فنی پرسپولیس استفاده می‌کند؟
– بله، بعضی‌ها دنبال این حرف‌ها بودند و می‌گفتند که چرا علی‌آقا از وجود ما در کادر فنی‌اش استفاده می‌کند. به نظر من اگر این افراد به این دلیل چنین صحبت‌هایی را بیان می‌کردند که قصد داشتند به نوعی برای او و کادر فنی‌اش حاشیه درست کنند. شما شک نکنید که اگر چنین چیزی هم وجود نداشت این‌ها دلایل دیگری برای درست کردن حاشیه داشتند و همین کار را می‌کردند. این فقط یک بهانه بود!

* چطور؟
– چون هر مربی حق دارد که اعضای کادر فنی‌اش را انتخاب کند. هر سرمربی می‌تواند مربیان موردنظرش را انتخاب و معرفی کند و دلیلی ندارد که در مورد این موضوع بخواهد توضیح دهد.

* یعنی در مورد وضعیتی که کادر فنی برانکو دارد هم همین نظر را دارید؟
– دقیقا. آقای برانکو هم به عنوان سرمربی حق دارد که کادر فنی‌اش را انتخاب و معرفی کند. باید به او چنین حقی را داد و اجازه داد با هر کسی که راحت است کار کند.

* موضوع مهم این است که برادر آندره پانادیچ هیچ رزومه و سابقه‌ای در فوتبال ندارد.
– خب اینکه اصلا جالب نیست ولی بهتر است که در این مورد با مسئولان باشگاه پرسپولیس صحبت کنید.

* چطور از شما انتقاد می‌شد ولی کسی در مورد ایگور پانادیچ صحبتی نمی‌کند؟!
– گفتم که این قضیه ربطی به مسایل فنی و این‌جور چیزها ندارد. این موضوع به جایی برمی‌گردد که بعضی‌ها دوست دارند از علی دایی انتقاد کنند. به قول شما اگر قرار به انتقاد معمول و بی‌غرض بود پس چرا کسی در مورد دستیاران برانکو صحبت نمی‌کند؟ به هر حال من دنبال این حرف‌ها نیستم و پرسپولیس را دوست دارم. به همین دلیل برای پرسپولیس و کادر فنی‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که این تیم موفق باشد تا دل مردم شاد شود.

* گفته بودید اگر علی دایی سرمربی پرسپولیس می‌ماند این تیم باز هم آسیایی می‌شد.
– بله هنوز هم می‌گویم. اگر علی‌آقا در پرسپولیس می‌ماند این تیم بازهم سهمیه آسیایی کسب می‌کرد.

* چرا مسئولان وزارت باید علی دایی را با این شرایط و این جایگاه رد کنند و به همین دلیل این‌همه ضرر و زیان بپردازند و پرسپولیس را به این روز بیندازند؟
– به نظر من بحث این حرف‌ها نیست چون دوستان از همان اول علی‌آقا را نمی‌خواستند.

* چطور؟
– شما نگاه کنید… آقایان حتی وقتی علی دایی می‌گفت فلان بازیکن را می‌خواهم و پول را برای جذب او بدهید دوستان تمایلی برای جذب بازیکنان مورد نظر علی‌آقا نداشتند و دیدید که چطور بازیکنان مورد نظر دایی و کارآمد پرسپولیس یکی‌یکی این تیم را ترک کردند.

* یعنی تنها دلیل شما برای ادعای‌تان همین است؟
– فقط این نیست ولی بهتر است که بیشتر از این ادامه ندهیم. علی خوشش نمی‌آید!

* پذیرفتن اینکه چون چند تا بازیکن مورد نظر دایی پرسپولیس را ترک کرده‌اند دلیل مهمی برای ادعای شما نیست.
– از یک طرف بازیکنان پرسپولیس را نگه نداشتند و از طرف دیگر یکسری از بازیکنان مورد نظر علی دایی را مثل حدادی‌فر و… نگرفتند. البته تمام ادعای من در مورد این موضوع به یک اتفاق بزرگ برمی‌گردد که تا امروز در موردش صحبتی نکرده بودم.

* چه موضوعی؟
– نمی‌خواستم در این مورد حرف بزنم ولی حالا پس از گذشت ماه‌ها باید به آقایان بگویم که یکی از دوستان من و نزدیکان ایشان وقتی ما در کادر فنی پرسپولیس بودیم تماس گرفت و گفت که آقایان تمایلی برای حضور دایی در پرسپولیس ندارند و به همین دلیل بهتر است که ما از پرسپولیس برویم و کار به جاهای باریک کشیده نشود. آن اوایل ما گمان می‌کردیم که این حرف‌ها فقط یک شوخی است و چنین اتفاقی نمی‌افتد ولی وقتی چند بازی گذشت فهمیدیم که آنها دوست ندارند ما در پرسپولیس باشیم و به هر طریقی می‌کوشند تا ما را “دک” کنند. این اتفاق درست در زمانی افتاد که پرسپولیس یکی از بهترین بازی‌هایش را مقابل تراکتورسازی انجام داد و پس از آن آقایان همان کاری را که وعده داده بودند، انجام دادند.

* چرا شما ساکت نشستید و همان زمان در مورد این قضیه صحبت نکردید؟
– شاید اگر به خودم بود حرف می‌زدم و یک چیزهایی می‌گفتم ولی علی‌آقا مخالف بود. او نمی‌خواست که کسی در این مورد حرفی بزند. می‌گفت که پرسپولیس با این حرف و حدیث‌ها ضرر می‌کند و این‌جوری اعصاب ملت و هواداران پرسپولیس به هم می‌ریزد. شاید اگر او مخالف نبود خیلی‌ بیشتر از این‌ها حرف می‌زدیم و دست بعضی‌ها را رو می‌کردیم.

* مگر اتفاق دیگری هم افتاده بود؟
– در پرسپولیس هر روز یک اتفاق جدید می‌افتاد ولی بهتر است که در موردش حرف نزنیم!

* پس موضوع خاصی در ذهن‌تان نیست!
– چرا هست…

* …چرا صحبت نمی‌کنید؟ خوب است که مردم هم در جریان باشند… مثلا چرا نمی‌گویید که در جلسه‌تان با سیاسی چه گذشت؟
– قرار نیست در مورد یک سری چیزها صحبت کنیم. ما هرگز چنین تصمیمی نداشتیم اما دوستان برای اینکه سوژه‌ای برای مصاحبه کردن داشته باشند هر بار اسم علی دایی را مطرح می‌کنند و در مورد او صحبت می‌کنند. این در حالی است که علی‌آقا سکوت کرده و هیچ صحبتی در مورد کسی انجام نمی‌دهد.

* با تمام این حرف‌ها در مورد جلسه‌تان با سیاسی صحبت نمی‌کنید؟
– در آن جلسه چند نفر دیگر به غیر از من بودند. همان روزی که علی‌آقا را نخواستند و او در درفشی‌فر حاضر نشد، آقای سیاسی در جلسه‌ای که با دستیاران علی دایی داشت رو به ما کرد و گفت که می‌توانیم با حمید درخشان کار کنیم و در کادر فنی جدید پرسپولیس باشیم. وقتی نگاهی به درخشان کردم دیدم که چهار، پنج نفر دور درخشان نشسته‌اند تا دستیار او شوند. از این طرف ما هم پنج، شش نفر بودیم و با این حساب نمی‌شد که حمید درخشان ده، دوازده تا دستیار داشته باشد. به همین دلیل رو به سیاسی کردم و گفتم که با توجه به وضعیتی که وجود دارد نمی‌شود ما دستیار درخشان شویم که البته جواب سیاسی هم شنیدنی بود!

* سیاسی چه جوابی داد؟
– گفت که ما پیشنهادش را قبول کنیم چون گزینه اصلی او برای سرمربیگری کس دیگری است!

* چه کسی؟
– سیاسی گفت که گزینه اصلی‌اش برای سرمربیگری پرسپولیس برانکو و کرانچار هستند و حمید درخشان موقت است. یکسری از اول ما را نمی‌خواستند و سیاسی هم آن روز و بعد از پایان هفته ششم به صراحت گفت که درخشان گزینه موقت اوست نه گزینه اصلی! من برای این صحبت‌ها شاهد دارم و البته اگر لازم باشد حرف‌های گفتنی دیگری هم دارم. اما با توجه به خواسته علی‌آقا بهتر است که در مورد این مسایل صحبت نکنیم.

افکارنیوز

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=31820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.