• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

نصف واردات ایران از امارات و چین می آید+نمودار

  • کد خبر : 33967
  • 11 خرداد 1394 - 21:07
نصف واردات ایران از امارات و چین می آید+نمودار

طی دو ماه ابتدایی امسال از ۱۰۱ کشور کالا وارد کرده ایم اما ۹۶ کشور سهم ۲۷ درصدی از واردات ایران داشته اند. آمارهای رسمی گمرک نشان می‌دهد که در دو ماه ابتدایی امسال ۵ کشور اصلی صادرکننده کالا به ایران سهم ۷۳ درصدی از کل واردات ایران داشته‌اند. در میان این ۵ کشور امارات […]

طی دو ماه ابتدایی امسال از ۱۰۱ کشور کالا وارد کرده ایم اما ۹۶ کشور سهم ۲۷ درصدی از واردات ایران داشته اند.

آمارهای رسمی گمرک نشان می‌دهد که در دو ماه ابتدایی امسال ۵ کشور اصلی صادرکننده کالا به ایران سهم ۷۳ درصدی از کل واردات ایران داشته‌اند. در میان این ۵ کشور امارات و چین مجموعا سهم نزدیک به ۴۹ درصدی از کالاهای وارداتی به ایران دارند.

طی دو ماه ابتدایی امسال از ۱۰۱ کشور کالا وارد کرده ایم اما ۹۶ کشور سهم ۲۷ درصدی از واردات ایران داشته اند و ۵ کشور طرف معامله با ایران اصلی‌ترین نقش را در تامین کالاهای وارداتی به کشور داشته‌اند.
امارات که اصلی ترین تامین کننده کالاهای وارداتی ایران محسوب می‌شود در دو ماهه ابتدایی امسال ۱.۲ میلیون تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار به ایران صادر کرده است. عموم کالاهایی که از امارات به ایران صادر می‌شود در واقع مبداء اصلی آن کشورهای دیگر هستند و این کشور تنها به عنوان واسطه تجاری عمل می‌کند. تعداد بالای شرکت‌های ایرانی فعال در امارات به این عملیات تجاری کمک می کنند.
بر اساس اعلام گمرک ایران، واردات از امارات در دو ماه نخست امسال ۲۰ درصد کاهش یافته است اما این کشور همچنان در صدر کشورهایی است که بیشترین واردات را از آن داشته‌ایم. با این وجود امارات به تنهایی ۲۵.۷۷ درصد از کالاهای وارداتی کشور را تامین می‌کند.
کشور چین که دومین تامین کننده کالاهای وارداتی به کشور است سهم ۲۳.۱۲ درصدی از واردات ایران داشته است. به گزارش صدای اقتصاد، واردات از این کشور در دو ماه ابتدایی امسال ۴.۵ درصد کاهش یافته است. طی دو ماه ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار از چین به ایران آمده است.
بر اساس آمار گمرک، جمهوری کره سومین تامین‌کننده کالا به کشورمان بوده است. طی دو ماه ابتدایی امسال ۲۹۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۸۱ میلیون دلار از کره به ایران صادر شده است تا سهم ۹ درصدی از واردات ایران را برای این کشور رقم بزند. واردات ایران از کره جنوبی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۲ درصدی را تجربه کرده است.
طبق اعلام گمرک، ترکیه و هند چهارمین و پنجمین صادرکننده کالا به ایران بوده‌اند. ترکیه با صادرات ۵۱۰ میلیون دلاری به ایران سهم ۸ درصدی از کل واردات ایران داشته است و هند با صادرات ۴۰۷ میلیون دلاری سهم ۶.۴ درصدی از واردات ایران به خود اختصاص داده است.
بر اساس اعلام گمرک سایر کشورها یعنی ۹۶ کشور دیگر سهم ۲۷ درصدی از واردات ایران داشته‌اند. این کشورها مجموع در دو ماه ابتدایی امسال ۲.۱ میلیون تن کالا به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار به ایران صادر کرده‌اند.
به گزارش گمرک ایران واردات کشورمان در دو ماهه اول سالجاری به  ۶ میلیارد و ۳۴۴ میلیون دلار رسید که این میزان واردات ۱۳ و ۸۲ صدم درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

انتهای پیام/دانا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=33967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.