• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

آمادگی حرم امام برای میزبانی از زائران

  • کد خبر : 34065
  • 13 خرداد 1394 - 17:39

حرم مطهر امام راحل فردا میزبانی عاشقان روح الله است و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی خود را از شهرهای مختلف کشور برای تجدید میثاق با امام امت به مرقد امام می رسانند. به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، چهاردهم خرداد مصادف با رحلت جانگداز و ملکوتی معمار کبیر انقلاب […]

حرم مطهر امام راحل فردا میزبانی عاشقان روح الله است و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی خود را از شهرهای مختلف کشور برای تجدید میثاق با امام امت به مرقد امام می رسانند.
به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، چهاردهم خرداد مصادف با رحلت جانگداز و ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) است، روزی که هیچگاه از اذهان و یاد ملت ایران پاک نخواهد شد.هر ساله مردم در آستانه چهاردهم خرداد، خود را آماده حضور در حرم مطهر امام راحل می کنند تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، این پیام را به همگان برسانند که هیچگاه از ارزش ها و آرمان های امام راحل دست نخواهند کشید.

همچنین مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی هر ساله در سالروز رحلت ملکوتی و جانسوز امام راحل با حضور در مرقد امام به دیدار رهبری شتافته و بار دیگر تبعیت کامل خود را از منویات مقام معظم رهبری اعلام می کنند.

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، شهرستان های استان تهران همچون سال های گذشته در روز قبل از چهاردهم خرداد میزبان زائران حرم مطهر امام راحل از اقصی نقاط کشور هستند و به صورت ویژه از میهمانان امام پذیرایی می کنند.

با تشکیل ستاد اعزام به مرقد مطهر امام راحل در شهرستان های استان تهران، مردم استان تهران نیز در سالروز رحلت امام خمینی در حرم مطهر حاضر شده و بار دیگر پیوند خود را با نظام و انقلاب به نمایش می گذارند.

بر اساس آمارهای گزارش شده هزاران نفر از مردم شهرستان های استان تهران در روز رحلت امام خمینی در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شده و با مقام معظم رهبری تجدید میثاق می کنند.

گزارشات دریافتی و پیش بینی مسئولان امر حکایت از این دارد که شرکت کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل بیش از سال های گذشته است و حداقل یک میلیون زائر خود را از شهرهای مختلف کشور به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برسانند.

محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران چندی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمت رسانی مترو به زائران حرم مظهر امام راحل به اظهار داشت: سرویس دهی به زائران امام راحل(ره) از ساعت ۱۲ شب سیزدهم خرداد (بامداد ۱۴ خرداد)حدفاصل ایستگاه شهر ری و حرم مطهر(ره) تا صبح هر نیم ساعت یکبار انجام می‌شود.

وی افزود: از ساعت بیست ۱۳ خرداد تا پایان مراسم ارتحال حضرت امام (ره) خدمات‌رسانی در ایستگاه‌های شهر ری، شاهد و حرم مطهر به صورت رایگان خواهد بود و خدمات‌رسانی به مسافران و زائران از ساعت پنج صبح ۱۴ خرداد در تمامی ایستگاه‌های خط یک تا پایان مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره)رایگان خواهد بود

همچنین روز گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که ۳۵۰ دستگاه ون و سواری تاکسی را برای سرویس دهی به شهروندان در مراسم بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در روز پنجشنبه ۱۴ خرداد درنظر گرفته است.

شرکت اتوبوسرانی تهران نیز روز دهم خرداد با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورخه های ۱۳خرداد ( شب ارتحال ) و۱۴خرداد به منظور ارائه خدمات بهینه حمل ونقلی به زائرین محترم برای عزیمت به بهشت زهرا (س) به صورت رایگان خدمت رسانی خواهد کرد.

سردار حسینی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه یکی از ماموریت های مهم پلیس راهور تهران بزرگ را جانمایی اتوبوس ها در پارکینگ های تعیین شده اعلام کرد و افزود: محدودیت های توقف و تردد از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

کارگران و نیروهای شهرداری تهران، هلال احمر، اورژانس، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، سازمان پایانه های کشور، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها و ارگان های مسئول آخرین هماهنگی ها را برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل انجام می دهند.

برخی از دستگاه های مسئول برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل نیز از صبح امروز در مرقد مطهر امام مستقر شده و به هماهنگی امور می پردازند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی اظهار داشت: مردم استان تهران همواره عشق و ارادت خود را به امام راحل و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به معرض نمایش گذاشتند که یکی از جلوه های تبلور این عشق در روز چهاردهم خرداد و در مراسم سالگرد ارتحال امام عیان می شود.

رییس ستاد گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان های استان تهران افزود: مردم شهرستان های استان تهران هم میزبان زائران حرم مطهر از شهرهای مختلف کشور هستند و هم حضور باشکوهی در مراسم سالگرد ارتحال امام دارند.

وی ادامه داد: حقیقتا عشق و ارادت مردم به امام راحل وصف نشدنی است به طوری که پس از گذشت بیش از ۲۶ سال از اتحال این شخصیت بزرگ همچنان مراسم سالگرد ارتحال امام باشکوه و عظمت خاصی برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=34065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.