• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

این خودرو حس ششم شما را می‌خواند!

  • کد خبر : 34981
  • 28 خرداد 1394 - 13:25
این خودرو حس ششم شما را می‌خواند!

جگوار، درحال‌توسعه خودرویی است که بتواند فکر شما را بخواند. به گزارش نبض سحر به نقل از فرهنگ نیوز،  با استفاده از صندلی و چرخ‌های هوشمند قرار است خودرویی مجهز به حس ششم تولید و عرضه شود. خبرانلاین؛هدف خودروساز انگلیسی، کاهش حوادث ناشی از رانندگی است که براثر عدم تمرکز و پریشان‌حالی به وجود می‌آید. […]

جگوار، درحال‌توسعه خودرویی است که بتواند فکر شما را بخواند.

به گزارش نبض سحر به نقل از فرهنگ نیوز،  با استفاده از صندلی و چرخ‌های هوشمند قرار است خودرویی مجهز به حس ششم تولید و عرضه شود.

خبرانلاین؛هدف خودروساز انگلیسی، کاهش حوادث ناشی از رانندگی است که براثر عدم تمرکز و پریشان‌حالی به وجود می‌آید. پروژه «حس ششم» متعلق به «جگوار لند روور» از فناوری‌های روز دنیا، پزشکی و علوم فضایی کمک می‌گیرد تا با مانیتور کردن ضربان قلب راننده و تنفس وی، تشخیص عدم تمرکز یا تمرکز را بدهد و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک حین رانندگی، دستورات تعریف‌شده ایمنی را به اجرا دربیاورد.

آنچه معروف به «صندلی سلامت» در جگوار XJ است نوعی صندلی هوشمند بوده که آنالیز ضربان قلب و سلامت راننده را بر عهده دارد و در مواقع خطر با قرار دادن انگشت دست راننده وسط صفحه لمسی تعریف‌شده، با مخاطب خود رابطه برقرار می‌کند.
مهندسان مرکز JLR در منطقه گایدون جزییات طرح را افشا کردند.
پروژه امواج مغزی نیز که کارش خواندن فکر توسط ماشین است نیز به‌موازات این طرح دنبال می‌شود تا با تعبیه حسگرهای لازم در چرخ‌ها از یک‌سو و حسگر متصل به پیشانی راننده بتواند تشخیص درست را انجام دهد.

تشخیص به موفع و واکنش به انواع اشیاء نزدیک اتومبیل چه انسان و غیره از اهداف اصلی این پروژه محسوب می شود.
ناسا نیز روی پروژه مشابه تمرکز و افزایش مهارت فضانوردان خود، کار می‌کند و هر دو روی تمرکز انسان و خواندن فکر انسان کار می‌کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=34981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.