• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

توافق غیرعلنی و محرمانه نداریم/ توافق باید صریح، آشکار و غیرقابل تفسیر باشد

  • کد خبر : 35658
  • 11 تیر 1394 - 18:53
توافق غیرعلنی و محرمانه نداریم/ توافق باید صریح، آشکار و غیرقابل تفسیر باشد

نقوی حسینی با انتقاد از عدم انتشار فکت شیت ایرانی از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی بیان داشت: اینکه فکت شیت ایرانی منتشر نشد بهانه ای دست آمریکایی ها و غربی ها داد تا تصور کنند می توانند توافقات غیرعلنی و پشت پرده داشته باشند. نبض سحر: سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و عضو […]

نقوی حسینی با انتقاد از عدم انتشار فکت شیت ایرانی از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی بیان داشت: اینکه فکت شیت ایرانی منتشر نشد بهانه ای دست آمریکایی ها و غربی ها داد تا تصور کنند می توانند توافقات غیرعلنی و پشت پرده داشته باشند.

نبض سحر: سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تمدید مذاکرات هسته ای اظهار داشت: زیاده خواهی آمریکایی ها باعث تمدید مذاکرات شد؛ چراکه جمهوری اسلامی ایران مانعی برای مذاکرات ایجاد نکرده است.

وی افزود: به اعتقاد ما تمدید مذاکرات به صلاح توافق خوب نیست؛ به دلیل اینکه طولانی شدن مذاکرات باعث طرح مطالبات جدید می شود و کار مذاکرات را سخت تر می کند.

این نماینده مجلس درخصوص بهانه جویی آمریکایی ها مبنی بر سخت شدن حصول توافق به دلیل خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری برای نتیجه مذاکرات تعیین کرده اند؛ تصریح کرد: خطوطی که مقام معظم رهبری مشخص کردند، هم مبتنی بر عقل، هم مبتنی بر مصالح و منافع ملی کشور و هم مورد حمایت و پشتیبانی همه ملت ایران است. اینکه آمریکایی ها می خواهند در بازرسی هایشان به فعالیت های نظامی و دفاعی ما دسترسی پیدا کنند برای کشور ما غیرقابل قبول است. هیچ کشور و ملتی اجازه نمی دهند که بیگانگان نسبت به فعالیت ها و اطلاعات طبقه بندی شده نظامی شان دسترسی پیدا کنند. همچنین در مورد تحریم ها که مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده اند که باید یکجا لغو شوند، کاملا این اظهارات مبتنی بر عقل و منطق است. ما برای چه هدفی دو سال است که داریم مذاکره می کنیم؟ طبیعتا فقط به منظور لغو تحریم ها بوده است؛ اما اکنون و بعد از این همه مدت و با این همه امتیازاتی که دادیم نظیر تعطیل کردن فردو، محدود کردن نطنز و خارج کردن قلب راکتور اتمی اراک ؛ اگر تحریم ها لغو نشوند پس ما در این بین چه منفعتی کسب کرده ایم؟

وی تأکید کرد: بنابراین ما از این خطوط قرمز هرگز عبور نخواهیم کرد و اگر آمریکایی ها و غربی ها از این زیاده خواهی شان کوتاه بیایند قطعا توافق قابل حصول خواهد بود و اگر هم کوتاه نیایند قطعا توافق شکل نخواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اظهار نظر برخی مسئولین غربی و آمریکایی مبنی بر احتمال توافق غیرعلنی و پشت پرده بر روی برخی موضوعات، اذعان داشت: ما هیچ نوع توافق غیرعلنی و محرمانه نداریم و توافق باید صریح، آشکار و غیرقابل تفسیر باشد.

وی با انتقاد از عدم انتشار فکت شیت ایرانی از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی بیان داشت: اینکه فکت شیت ایرانی منتشر نشد بهانه ای دست آمریکایی ها و غربی ها داد تا تصور کنند می توانند توافقات غیرعلنی و پشت پرده داشته باشند. اما به طور قطع در ارتباط با توافق نهایی، چنین گذشتی وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=35658

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.