• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

پیشگیری از شیوع مواد مخدر نیازمند اهتمام همگانی است

  • کد خبر : 35651
  • 11 تیر 1394 - 11:05
پیشگیری از شیوع مواد مخدر نیازمند اهتمام همگانی است

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: پیشگیری و مقابله با شیوع مواد مخدر در جامعه نیازمند اهتمام همگانی است. تقی نصیری روز چهارشنبه در کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افزود: اعتیاد یکی از پدیده های شومی است که امروزه نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر از جامعه بشری […]

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: پیشگیری و مقابله با شیوع مواد مخدر در جامعه نیازمند اهتمام همگانی است.

تقی نصیری روز چهارشنبه در کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افزود: اعتیاد یکی از پدیده های شومی است که امروزه نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر از جامعه بشری را به کام خود کشیده و یک میلیارد انسان را دچار آسیب اجتماعی کرده است.

وی اظهار کرد: پارسال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی این شورا ۱۲ هزار و ۳۶۵ نفر آموزش مهارتی در خصوص پیشگیری از اعتیاد دیده اند که در این زمینه می توان به آموزش بیش از ۶۱ هزار نفر در محیط های آموزشی، ۱۶ هزار نفر محیط کار و ۱۹۹ هزار نفر در محلات شهری و روستایی اشاره کرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان قرار گرفته است.

نصیری ادامه داد: باید از تمام توان برای مدیریت مبارزه با مواد مخدر به ویژه در حوزه پیشگیری استفاده کنیم.

وی بر ضرورت به کار گیری نیروی مقاومت بسیج و توانمندی های مساجد در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

۲۷ ژوئن هر سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و هر سال از شش تا ۱۲ تیر در ایران به نام هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه های گوناگونی در این زمینه برگزار می شود.

بیش از ۲۲۳ برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر برای آگاه سازی مردم، نشان دادن تبعات مصرف مواد مخدر و اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه و پیشگیری در زنجان اجرا می شود.

دراین هفته اداره کل آموزش و پرورش ۲۸ برنامه، ورزش و جوانان ۱۷ برنامه، پلیس مبارزه با مواد مخدر هشت برنامه، شهرداری سه برنامه، بهزیستی هفت برنامه، فرمانداری زنجان ۱۶ برنامه، فرمانداری خدابنده ۵۳ برنامه، ایجرود ۱۰، خرمدره هفت، سلطانیه ۱۳، طارم ۱۴و ماهنشان ۱۵ برنامه، هلال احمر چهار، تبلیغات اسلامی ۱۴، سپاه انصارالمهدی (عج) شش و اوقاف دو برنامه اجرا می کنند.

/

انتهای پیام /ایرنا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=35651

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.