• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

ایران به خواسته‌های سیاسی و اقتصادی فابیوس جواب منفی بدهد/ او هدفی غیر از جاسوسی ندارد/ قراردادهای اقتصادی مستقیم با شرکت‌های فرانسوی منعقد شود نه فابیوس

  • کد خبر : 36960
  • 07 مرداد 1394 - 9:16
ایران به خواسته‌های سیاسی و اقتصادی فابیوس جواب منفی بدهد/ او هدفی غیر از جاسوسی ندارد/ قراردادهای اقتصادی مستقیم با شرکت‌های فرانسوی منعقد شود نه فابیوس

فابیوس تمام مدت مذاکرات اخبار را نه برای اسرائیلی‌ها بلکه برای شخص نتانیاهو می‌برده است. الآن هم که همه صف کشیده‌اند تا به ایران بیایند می‌خواهد از دیگران عقب نیافتد و فرانسه هم از مذاکرات منفعت اقتصادی خود را ببرد. نبض سحر به نقل مشرق- قرار است روز چهار شنبه ۷ مرداد، فردی به کشورمان […]

فابیوس تمام مدت مذاکرات اخبار را نه برای اسرائیلی‌ها بلکه برای شخص نتانیاهو می‌برده است. الآن هم که همه صف کشیده‌اند تا به ایران بیایند می‌خواهد از دیگران عقب نیافتد و فرانسه هم از مذاکرات منفعت اقتصادی خود را ببرد.

نبض سحر به نقل مشرق- قرار است روز چهار شنبه ۷ مرداد، فردی به کشورمان سفر کند که علاوه بر دولت کشوری که به نمایندگی از آن به ایران سفر می کند خودش هم باید به خاطر اقداماتش به مردم کشورمان پاسخگو باشد. اقداماتی مانند جاسوسی از مذاکرات هسته ای و نقش مستقیمش در مساله انقال خون های آلوده به ایدز به ایران. تیری میسان که به دلیل فعالیت های ضد صهیونیستی و فعالیت هایش با روی کار آمدن نیکلا سارکوزی از فرانسه اخراج شد در گفتگو با خبرنگار مشرق میگوید: حالا که قرار است فابیوس به ایران بیاید این بهترین فرصت است تا از این بهانه برای بازگو کردن جنایات فرانسه علیه ایران استفاده کرد.

*** لوران فابیوس قرار است به تهران بیاید. چه چیزهایی درباره او باید بدانیم؟

اولین نکته ای که به ذهنم می رسد و خوب است شما هم بدانید این است که مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران، فابیوس تمام تلاش خود را برای به شکست کشاندن مذاکرات انجام داد. وی قبل از امضای توافق هسته‌ای در مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی یهودی فرانسوی افشا کرد که او فردی بوده که نتانیاهو را از محتوای مذاکرات هسته‌ای با ایران مطلع کرده است. همانطوری که به خاطر دارید سال گذشته درگیری نسبتاً شدیدی میان اوباما و نتانیاهو رخ داد که شاید یکی از دلایل آن ارائه اطلاعات مذاکرات توسط فابیوس به اسرائیلی‌ها بوده است. فابیوس به نتانیاهو این تضمین را داده بود که تمام تلاش خود را برای پیشرفت مذاکرات در مسیری که به ضرر اسرائیل نباشد خواهد کرد.

نکته دوم این‌که سابقه شخصی فابیوس بسیار عجیب است. او رهبر حزب سوسیالیست فرانسه بود و در سال ۱۹۸۲ در حالی که بسیار جوان به صورت غیر منتظره ای از طرف فرانسوا میتران به عنوان نخست‌وزیر فرانسه منصوب شد. در آن زمان هدف میتران این بود که نخست‌‌وزیری داشته باشد که بی تجربه باشد تا این‌که او بتواند هرکاری که خواست انجام بدهد. ولی دلیل این‌که وی فابیوس را برای این کار انتخاب کرد این بود که فابیوس حمایت زیادی میان مقامات اسرائیل و صهیونیست‌ها داشت و از این طریق می‌توانست حمایت بیش‌تر اسرائیل را برای خود داشته باشد.

نکته سوم اینکه در زمان نخست‌‌وزیری فابیوس بود که ماجرای خون های آلوده به ایدز اتفاق افتاد. لوران فابیوس به عنوان نخست‌وزیر در این ماجرا نقش داشت. شرکتی که در زمینه خون های آلوده متهم شد همزمان در زمینه تحقیقاتی درباره ایدز نیز فعالیت می‌کرد و فابیوس قصد داشت با جلوگیری از افشای این اطلاعات انحصار این تحقیقات را برای این شرکت حفظ کند. و به همین خاطر بود که فقط حدود ۳ هزار نفر در فرانسه کشته شدند. در ادامه فابیوس به عنوان نخست‌وزیر به دادگاه احضار شد ولی با اعمال نفوذ میتران وی محکوم نشد که البته مسئله اعمال نظر میتران در این پرونده به خودی خود یک بحث بسیار پیچیده است.

نکته چهارم این است که در فرانسه هیچ‌کس نمی‌داند که در زمان جنگ ایران و عراق فرانسه نه تنها از عراق حمایت سیاسی می‌کرد بلکه درکنار سربازان عراقی علیه ایران می جنگیدند. مردم فرانسه و شاید نسل جدید مردم ایران و حتی بسیاری از مردم جهان در جریان نیستند که خلبانان فرانسوی با جنگنده‌های خود ایران را بمباران می‌کردند. حالا که فابیوس قرار شده است به ایران بیاید بهانه خوبی است که به تاریخ جنایات این کشور علیه ایران پرداخته شود. جنایاتی مانند حمایت از منافقین، همکاری با صدام در جنگ با ایران، عهد شکنی در قرارداد هسته‌ای خود بعد از انقلاب و …

*** زمانی که خبرنگاران از لوران فابیوس پرسیده اند که برنامه وی برای سفر به ایران صرفاً اقتصادی است گفته که یکی از اهداف سفر من اقتصادی است. به نظر شما اهداف دیگر فابیوس چه می‌تواند باشد؟

چه هدف دیگری غیر از جاسوسی می‌تواند داشته باشد. او تمام مدت اخبار مذاکرات را نه برای اسرائیلی‌ها بلکه برای شخص نتانیاهو می‌برده است. الآن هم که همه صف کشیده‌اند تا به ایران بیایند می‌خواهد از دیگران عقب نیافتد و فرانسه هم از مذاکرات منفعت اقتصادی خود را ببرد، مذاکراتی که تا آخرین لحضات سعی بر برهم زدن آن را داشت. ولی حالا که توافق صورت گرفته است سعی خواهند کرد در منافع اقتصادی خود را حفظ کنند و از دیگر کشورها عقب نمانند.

*** آیا فابیوس قصد دارد درباره مسائل منطقه‌ای مانند سوریه و لبنان هم با مقامات ایرانی مذاکراه کند؟

بله. او تمام تلاش خود را خواهد کرد ولی من معتقدم اگر مقامات ایرانی بخواهند با وی در این حوزه‌ها وارد مذاکره بشوند وقت خود را تلف کرده‌اند به خاطر این‌که وی هیچ قدرتی برای تصمیم‌گیری ندارد و هیچ‌کس هم به او اعتماد ندارد.

مقامات ایرانی نباید هیچ قولی به وی بدهند و قرارداد یا توافقی با او امضا کنند و اگر قرار است توافقی صورت بگیرد باید طی مذاکره و توافق مستقیم با شرکت‌های فرانسوی انجام شود. ایرانی‌ها باید بدانند که فابیوس هیچ‌گاه به نفع کشورشان اقدامی نخواهد کرد و برعکس هر تصمیمی که او بگیرد علیه منافع ایران است. مقامات ایرانی باید خیلی هوشیار باشند که در دیدار با فابیوس خواسته‌های سیاسی و اقتصادی او را از هم تفکیک کنند و به هر خواسته ای داشت جواب منفی بدهند چون هر توافق و اطلاعاتی که به او داده شود قبل از این‌که به دست فرانسوی‌ها برسد به اطلاع اسرائیلی‌ها می‌رسد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=36960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.