• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

۱۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی خرمدره تحت آبیاری تحت فشار قرارگرفته است

  • کد خبر : 37125
  • 11 مرداد 1394 - 10:04
۱۷۰۰هکتار از اراضی کشاورزی خرمدره تحت آبیاری تحت فشار قرارگرفته است

 مدیر جهاد کشاورزی خرمدره گفت: ۷۰۰هکتار از اراضی شهرستان و با احتساب یک هزار اراضی کشاورزی پایاب سد کینه ورس تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است. علیرضا اسداللهی در گفت و گو با نبض سحر گفت: ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارند که اصلاح الگوی کشت […]

 مدیر جهاد کشاورزی خرمدره گفت: ۷۰۰هکتار از اراضی شهرستان و با احتساب یک هزار اراضی کشاورزی پایاب سد کینه ورس تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

علیرضا اسداللهی در گفت و گو با نبض سحر گفت: ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارند که اصلاح الگوی کشت و آبیاری تحت فشار و طرح‌های نوین می تواند گام بسیار موثری در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی باشد.

وی گفت: مجموع پرونده های آبیاری تحت فشار تشکیل شده در شهرستان  ۹۲ فقره است و قریب به ۵۰ درصد تعداد چاه های شهرستان تحت پوشش این آبیاری قرار خواهند گرفت .

 مدیر جهاد کشاورزی خرم دره گفت: با توجه به حمایت های دولت از اجرای این پروژه پیش بینی می شود تا ۶۰۰ هکتار در شش ماه اول سالجاری پرونده آبیاری تحت فشار به نتیجه برسد که این پرونده ها از لحاظ تعداد بهره برداری بیش از ۵۰۰ نفر از این حمایت دولت بهره مند خواهند شد.

اسداللهی گفت: ۷۰۰هکتار از اراضی شهرستان و با احتساب یک هزار اراضی کشاورزی پایاب سد کینه ورس تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:  با توجه به اینکه کشور ایران در مناطق خشک و نیمه خشک کره خاکی قرار گرفته است و همیشه با مشکل کم آبی و بحران آب روبروست که در این راستا استفاده از آبیاری های نوین در حوزه کشاورزی می تواند از هدر رفت آب به نسبت قابل توجهی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=37125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.