• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7

وزیر اقتصاد سه کارته شد

  • کد خبر : 37589
  • 18 مرداد 1394 - 12:56

نمایندگان ملت در مجلس در پی سوال بذرپاش از وزیر امور اقتصاد و دارایی برای سومین بار از پاسخ طیب‌نیا قانع نشدند. علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به پاسخگویی به سوال ملی مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران درباره علت عدم اجرای مصوبه گشایش «ال […]

نمایندگان ملت در مجلس در پی سوال بذرپاش از وزیر امور اقتصاد و دارایی برای سومین بار از پاسخ طیب‌نیا قانع نشدند.

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به پاسخگویی به سوال ملی مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران درباره علت عدم اجرای مصوبه گشایش «ال سی» با پیش‌پرداخت ۳۰ درصد دولت توسط بانک‌ها و آخرین وضعیت درآمدهای مالیاتی در سال ۱۳۹۳پرداخت که نمایندگان ملت از پاسخ وی قانع نشدند.

این درحالی است که بذرپاش پس از استماع توضیحات وزیر از پاسخ‌های وی قانع نشد و خواستار رأی‌گیری از نمایندگان در صحن علنی شد.

وکلای ملت نیز با ۸۰ رأی موافق، ۱۰۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در صحن علنی از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشدند و بدین ترتیب وزیر اقتصاد سومین کارت زرد خود را از پارلمان دریافت کرد.

طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، در صورتی که در هر دوره مجلس وزیری ۳ بار از نمایندگان کارت زرد دریافت کند، زمینه استیضاح وی در پارلمان فراهم می‌شود.

گفتنی است پیش از این در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۷ آذر ۹۲  مجلس شورای اسلامی بررسی سوال ملی قاسم جعفری نماینده بجنورد از طیب نیا وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار گرفته بود که سوال نماینده بجنورد در خصوص اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در تضعیف پول ملی بود.
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در اظهاراتی در اتاق بازرگانی در پی کاهش نه چندان جدی نرخ ارز اعلام کرده بود که کاهش نرخ ارز برای ما مفید و مطلوب نیست این در حالی است که بر اساس اظهارات جعفری توانبخشی به پول ملی از وظایف ذاتی بانک مرکزی است.
جعفری معتقد بود در اظهارات رئیس کل بانک مرکزی به جای منافع ملی به منافع گروه های خاص توجه شده است.
پس از اظهارات وزیر اقتصاد و تاکید وی بر لزوم افزایش ارزش پول ملی، نمایندگان از توضیحات وی قانع نشده و با ۸۲ رای موافق، ۱۰۱ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از توضیحات وزیر اقتصاد قانع نشدند.
همچنین در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ از توضیحات علی طیب نیا در پاسخ به سوال حمید رسایی  در مورد عملکرد وزارت اقتصاد در بازار بورس قانع نشدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش (۲ کارت زرد)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (یک کارت زرد)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت زرد)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (دو کارت زرد )، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (۲ کارت زرد)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت زرد) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجات (۲ کارت زرد) و محمود واعظی وزیر ارتباطات (یک کارت زرد) داده‌ بودند.

انتهای پیام/  باشگاه خبرنگاران جوان، 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=37589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.