• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

اعتبارات چاپ و انتشار کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در زنجان افزایش یابد

  • کد خبر : 37809
  • 25 مرداد 1394 - 10:43
اعتبارات چاپ و انتشار کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در زنجان افزایش یابد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان گفت: متاسفانه برای چاپ و انتشار کتاب‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در استان زنجان با کمبود منابع مالی روبرو هستیم. علی مهدیخانی اظهار داشت: با احداث مزار شهدا و اختصاص المان‌هایی با معماری بومی و متناسب با فرهنگ دفاع مقدس در تلاشیم محل‌های تدفین شهدای گمنام را […]

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان گفت: متاسفانه برای چاپ و انتشار کتاب‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در استان زنجان با کمبود منابع مالی روبرو هستیم.

علی مهدیخانی اظهار داشت: با احداث مزار شهدا و اختصاص المان‌هایی با معماری بومی و متناسب با فرهنگ دفاع مقدس در تلاشیم محل‌های تدفین شهدای گمنام را به قطب فرهنگی استان زنجان تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تدفین سه شهید گمنام در شهر سلطانیه عنوان کرد: این سه شهید گمنام نخستین و آخرین شهدای گمنام تدفین شده در شهر سلطانیه است و در صورت ورود پیکر مطهر شهدای گمنام، این شهدا به شهرستان‌هایی که از نعمت وجود شهید گمنام بی‌بهره هستند تعلق می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه شهرستان‌های خدابنده و ایجرود دو شهرستان استان زنجان هستند که از فیض تدفین شهید گمنام بی‌بهره مانده‌اند، گفت: با درخواست‌های مردم این شهرستان‌ها و تلاش‌های مسئولان برای ورود پیکر مطهر شهید گمنام به این مناطق اقداماتی انجام می‌شود.

وی به کمبود منابع مالی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برای چاپ و انتشار کتاب‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در استان زنجان با کمبود منابع مالی روبرو هستیم.

مهدیخانی افزود: با تامین منابع مالی برای چاپ و انتشار آثار متنوع در حوزه دفاع مقدس می‌توان زمینه‌های آگاهی و آشنایی نسل‌های جوان و نوجوان از وقایع هشت سال جنگ تحمیلی را فراهم کرد.

وی با بیان برگزاری برنامه‌های متعدد برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی ابراز کرد: در نیمه دوم اسفند ماه برای بزرگداشت نقش آفرینی رزمندگان زنجانی در عملیات خیبر و بدر دفاع مقدس مراسم برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به چاپ کتاب فهرست اعلام شهدای استان زنجان خاطرنشان کرد: این مجموعه توسط بنیاد شهید استان گردآوری و منتشر شده است که به عنوان کتابی جامع و منبع می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=37809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.