• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

کوه هائی که دیگر برای علاقه مندان جذابیتی ندارد+ تصاویر

  • کد خبر : 37789
  • 25 مرداد 1394 - 10:14
کوه هائی که دیگر برای علاقه مندان جذابیتی ندارد+ تصاویر

با افزایش استخراج سنگ های معدنی از کوه های اطراف شهرستان خرمدره دیگر آن نشاط  لازم  برای کوهپیمائی برای علاقه مندان باقی نمانده است. به گزارش نبض سحر، طی چندسال گذشته فعالیت معدن کاران و شرکت های معدنی در شهرستان خرم دره به بالاترین میزان خود رسیده است. بهره برداران معادن سنگ های ساختمانی و […]

با افزایش استخراج سنگ های معدنی از کوه های اطراف شهرستان خرمدره دیگر آن نشاط  لازم  برای کوهپیمائی برای علاقه مندان باقی نمانده است.

به گزارش نبض سحر، طی چندسال گذشته فعالیت معدن کاران و شرکت های معدنی در شهرستان خرم دره به بالاترین میزان خود رسیده است. بهره برداران معادن سنگ های ساختمانی و تزئینی، شن و ماسه و خاک بدون توجه به شرایط طبیعی و اکو سیستم منطقه به فعالیت گسترده خود و بهره برداری بیش از حد و بی رویه از معادن ادامه می دهند و همین عامل موجب تخریب گسترده منابع طبیعی و طبیعت بکر خرم دره شده است و در بسیاری از مناطق که از اهمیت فوق العاده طبیعی و زیست محیطی برخوردار بوده و حتی قابلیت گردشگری دارند لطمات جبران ناپذیری بر جای گذاشته است.     

 فعالیت شر کت های معدنی با وجود تخریب مزارع و مراتع و امکانات زیست محیطی منطقه به بهانه استخراج معادن، شاید بتواند برای مدت کوتاهی در  امر اشتغال زایی موثر واقع شود، ولی در دراز مدت  پتانسیل های دامداری، کشاورزی و گردشگری  و منابع غنی و مثمر ثمر طبیعی خرم دره را به ویرانه تبدیل خواهد کرد.

افزایش استخراج سنگ های معدنی از کوه های اطراف شهرستان خرمدره دیگر آن نشاط  لازم  برای کوهپیمائی برای علاقه مندان باقی نمانده است.

شهرستان خرم دره با داشتن آب و هوای کوهستانی و صد ها چشمه آب قابل شرب و مراتع متراکم و فراوان می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و شکوفایی منطقه، در توسعه صادرات دامی و کشاورزی نقش ارزنده ای ایفا کند.

۱۹ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷

۱۸

انتهایپیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=37789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. راههای مواصلاتی به کوهها بر اثر تردد بی اندازه و سنگین مشین آلات معادن دچار صدمه شده اند
    محیط زیست وحیوانات آسیب دیده اند
    فقط و فقط سود مادی مورد نظر است و لا غیر
    لا اقل به جای تخریب کوه مقداری گردشگاه در مسیر معادن کوه توسط صاحبان بهره برداری معدن برای عموم افراد احداث کنند

  2. سال اول خدمت آقای خانمحمدی بنده در جلسه ای که با حضور دوستان برگزار بود از ایشان در مورد این کوه ها که در حال چپاول هستند ، سوال کردم ولی ایشان جواب ندادند . این آقایانی که در حال تخریب این کوه ها هستند از همین آب و خاکند و غربیه نیستند و بنده خوب می شناسمشان که از هیچ به این بالا رسیدند ولی بدانند که کار درستی نمی کنند و تاسف بار تر از اینکه فرمانداری و محیط زیست کاری نمی کند .

  3. چقد موند این نماینده وقتش تموم شه من که خسته شدم والا خوابم میاد

  4. ما هم منتظریم لااقل یکی بیاد اهل اجرا و عمل

    • حیف از قشنگی خرمدره که اگر فکری بحالش نکنند کویر دره میشه من اهل خرمدره نیستم اما حیف این طبیعت است اگر مردم اعتراضی به این تخریبها نکنند مسئولان فکری نخواهند کرد و بی خود منتظر کسی نباشید که بیاد و وضع را درست کنه

  5. ببینید خوب پیشرفت هم باید باشه نمیشه گفت همش بده
    اینم چون برنامه ریزس نداره تبدیل به تخریب شده و گرنه میتونه کنترل بشه و از دل این به قول شما تخریب، یه چیز توپی دربیار که به درد مردم این شهر و آبادانیش بخوره
    الان زمینای خرمدره رو چون نماینده قبلی مرغوب اعلام کرده ما اصلا پیشرفت در خرمدره نداشتیم حالا برو ابهر ببین کیف میکنی هم باغاش سرجاشه هم هزار تا جاده و شهرک جدید و خونه های چند طبق ردیفه و انگار استانیه واسه خودش
    اونوقت شهر ما همچنان بافت روستایی داره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.